helicol plaatsen

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Project-eend
Beginner
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: do 27 dec, 2007 13:07
Locatie: Utrecht

helicol plaatsen

Bericht door Project-eend » wo 4 jun, 2008 17:41

Weet iemand waar ik helicols kan laten plaatsen op mijn beide cilinderkoppen? Ze liggen los!

Het beste zou in de omgeving Utrecht of Zaandam zijn.

Dank

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 4 jun, 2008 17:44

De meeste eendenspecialisten kunnen dit wel. Kijk eens op alledag in de adressenlijst. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 694
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Bericht door gillis » wo 4 jun, 2008 20:38

beetje algemeene garage (vrije garage dus geen dealer) kan het ook.

bij mij zitten ze er al duizende km in zonder probleem.
onder druk wordt alles vloeibaar

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5129
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » do 5 jun, 2008 00:00

Of motorrevisie bedrijven.
diverse Citroens, wat anders.

Project-eend
Beginner
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: do 27 dec, 2007 13:07
Locatie: Utrecht

Bericht door Project-eend » do 5 jun, 2008 09:21

Dank voor de antwoorden. Maar eigenlijk hoopte ik dat jullie misschien bepaalde revisiebedrijven/garages konden aanbevelen. Mijn ervaring is dat er nog wel eens een groot verschil kan zitten in kwaliteit/ service en prijzen.

Weet iemand wat het eigenlijk kost om alle 8 de tapgaten te laten voorzien van een helicol?

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » do 5 jun, 2008 10:16

Namen van garages en adressen graag via PM
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

BW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 7 jan, 2007 11:36

Bericht door BW » do 5 jun, 2008 16:09

ik ga deze zelf monteren, ik heb dit echter nog nooit gedaan dus als iemand tips heeft zijn deze altijd welkom

mvg

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
Locatie: eindhoven

Bericht door jeroentje » do 5 jun, 2008 17:07

Hier staat een leuk verhaaltje ==>

http://www.mgato.eu/pages/helicoil.html

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 2 jul, 2008 22:15

Vandaag geoefend met het plaatsen van helicoil in de cilinderkop. Helemaal makkelijk als je ze los hebt dan kun je ze in de bankschroef plaatsen.

Wat het belangrijkste is: recht boren. Alhoewel ik me afvraag of dat boren echt wel nodig is. Het tapsetje is 7.3 mm. Dus met wat snijolie tap je m volgens mij zo op de plek van het oude schroefdraad. Dat aluminium van de cilinderkop is namelijk behoorlijk zacht. Ga ik morgen ook eens uitproberen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 12 aug, 2008 22:32

hoi TB

hoe is het afgelopen met de Helicoils??

Is het gelukt?

Leek mij na het lezen van het artikelop de website redelijk specialistisch.
Ben benieuwd hoe het jou vergaan is.

greetz david

BW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 7 jan, 2007 11:36

Bericht door BW » wo 13 aug, 2008 00:39

ik heb er vandeweek ook geplaatst. is niet zo moeilijk ik heb mijn setje al terugverdiend door ze zelf te plaatsen. gwn voldoende snijolie gebruiken en tips vanop de site toegepast that's it...

nu heb ik volgend probleem de bout waar de olievupijp en dynamosteun mee vastzit krijg ik niet meer vast, oorzaak een kapotte draad in het blok. weet iemand hoe ik deze kan wegboren, blok uitbouwen is even geen optie en ik kan met de boor er niet bij :( iemand tips?

mvg

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » wo 13 aug, 2008 09:27

Misschien is wegslijpen met een dremel met flexibel verlengstuk een oplossing ?
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

BW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 7 jan, 2007 11:36

Bericht door BW » wo 13 aug, 2008 10:24

de boor die bij de set helicoils zit is M7 en kan niet in de flexibel
is er geen verlengstuk voor op de boor?

mvg

bert

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 13 aug, 2008 18:22

David Pouw schreef:hoi TB

hoe is het afgelopen met de Helicoils??

Is het gelukt?

Leek mij na het lezen van het artikelop de website redelijk specialistisch.
Ben benieuwd hoe het jou vergaan is.

greetz david
Nou heb even wat getest op oude cilinderkoppen. Je moet inderdaad wel boren. Zomaar erin tappen dat lukt niet. Zorg wel dat je recht boort.

Ik heb dus bij mijn motorblok 4x helicoil geplaatst bij de inlaatspruitstukken. Daar was het schroefdraad poreus. Ik heb laatst nog een keer alles moeten loshalen vanwege wat lekkende pakkingen. En de helicoil's bleven mooi op de plaats. Werkt echt prima. In mijn ogen is het sterker dan het originele draad erin.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 13 aug, 2008 18:23

BW schreef:ik heb er vandeweek ook geplaatst. is niet zo moeilijk ik heb mijn setje al terugverdiend door ze zelf te plaatsen. gwn voldoende snijolie gebruiken en tips vanop de site toegepast that's it...

nu heb ik volgend probleem de bout waar de olievupijp en dynamosteun mee vastzit krijg ik niet meer vast, oorzaak een kapotte draad in het blok. weet iemand hoe ik deze kan wegboren, blok uitbouwen is even geen optie en ik kan met de boor er niet bij :( iemand tips?

mvg
Kun je geen langere bout opzoeken en er dan gewoon een moertjeachter zetten? Vast = vast.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Plaats reactie