Nu de koets nog naast het chassis staat ( ja ja.... nog ff en de eend rijdt weer... ) lijkt het me handig om nu de hoogte van het chassis in te stellen.
Vraag is dus.. wat is de hoogte van het chassis zonder koets..??
Heb al gezocht in de vraagbaak maar kan dat zo niet vinden vandaar mij vraag hier.
En het gaat dus zo'n beetje om de fabrieksinstelling en niet om een opleukproject of wedstrijd hoe laag vliegt m'n eend..
hoogte chassis
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
hoogte chassis
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
beetje off topic maar ik heb van iemand een geweldige tip gekregen. krijg je je trekogen niet los zet dan de trekstang in de bank schroef en pak twee hamers. tik nu met beide hamers tegelijk tegen de trek ogen. doet dit een paar keer op verschillende plekken. trekogen gaan gegarandeerd makkelijk los. (althans bij mij werkte het geweldig)
C'est une bonne voiture
Je moet ze afstellen met de koets erop. Wat wel een handige tip is (heb ik zelf ook gekregen destijds): bouw je chassis op en zorg dat de trekogen spanning hebben tegen de kantelmesjes aan. Dan zit je zo ongeveer op de juiste hoogte. Ik heb naderhand niets hoeven bijstellen aan mijn wagenhoogte.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
Nou dat wel maar ik heb alles los gehad, schoongemaakt , geverfd, kopervert erop en weer gemoneerd. Nu staat het chassis dus een beetje scheef. Het instellen van de trekstangen gaat nu vrij gemakkelijk (er zit niets in de weg) dus als ik de hoogte nu goed instel hoef ik alleen nog de koets terug te zetten...Ramonami schreef:........ maar was de oude hoogte niet goed dan?
Ramon
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Zonder carosserie zal de vering achter wel maximaal uitgeveerd staan?
Achter kan je in ieder geval lekker strak zetten, voor kan je zo strak zetten dat de kantelmessen net niet los staan.
Monteer de dempers pas op het laatst, dan kan je er nog een beetje bij.
De voorgeschreven hoogte kan echt alleen maar op een complete wagen afgesteld worden.
Je kan ook 2 personen weegschalen gebruiken om de wieldruk gelijk te maken links en rechts.
In ieder geval achter, wieldruk is maar iets van 80kg..
Als het achter goed is moet het voor ook goed zijn bij de juiste hoogte afstelling.
Het is even werk met elke keer de wielen in de lucht in.
Achter kan je in ieder geval lekker strak zetten, voor kan je zo strak zetten dat de kantelmessen net niet los staan.
Monteer de dempers pas op het laatst, dan kan je er nog een beetje bij.
De voorgeschreven hoogte kan echt alleen maar op een complete wagen afgesteld worden.
Je kan ook 2 personen weegschalen gebruiken om de wieldruk gelijk te maken links en rechts.
In ieder geval achter, wieldruk is maar iets van 80kg..
Als het achter goed is moet het voor ook goed zijn bij de juiste hoogte afstelling.
Het is even werk met elke keer de wielen in de lucht in.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.