Banden

Alles over de wielophanging

wat is jou favoriete band!

michelin 125 origineel maar duur
90
46%
michelin 135 origineel maar nog duurder
13
7%
michelin M+S voor het beter rag werk
14
7%
Mabor een goed alternatief???
37
19%
firestone Pleuris goedkoop
7
4%
toyo net zoiets als mabor maar dan duurder
19
10%
nanking ken ik niet maar ziet er leuk uit
8
4%
Maxxis All Seasons
7
4%
 
Totaal aantal stemmen: 195

2cvfreak
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 512
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 16:58
Locatie: naast me buuren in assen

Bericht door 2cvfreak » wo 12 dec, 2007 14:36

wij hebben een tijdje dyane banden (maat zou ik nie weten) onder de eend gehad (heuze race banden lijken het wel) rijd ook super
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!

THE SPITFIRE
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
Locatie: s heerenbroek

Bericht door THE SPITFIRE » wo 12 dec, 2007 14:38

en toyo rookt ook mooi natuurlijk. :lol:
alleen dan slijten ze wel harder :cry:
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl

gerrit v
Beginner
Beginner
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 9 aug, 2006 23:09
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Bericht door gerrit v » ma 19 mei, 2008 12:15

Spookeend schreef:Zo, sinds vandaag 2 maal Nankang banden onder de eend. Ze zitten voor, en zijn 145 breed.

Reden was nogal makkelijk, de Firestones waren na 17.000 KM niet meer APK waardig. Ondanks mijn stevige rijstijl vind ik dat toch wat aan de korte kant.

Nu was het even zoeken naar banden in de 145 maat, omdat die er gewoon niet veel zijn.

Eerste indruk, meer grip dan de firestones op nat wegdek. Ik heb nog niet droog gereden, maar dat zal ik ook nog even posten.

Gek detail was wel, er os pas een nieuw stuk asfalt gelegd bij mijn ouders in de polder. Daar remden de Firestones een stuk beter op. De Nakangs blokkeerden heel snel. Op een normaal nat wegdek, asfalt, grip zat, remt als een dijk, en ook het stevige bochten werk gaat er erg goed mee. Heb zelf het gevoel dat ik meer grip heb op nat wegdek.

Er zit 2 bar per band in, dat is 0.2 bar meer als aangegeven voor de eend, maar ik vond dat prettiger rijden met de Firestones. Ik probeer ze nog wel een keer met 1.8 bar, dan weet ik dat bij deze ook zeker of het lekkerder is of niet.

Wordt vervolgd.

Weet iemand btw of 155/15 en 145/15 nog gemaakt worden door Michelin?

Greatnix Spookeend

én nu genoeg droge kilometers gemaakt om je een mening te vormen?

björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1402
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
Locatie: hillywood (hilversum)

Bericht door björn » ma 19 mei, 2008 12:48

ik heb nu nog michelin
maar de volgende worden denk ik mabor
hoor er wel goede dingen over
firestone gebruik ik niet wat klote band
kan net zogoed hout wagen wielen onder de eend doen :lol:
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » ma 19 mei, 2008 13:30

gerrit v schreef:
Spookeend schreef:Zo, sinds vandaag 2 maal Nankang banden onder de eend. Ze zitten voor, en zijn 145 breed.

Reden was nogal makkelijk, de Firestones waren na 17.000 KM niet meer APK waardig. Ondanks mijn stevige rijstijl vind ik dat toch wat aan de korte kant.

Nu was het even zoeken naar banden in de 145 maat, omdat die er gewoon niet veel zijn.

Eerste indruk, meer grip dan de firestones op nat wegdek. Ik heb nog niet droog gereden, maar dat zal ik ook nog even posten.

Gek detail was wel, er os pas een nieuw stuk asfalt gelegd bij mijn ouders in de polder. Daar remden de Firestones een stuk beter op. De Nakangs blokkeerden heel snel. Op een normaal nat wegdek, asfalt, grip zat, remt als een dijk, en ook het stevige bochten werk gaat er erg goed mee. Heb zelf het gevoel dat ik meer grip heb op nat wegdek.

Er zit 2 bar per band in, dat is 0.2 bar meer als aangegeven voor de eend, maar ik vond dat prettiger rijden met de Firestones. Ik probeer ze nog wel een keer met 1.8 bar, dan weet ik dat bij deze ook zeker of het lekkerder is of niet.

Wordt vervolgd.

Weet iemand btw of 155/15 en 145/15 nog gemaakt worden door Michelin?

