helicol plaatsen
-
- Beginner
- Berichten: 12
- Lid geworden op: do 27 dec, 2007 13:07
- Locatie: Utrecht
helicol plaatsen
Weet iemand waar ik helicols kan laten plaatsen op mijn beide cilinderkoppen? Ze liggen los!
Het beste zou in de omgeving Utrecht of Zaandam zijn.
Dank
Het beste zou in de omgeving Utrecht of Zaandam zijn.
Dank
-
- Beginner
- Berichten: 12
- Lid geworden op: do 27 dec, 2007 13:07
- Locatie: Utrecht
Dank voor de antwoorden. Maar eigenlijk hoopte ik dat jullie misschien bepaalde revisiebedrijven/garages konden aanbevelen. Mijn ervaring is dat er nog wel eens een groot verschil kan zitten in kwaliteit/ service en prijzen.
Weet iemand wat het eigenlijk kost om alle 8 de tapgaten te laten voorzien van een helicol?
Weet iemand wat het eigenlijk kost om alle 8 de tapgaten te laten voorzien van een helicol?
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
Vandaag geoefend met het plaatsen van helicoil in de cilinderkop. Helemaal makkelijk als je ze los hebt dan kun je ze in de bankschroef plaatsen.
Wat het belangrijkste is: recht boren. Alhoewel ik me afvraag of dat boren echt wel nodig is. Het tapsetje is 7.3 mm. Dus met wat snijolie tap je m volgens mij zo op de plek van het oude schroefdraad. Dat aluminium van de cilinderkop is namelijk behoorlijk zacht. Ga ik morgen ook eens uitproberen.
Wat het belangrijkste is: recht boren. Alhoewel ik me afvraag of dat boren echt wel nodig is. Het tapsetje is 7.3 mm. Dus met wat snijolie tap je m volgens mij zo op de plek van het oude schroefdraad. Dat aluminium van de cilinderkop is namelijk behoorlijk zacht. Ga ik morgen ook eens uitproberen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
ik heb er vandeweek ook geplaatst. is niet zo moeilijk ik heb mijn setje al terugverdiend door ze zelf te plaatsen. gwn voldoende snijolie gebruiken en tips vanop de site toegepast that's it...
nu heb ik volgend probleem de bout waar de olievupijp en dynamosteun mee vastzit krijg ik niet meer vast, oorzaak een kapotte draad in het blok. weet iemand hoe ik deze kan wegboren, blok uitbouwen is even geen optie en ik kan met de boor er niet bij iemand tips?
mvg
nu heb ik volgend probleem de bout waar de olievupijp en dynamosteun mee vastzit krijg ik niet meer vast, oorzaak een kapotte draad in het blok. weet iemand hoe ik deze kan wegboren, blok uitbouwen is even geen optie en ik kan met de boor er niet bij iemand tips?
mvg
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
Nou heb even wat getest op oude cilinderkoppen. Je moet inderdaad wel boren. Zomaar erin tappen dat lukt niet. Zorg wel dat je recht boort.David Pouw schreef:hoi TB
hoe is het afgelopen met de Helicoils??
Is het gelukt?
Leek mij na het lezen van het artikelop de website redelijk specialistisch.
Ben benieuwd hoe het jou vergaan is.
greetz david
Ik heb dus bij mijn motorblok 4x helicoil geplaatst bij de inlaatspruitstukken. Daar was het schroefdraad poreus. Ik heb laatst nog een keer alles moeten loshalen vanwege wat lekkende pakkingen. En de helicoil's bleven mooi op de plaats. Werkt echt prima. In mijn ogen is het sterker dan het originele draad erin.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Kun je geen langere bout opzoeken en er dan gewoon een moertjeachter zetten? Vast = vast.BW schreef:ik heb er vandeweek ook geplaatst. is niet zo moeilijk ik heb mijn setje al terugverdiend door ze zelf te plaatsen. gwn voldoende snijolie gebruiken en tips vanop de site toegepast that's it...
nu heb ik volgend probleem de bout waar de olievupijp en dynamosteun mee vastzit krijg ik niet meer vast, oorzaak een kapotte draad in het blok. weet iemand hoe ik deze kan wegboren, blok uitbouwen is even geen optie en ik kan met de boor er niet bij iemand tips?
mvg
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987