draagarmlagers
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
draagarmlagers
ik wil mn draagarmlagers bij mn project 2cv vervangen, liefst door timken of skf.
ik kan deze spullen via mn werk inkopen, maat heb geen idee welk typenummer lager het is.
de oude zijn van poolse makelij en hebben een nummer waar ik niets mee kan.
Iemand die weet welk type timken of SKF ik moet hebben ?
ik kan deze spullen via mn werk inkopen, maat heb geen idee welk typenummer lager het is.
de oude zijn van poolse makelij en hebben een nummer waar ik niets mee kan.
Iemand die weet welk type timken of SKF ik moet hebben ?
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 316
- Lid geworden op: za 23 feb, 2008 22:09
- Locatie: spijkenisse
weet wat je doet vraag eerst de prijzen na!!!!!
ik had fusee pennen eigenwijs via mijn werk besteld
kreeg binnen gemonteerd en toen de rekening
kosten me 120 euro een setje en los bij bcc 22.50 pst
maar al gemonteerd dus dikke pech
dus vergelijk toch maar eerst 59 euries skf bij bcc
andere is 40 euro maar raad je toch skf aan
is helaas geen partnr maar een goed bedoeld advies
mvg gerard
ik had fusee pennen eigenwijs via mijn werk besteld
kreeg binnen gemonteerd en toen de rekening
kosten me 120 euro een setje en los bij bcc 22.50 pst
maar al gemonteerd dus dikke pech
dus vergelijk toch maar eerst 59 euries skf bij bcc
andere is 40 euro maar raad je toch skf aan
is helaas geen partnr maar een goed bedoeld advies
mvg gerard
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 316
- Lid geworden op: za 23 feb, 2008 22:09
- Locatie: spijkenisse
ja zitten dan nog geen keerringen en nieuwe moeren bijPatrick Hoskam schreef:is het skf wat burton levert ?
als die 59 kosten moet het een stuk goedkoper kunnen, ik koop namelijk rechtstreeks bij skf benelux
2 keerringen per kant moer zal je waarschijnlijk direct er uit moeten boren scheelt je een dag klooien
gr gerard
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
de moeren heb ik zo zonder problemen los kunnen draaien, maar de oude lagers van flt zijn helemaal versleten, hebben veel te vast gestaan, ik begrijp soieso niet dat er een vast aanhaalmoment word opgegegeven voor dit soort lagers ...
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Klopt ook niet helemaal, want nadat je hem hebt vastgezet met (wat was het? 50NM) moet je de gaatjes uitlijnen voor de splitpen.
PS de afdichtingen zijn deelbaar en vilt kun je gewoon vervangen, kost niets en werkt perfect.
maar draagarmlagers, die heb je al voor 30 euro, ik neem aan dat we niet over wiellager hebben, want dan heb je een nieuwe moer nodig en skf lager.
PS de afdichtingen zijn deelbaar en vilt kun je gewoon vervangen, kost niets en werkt perfect.
maar draagarmlagers, die heb je al voor 30 euro, ik neem aan dat we niet over wiellager hebben, want dan heb je een nieuwe moer nodig en skf lager.
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
inmiddels contact gehad met skf en daar gehoord dat het lager type voor onze draagamrne uit het assortiment is, bcc heeft ze nog wel, SKF en 69 euro per draagarm, ga ze daar maar ff bestellen binnenkort, heb nog een hele waslijst meer aan spullen die ik nodig heb of gewoon wil vervangen
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
ik heb in totaal 6 assen gedemomteerd en heb er 2 goede lagers uit weten te halen, de rest moet dus soieso nieuw en dan blijft er voor mij aleen skf over (timken is ook goed, maar in mn werk is skf de betere vandaar mijn voorkeur).
kijken naar wat dingen kosten e.d. ben ik allang vanaf gestapt, sinds m'n ds, cx en duc , dan is voor een 2cv alles goedkoop.
kijken naar wat dingen kosten e.d. ben ik allang vanaf gestapt, sinds m'n ds, cx en duc , dan is voor een 2cv alles goedkoop.
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Ja maar je moet kijken waar het voor gemaakt is, kijk ik monteer ook een skf wiellager omdat deze aan slijtage onderhevig is, maar conisch draagarmlager, welke een slag heeft van 1,5 cm is niet onderhevig aan slijtage. De enige reden waarom ze slijten is omdat ze nooit gesmeerd worden. SKF is voor bijv wiellager zeker de betere dan Timken, daar zijn bij eenden ook slechte ervaringen mee.
Op mijn motor heb ik balhoofdlager ook conisch in plaats van de losse kogeltjes (1973) en gezien de snelheden waar ik daar mee rijd is merk pools meer dan goed. Dat je goed spul koopt voor je DUC is te begrijpen, je praat dan over totaal andere snelheden en bochtenwerk.
PS Patrick gooi je de vilten afdichtingen niet weg aub, die zou ik graag willen hebben als reserve. oh en vraag ff RVS boutjes haha. Mzzl. Ron
Op mijn motor heb ik balhoofdlager ook conisch in plaats van de losse kogeltjes (1973) en gezien de snelheden waar ik daar mee rijd is merk pools meer dan goed. Dat je goed spul koopt voor je DUC is te begrijpen, je praat dan over totaal andere snelheden en bochtenwerk.
PS Patrick gooi je de vilten afdichtingen niet weg aub, die zou ik graag willen hebben als reserve. oh en vraag ff RVS boutjes haha. Mzzl. Ron
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
afdichtingen moet ik ff kijken, kan zijn dat ik die gewoon repareer met nieuw vilt.
vandaag bij technische groothandel geweest in den bosch die kunnen de skf lagers nog leveren voor €2o,30 ex. per stuk, btw betaal ik niet dus dan naar mijn idee geen geld en ik heb ze toch nodig, dus maar besteld.
vandaag bij technische groothandel geweest in den bosch die kunnen de skf lagers nog leveren voor €2o,30 ex. per stuk, btw betaal ik niet dus dan naar mijn idee geen geld en ik heb ze toch nodig, dus maar besteld.
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004