Greatnix Spookeend

én nu genoeg droge kilometers gemaakt om je een mening te vormen?
Ja hoor, komt ie dan........

Ik rij met een stabi voor en erg stugge shocks, wat inhoudt dat je wat meer onderstuur krijgt. Nu valt dat met deze heel erg mee, minder als met de firestones. Moet ik wel zeggen, ondanks dat de firestones dus snel lijken te slijten, dat ze wel (vind ik dan) lekkere stugge wangen hebben. De Nankengs hebben dat minder, beetje tussen michelin en firestone in.

Qua slijtage, weet ik nog niet zo, heb er nog niet heel veel mee gereden (5000 km ofzo) maar zien er nog perfect uit. Weggedrag is gewoon goed, wel maken ze iets meer rijlawaai.

Ze hebben veel grip, zijn moeilijker tot slippend wegtrekken te verleiden dan de firestones en de remweg is kort (zijn ook wel wat breder dan, dat scheelt ook) Moet alleen wel zeggen, let op bij een "nieuw" wegdek. Zolang er een goede toplaag op ligt gaat het prima, in zowel regen als droogte, maar bij een nieuw wegdek "zonder-grind" erin geplakt zeg maar, is de remweg duidelijk langer (zo ook op de al als glad en gevaarlijk bekend staande witte vlakken op de weg zijn aanmerkelijk minder dan de firestones als het nat is) maar op de gewone weg, in de regen, gewoon goed.

Al met al, ondanks dat ze niet "mooi" zijn, prima banden.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: wo 22 feb, 2006 19:12

Re: Nangkang banden 135

Bericht door Hassie » zo 8 jun, 2008 14:08

Pistachke schreef:Michelin blijft natuurlijk DE band voor de geit/eend, maar jammer genoeg veel te duur geworden. Heb zelf een goeie 35000 km met Firestones gereden, maar persoonlijk vind ik de band te stug en neiging tot
slippen vertonen op onze "vreselijke" belgische wegen.
Tijdens de nationale meeting in Salbris met iemand gesproken die in het 2CV-cross wereldje zit en die de mond vol was over Nankang. Blijkt een aziatisch fabricaat te zijn (deel van de Kleber groep) en ze gebruiken quasi hetzelfde profiel als dat van de 135'er Michelins. Leuke aan de band is dat ze dezelfde "zachte" loopeigenschappen hebben en ook een zachte flank (net als die goeie ouwe 125 Michelins). Heb ze'r nu rondom opliggen, bij droog wegdek gewoon "plakken" in de bocht en zeer goed corrigeerbaar. Bij nat wegdek en te veel gas spinnen ze sneller door dan een Michelin, maar goede grip alom (is eigenlijk een M+S profiel). En voor de prijs van ca. 40 euries een mooi alternatief !
Beste 2cvpistachke,

Zag jouw bericht op het 2cv forum! Bericht anno 2006.

Ik heb sinds een paar dagen vier Nanking banden (135) onder mijn 2cv.



Mijn vraag is:

De banden geven aan max pressure 32 psi.

De dealer gaf ze een druk van 36 psi.

Op mijn reactie dat dat veel te hoog was kreeg ik als antwoord dat voor de zomer 36 goed was en voor de winter 32.

Dit, beweerde de dealer i.v.m. de wangen van de band. Deze zouden sneller slijten (op de rand van de velg) bij een lagere druk.

Ik vind dit gevaarlijk en heb de druk terug gebracht tot +/- 31 psi.

Welke druk geef jij de 135 Nanking banden???

Bij voorbaat hartelijk dank voor je antwoord!

Vriendelijke groet,



Hassie.

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 549
Lid geworden op: wo 5 apr, 2006 21:32
Locatie: vlaardingen

banden

Bericht door schroef » zo 8 jun, 2008 14:47

Michelins zijn en blijven de beste banden. Niet alleen rijden ze veeeeeeel beter en zien ze er veeeeeel beter uit, ze gaan ook nog eens veel langer mee. Bij een Michelin zitten de zijgroeven op het laatst niet meer met de twee (of drie bij 135 R 15) hoodgroeven verbonden en hoeven derhalve niet te worden meegerekend voor de APK profieldiepte. Ik weet waar ze te koop zijn voor € 99,00 per stuk, inclusief montage en verwijderingsbijdrage en uitbalanceren. Dus waarom zou je nog rotzooi onder je Eend zetten. alfred

Gebruikersavatar
speedcowboy
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 5 dec, 2007 09:07
Locatie: apeldoorn

Bericht door speedcowboy » wo 6 aug, 2008 10:24

nou ik heb nankang voor en heb er 4000 km mee gereden in de vakantie door de bergen van Frankrijk en spanje met regen en zonbeschijn!

ze reden zeer fijn en goed !!!
2cv, WK oranje!
dyane SUPER, oldskool
tikiwagon
aka dyane, ouwe slopert

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 6 aug, 2008 10:32

Er zijn echt geen slechte of gevaarlijke banden op de markt. Alleen is de ene band wat duurder, beter, slijtvaster, stiller etc.

