Aanhaalmomenten

Alles over visa-conversies.
Plaats reactie
Nicky
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 394
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Aanhaalmomenten

Bericht door Nicky » za 31 mei, 2008 12:52

Weet iemand wat de aanhaalmomenten van de cilinderkoppen van een visa 644 motor zijn?
De volgorde is volgens mij voor-achter-onder.
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » za 31 mei, 2008 16:39

De volgorde is goed en de aanhaalspanning is de 1ste keer 1m daN en de
2de maal 1,9m daN

Nicky
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 394
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Nicky » za 31 mei, 2008 17:32

Dus eerst 10 nM en daarna 19 nM? Dat is minder dan een 2cv6 toch?
Is dit vanwege de aluminium cilinders?
Tevens ben ik nog op zoek naar de afstelgegevens/klepspeling voor de kleppen.

Alvast bedankt.
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » za 31 mei, 2008 18:08

ik zet die cylinderkoppen gewoon kwart slag voor het breken vast.
ik vind de aanhaalmomenten veelste weinig. (zal wel aan mij liggen :p )
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Nicky
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 394
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Nicky » za 31 mei, 2008 18:45

Ik vindt 19 nM ook wel weinig, maar ja het zal wel zo horen.
Je kan de moeren nu bijna met de hand aandraaien (beetje overdreven, maar goed).
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 31 mei, 2008 21:01

beetje overdreven, maar let wel visa heeft alu cilinders en ook nog eens met nikasil cilinderwand, te vast en met een beetje pech breekt de nikasil. Dus gewoon volgens boekje, handvast is ook vast. ;)

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » zo 1 jun, 2008 16:04

Ik heb deze gegevens gewoon uit het handboekje met afstelgegevens voor
de monteur gehaald.De klepstelafstand is net als de 2cv ook 0,2mm dus
een kant inlaat in en andere inlaat stellen enz.

Leen
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 1 mar, 2009 18:46
Locatie: Gouda
Contacteer:

Bericht door Leen » za 21 mar, 2009 18:20

Indien je de koppen te vast zet, loop je het risico dat als de motor warm wordt, dat de tapeinden uit het blok worden getrokken. Die lui die de boel hebben ontwikkeld zetten een aanhaalmoment echt niet voor niets in het werkplaatsshandboek.

leen

Plaats reactie