Remmen vast en uit zichzelf weer los?
Remmen vast en uit zichzelf weer los?
Vraagje: als na een tijdje rijden mijn Ami langzamer begint te rijden en de achterwielen loeiheet zijn, wat is er dan aan de hand? Zooi zit zo vast dat er geen beweging in het rempedaal zit en optrekken (van z'n plek komen) haast niet lukt.
Probleem is gebleven ondanks revisie van de achterwielremcilinders.
Na een half uurtje stilstaan is het probleem weg en rolt de auto weer.
Omdat de achterremmen gereviseerd zijn verdacht ik de hoofdremcilinder, maar zojuist was de ANWB erbij en die consateerde dat de hoofdremcilinder gewoon functioneerde en dat die niet uit zichzelf loskomt na een half uurtje stilstaan. Wat kan er dan aan de hand zijn?Bedankt alvast!
Probleem is gebleven ondanks revisie van de achterwielremcilinders.
Na een half uurtje stilstaan is het probleem weg en rolt de auto weer.
Omdat de achterremmen gereviseerd zijn verdacht ik de hoofdremcilinder, maar zojuist was de ANWB erbij en die consateerde dat de hoofdremcilinder gewoon functioneerde en dat die niet uit zichzelf loskomt na een half uurtje stilstaan. Wat kan er dan aan de hand zijn?Bedankt alvast!
Oude liefde roest (niet)
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Ik denk ook dat je het in die richting moet zoeken. Aanlopende remschoenen in je trommel verklaart ook de warme velgen (wrijvingswarmte). Bij afkoeling krimpt het hele circus weer iets en komen ze weer los, wat verklaart dat na een half uur alles weer werkt. Trommel los en checken! Ook meteen de staat van je remschoenen checken, hoe ver ze versleten zijn en of de schoentjes evt. verglaasd zijn door de hitte.
Succes!
Succes!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
Ik zal morgenvroeg de schoenen maar even wat ruimer stellen. Voeringen zijn nog in goede staat, de hele zooi lag vanmorgen nog los...
Hoofdremcilinder is uitgesloten? Die kan niet uit zichzelf vast gaan zitten tijdens het rijden en na afkoeling weer gangbaar zijn?
Bedankt voor de reacties
Hoofdremcilinder is uitgesloten? Die kan niet uit zichzelf vast gaan zitten tijdens het rijden en na afkoeling weer gangbaar zijn?
Bedankt voor de reacties
Oude liefde roest (niet)
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Is je hrc ook heet dan? Dat verklaart je warme achterwielen niet.
edit:
edit:
tuurlijk! Ik reageerde te snel/ik dacht niet hard genoeg na..Donderkar schreef:Als de hoofdremcilinder blijft hangen, blijven dan de wielremcilinders niet automatisch ook naar buiten gedrukt met als gevolg de hete achterwielen?
Laatst gewijzigd door the Nosepicker op di 29 apr, 2008 21:04, 2 keer totaal gewijzigd.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Je hoofdrem cilinder kan heel goed het probleem zijn.
Als deze helemaal terug is moet er een klein gaatje vrij zijn
waardoor de overtollige remvloeistof terug kan stromen in het reservoir.
Waarschijnlijk is dit gaatje dicht met vuil of roest
of komt de de zuiger niet ver genoeg terug.
Als deze helemaal terug is moet er een klein gaatje vrij zijn
waardoor de overtollige remvloeistof terug kan stromen in het reservoir.
Waarschijnlijk is dit gaatje dicht met vuil of roest
of komt de de zuiger niet ver genoeg terug.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Als de hoofdremcilinder blijft hangen, blijven dan de wielremcilinders niet automatisch ook naar buiten gedrukt met als gevolg de hete achterwielen?
Maar verkeerde afstelling klinkt wel 't meest logisch inderdaad
edit: André, hoe controleer ik dat? Wat voor gaatje bedoel je?
Maar verkeerde afstelling klinkt wel 't meest logisch inderdaad
edit: André, hoe controleer ik dat? Wat voor gaatje bedoel je?
Oude liefde roest (niet)
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Als je in het reservoir kijkt zitten er 2 gaten
1 groot gat aan de pedaal zijde en een klein gaatje aan de voorzijde.
Het is een heel klein gaatje wat snel dicht gaat zitten.
Doordat de remcilinders niet helemaal vrijkomen
blijven de remschoenen een beetje slepen,
worden warm en alles gaat uitzetten en loopt vast.
Overigens kan zo'n effect ook ontstaan door bijvoorbeeld roest in een remleiding
of een slechte remslang waarin een los liggend stukje rubber werkt als een terugslagklep.
Testen kan door even de remontluchting open te draaien als ze vast staan.
Als er dan remvloeistof uit komt en de remmen komen dan vrij weet je genoeg.
1 groot gat aan de pedaal zijde en een klein gaatje aan de voorzijde.
Het is een heel klein gaatje wat snel dicht gaat zitten.
Doordat de remcilinders niet helemaal vrijkomen
blijven de remschoenen een beetje slepen,
worden warm en alles gaat uitzetten en loopt vast.
Overigens kan zo'n effect ook ontstaan door bijvoorbeeld roest in een remleiding
of een slechte remslang waarin een los liggend stukje rubber werkt als een terugslagklep.
Testen kan door even de remontluchting open te draaien als ze vast staan.
Als er dan remvloeistof uit komt en de remmen komen dan vrij weet je genoeg.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
bij mij eerst dacht ik aan de flexibele leidingkjes omdat er bizare smurrie uitkwam bij de ontluchting omdat ze wat verduurt waren .
dit vervangen .
toen volledig master pomp en rempompjes rond om vervangen .
denk kan het beter voor zijn , want had heel lang stilgestaan .
toen bleek het helemaal iets anders te wezen.
want toen gebeurde dit :
ook moet je eens kijken als het nog met veertjes is tussen de 2 schoenblokken , even kijken of die niet lam zijn .
heb zelf ook zo een feestje gehad met men ami 6 vroeger .
en kon het ook steeds niet vinden .
toen later het veertje afgebroken en beginnen mee draaien in de trommel .
voor de zekerheid heb ik toen de veertjes shit er uit gegooit en die beugel er in gezet zoals bij een eend achter .
voorbij was het probleem
dit vervangen .
toen volledig master pomp en rempompjes rond om vervangen .
denk kan het beter voor zijn , want had heel lang stilgestaan .
toen bleek het helemaal iets anders te wezen.
want toen gebeurde dit :
ook moet je eens kijken als het nog met veertjes is tussen de 2 schoenblokken , even kijken of die niet lam zijn .
heb zelf ook zo een feestje gehad met men ami 6 vroeger .
en kon het ook steeds niet vinden .
toen later het veertje afgebroken en beginnen mee draaien in de trommel .
voor de zekerheid heb ik toen de veertjes shit er uit gegooit en die beugel er in gezet zoals bij een eend achter .
voorbij was het probleem
see you when you see me
Heu.. wàt test ik dan? Of de hoofdremcilinder blijft hangen of rommel in de remleiding/-slang?André Post schreef:Testen kan door even de remontluchting open te draaien als ze vast staan.
Als er dan remvloeistof uit komt en de remmen komen dan vrij weet je genoeg.
@ Joe: ik heb van die beugels ertussen, werking lijkt in orde, niets gebroken.
Oude liefde roest (niet)
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Je test dan in iedergeval of niet gewoon een rem te strak staat afgesteld of de schoenen anderzins blijven hangen.
Jou rem systeem is wel al voor achter gescheiden?
Of heb je nog een enkele hoofdrem cilinder.
Jou rem systeem is wel al voor achter gescheiden?
Of heb je nog een enkele hoofdrem cilinder.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Je test of er geen druk op de leidingen staat. Druk = niet goed.Donderkar schreef:Heu.. wàt test ik dan? Of de hoofdremcilinder blijft hangen of rommel in de remleiding/-slang?André Post schreef:Testen kan door even de remontluchting open te draaien als ze vast staan.
Als er dan remvloeistof uit komt en de remmen komen dan vrij weet je genoeg.
@ Joe: ik heb van die beugels ertussen, werking lijkt in orde, niets gebroken.
Afblijven.
!
Jullie hebben de juiste diagnose gesteld, hoofdremcilinder blijkt vast te zitten, er blijft remdruk op alle wielen = niet goed .
@ André: niet gescheiden systeem, enkele cilinder dus.
En die gaan we dus maar eens zien te vervangen...
Bedankt voor de tips!
@ André: niet gescheiden systeem, enkele cilinder dus.
En die gaan we dus maar eens zien te vervangen...
Bedankt voor de tips!
Oude liefde roest (niet)
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27