Ik zweer nog steeds bij de Michelins. Al is het maar voor de 'look' onder de eend. Maar toch staan hier al twee Mabor's klaar om onder een 'daily' duck gemonteerd te gaan worden. 44 euro per stuk is toch een stuk leuker dan boven de 100 voor een michelin. Voor dat geld mogen ze twee keer zo hard slijten :P
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: wo 22 feb, 2006 19:12

Bericht door Hassie » wo 6 aug, 2008 17:42

Interessante discussie over de banden! Heb toch wel een beetje spijt van de nankangbanden. Ze rijden erg "bonkerig". Terwijl Michelins meer "ballonbanden"zijn natuurlijk ook door de lagere druk. Nu heb ik nog geen reactie mogen ontvangen op mijn probleem met het overschrijdingsadvies van de max pressure door de dealer.Blijft erg vreemd.
Vrgrt
Hassie.
Vrgrt.
Hassie.

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » do 4 dec, 2008 13:29

Om dit topic weer wat leven in te blazen.

Hebben dyane's dezelfde bandenmaat als eenden? En merk je het verschil tussen 125 en 135 banden onder de dyane? Ik zit met 2 voorbanden die steeds leeglopen en ik kan maar niet ontdekken waar ze leeglopen wil ik gewoon nieuwe banden hebben. Maar ik denk dat achter ook niet veel goed is. Dus ik denk dat ik 4 mabor 135 eronder doe. Of beter toyo? Mijn bandenboer kan ze beide leveren. Wat is jullie aanbeveling? Ik heb er nu 4 firestones 125 onder. Als ik michelins wil kost het 12-14 weken levertijd en een prijskaart van 160 euro per band en als ik firestones kost het 140 euro per band. Dat is mij gewoon te duur.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Charly
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 441
Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 20:56
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Charly » do 4 dec, 2008 13:38

Weet je zeker dat je velgen goed zijn (roest!)? Dat kan ook een oorzaak zijn van leeglopende tubeless banden. Zou ik dus eerst even checken voordat je er nieuwe banden op laat zetten. Zelf heb ik extra binnenbandjes in mijn banden op de Dyane.
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » do 4 dec, 2008 13:38

Waar ik achter ben gekomen is dat de Technics en Colway als de uniroyal banden niet meer leverbaar zijn en ook niet meer geproduceerd worden. Dus de keuzes worden steeds kleiner.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 4 dec, 2008 13:40

ja, 2cv en dyane zelfde maat. Ik heb goede ervaring met 135 mabor, iets mindere met 125 firestone. dat je banden leeglopen komt hoogstwaarschijnlijk door de velg. die zal roestig zijn tpv de wang v/d band en hierdoor langzaam lucht doorlaten. nieuwe band gaat je hierbij dus niet helpen. velg opschuren of andere velg (evt icm nieuwe band is de oplossing)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Bericht door Niels » do 4 dec, 2008 13:49

Nee, niet dezelfde maat.....

Ik had er namelijk firestones onder, en ben nu overgegaan op mabors.

die hadden wel dezelfde maat, echter de reserveband was nog een originele michelin van 35 jaar oud, die stond op knappen, dus heb ik een van de firestones nu als reserveband.

deze past alleen niet helemaal goed in mijn reservebandhouder onder de motorkap, hij is kleiner dan de originele michelin. deze paste daar precies in.

Ook de mabors die ik nu heb zijn kleiner dan de michelin. het scheelt in doorsnee een centimeter of 5 als ik zo schat, ik heb het nog niet opgemeten.

wellicht verklaart dat ook deels waarom mijn teller zover afwijkt.

Ik heb overigens ook een leeglopende voorband tussen de mabors zitten, dit zou aan het ventiel liggen, maar daar is nooit wat aan gedaan en toen de firestones erop zaten liep hij niet leeg.....
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

Plaats reactie