Dynamo wordt heet als de accu aansluit
Dynamo wordt heet als de accu aansluit
Ben aan de eind fase van het weer opbouwen van mijn eend en heb (bijna)alles aan gesloten qua electra en toen ik de accu erin zette kon ik het niet na laten even het contact aan te zetten (kijken of de lampen werkte en zo).
Ben zeker geen topper in de electra maar geloof dat ik alles goed had aangesloten.
MAAR toen ik alles aan had en de startmotor even gedraaid had, en ik in het voor onder keek rook ik iets onthutsend…iets was te warm aan het worden en aan het “smelten” of het nu alleen met het contact aan was of al alleen met de accu aangesloten was, weet ik niet precies kwam er eigenlijk achter af pas achter en heb ik meteen de accu los gegooid.
Wat kan dit veroorzaken?
Een kapotte spanning regelaar?
Dynamo verkeerd aangesloten (dikke draad die naar de start motor gaat en dan de kapelboom weer in zit aan de dynamo…da’s toch goed, die zorgt er toch voor dat de accu door de Dynamo op spanning blijft?!
Hoor graag jullie gedachten!
Ben zeker geen topper in de electra maar geloof dat ik alles goed had aangesloten.
MAAR toen ik alles aan had en de startmotor even gedraaid had, en ik in het voor onder keek rook ik iets onthutsend…iets was te warm aan het worden en aan het “smelten” of het nu alleen met het contact aan was of al alleen met de accu aangesloten was, weet ik niet precies kwam er eigenlijk achter af pas achter en heb ik meteen de accu los gegooid.
Wat kan dit veroorzaken?
Een kapotte spanning regelaar?
Dynamo verkeerd aangesloten (dikke draad die naar de start motor gaat en dan de kapelboom weer in zit aan de dynamo…da’s toch goed, die zorgt er toch voor dat de accu door de Dynamo op spanning blijft?!
Hoor graag jullie gedachten!
onder druk wordt alles vloeibaar
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2171
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
nee, die zaten zeker goed, kabels waren nog origineel...dikke en dunne klem.
maar heb vanavond nog wat zitten prutsen en de dikke kabel op de dynamo (die ook naar de startmotor/accu gaat door de kabel boom heen dan). Was niet helemaal goed aangesloten...vals contractje dat doet het ook niet goed geloof ik. Het leek (in de korte tijd dat ik de accu aan durfde te sluiten) dat door het goed aandraaien dat het niet meer warm werdt.
Verder blijven de bovenste 2 zekeringen er uit klappen als ik de accu aansluit...dus er moet iets niet goed zitten, maar wat!? weten jullie wat de bovenste 2 zekeringen doen (2,5 en 10 A) bij een club uit 86?
maar heb vanavond nog wat zitten prutsen en de dikke kabel op de dynamo (die ook naar de startmotor/accu gaat door de kabel boom heen dan). Was niet helemaal goed aangesloten...vals contractje dat doet het ook niet goed geloof ik. Het leek (in de korte tijd dat ik de accu aan durfde te sluiten) dat door het goed aandraaien dat het niet meer warm werdt.
Verder blijven de bovenste 2 zekeringen er uit klappen als ik de accu aansluit...dus er moet iets niet goed zitten, maar wat!? weten jullie wat de bovenste 2 zekeringen doen (2,5 en 10 A) bij een club uit 86?
onder druk wordt alles vloeibaar
De volgende onderdelen zijn gezekerd.
Zekering 1: Achter contactslot: spanningsregelaar, ruitenwissermotor, contactlampje, oliedruk lampje, benzinemeter, voltmeter, knipperlichten.
Zekereing2: Koplampen, achterlichten
Zekering 3: Remlicht, binnenverlichting, alarmlichten indien aanwezig.
Ik weet wel niet welke nou waar zit.
Zekering 1: Achter contactslot: spanningsregelaar, ruitenwissermotor, contactlampje, oliedruk lampje, benzinemeter, voltmeter, knipperlichten.
Zekereing2: Koplampen, achterlichten
Zekering 3: Remlicht, binnenverlichting, alarmlichten indien aanwezig.
Ik weet wel niet welke nou waar zit.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Heb de Dynamo los gehaald, draden worden nu niet warm.
Heb er ook met een vriend (monteur) naar gekeken en volgens hem kon het niet anders dat dat de dynamo kapot was, dus ander uit het schap getrokken...en even voor de zekerheid naar de testbank gebracht, maandag heb ik uitslag of deze wel oké is en dan laat ik het nog wel even weten!
Heb er ook met een vriend (monteur) naar gekeken en volgens hem kon het niet anders dat dat de dynamo kapot was, dus ander uit het schap getrokken...en even voor de zekerheid naar de testbank gebracht, maandag heb ik uitslag of deze wel oké is en dan laat ik het nog wel even weten!
onder druk wordt alles vloeibaar
alle zekeringen zijn nu (zoals het hoort) 10A.
De Dynamo is vervangen voor een nieuwe.
De zekeringen die er uit klapte was omdat ik de massa van het dashboard op de verlichting van het dashboard had gedaan en de plus op de massa...omgewisseld en klaar!
maar ook de lichtschakelaar zat niet helemaal goed (foto volgends mij die op 2cv.nl staat niet goed... zal een foto maken hoe ik het nu heb zitten hopelijk heeft iemand anders er dan ook wat aan..
Alles op zit nu goed...en alles werkt naar behoren! puntjes iets moeten stellen en de branstof pomp even schoon gemaakt....en hij loopt!! na vele jaren weer!!! als een zonnetje! HEERLIJK!!! slaap vanavond zeker heel goed!
De Dynamo is vervangen voor een nieuwe.
De zekeringen die er uit klapte was omdat ik de massa van het dashboard op de verlichting van het dashboard had gedaan en de plus op de massa...omgewisseld en klaar!
maar ook de lichtschakelaar zat niet helemaal goed (foto volgends mij die op 2cv.nl staat niet goed... zal een foto maken hoe ik het nu heb zitten hopelijk heeft iemand anders er dan ook wat aan..
Alles op zit nu goed...en alles werkt naar behoren! puntjes iets moeten stellen en de branstof pomp even schoon gemaakt....en hij loopt!! na vele jaren weer!!! als een zonnetje! HEERLIJK!!! slaap vanavond zeker heel goed!
onder druk wordt alles vloeibaar
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam