Ervaringen om iets achter de eend te koppelen?

Voor gesprekken over andere auto's, het weer, nieuws of weer wat anders.
De grote verzamelbak van het forum.

Iets achter de eend hangen?

Ja, altijd makkelijk
43
50%
Neeeeee
17
20%
Ligt eraan wat erachter wordt gehangen
26
30%
 
Totaal aantal stemmen: 86

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 20 feb, 2008 12:49

laadvermogen, maar ik snap toch zelf wel dat als iets 417 weegt je niet nog eens de boel vol laadt met spullen. Lekker in de kofferbak.

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » wo 20 feb, 2008 13:02

Ik weet niet goed hoe de wet hierin is maar misschien tellen ze het laadvermogen er standaard bij op ?
Bij mijn geremde caravan was dat wel zo..
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 20 feb, 2008 13:29

De wet wel, klopt. Alhoewel je met een klein aanhangertje daar weinig last van hebt als het er niet uit ziet dat het afgeladen is. Ik neem aan dat de KLPD daar wel ervaring mee heeft.

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4963
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 20 feb, 2008 20:27

Kijk eens of je ergens een WaWa caravan kunt krijgen. Het ding heeft een klapmechanisme zodat ie tijdens het rijden maar half zo hoog is. Luchtweerstand is ook een belangrijke faktor bij een eend. Heeft een belgische kennis van mij heeft er een sinds nieuw ergens in de jaren 60. Hij is daarmee met zijn AZAM6 en Ami6 naar turkije geweest in de jaren 60. Vele wegen waren onverhard toen. Hij heeft geweldige foto's hiervan. Hij gebruikt de caravan nu ook nog wel eens achter zijn BX-sport...... met 140km/U op de duitse autobahn ;-) Lijkt me niet zo'n goed idee.
diverse Citroens, wat anders.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » wo 20 feb, 2008 20:39

Met een Eend mag je met een rijbewijs B een aanhanger trekken met een eigen gewicht + laadvermogen van 750kg. Maakt niet uit of de aanhanger zelf 200kg is en helemaal leeg is of dat hij vol geladen is. Het gat dus om het gewicht wat er op papier staat.

MAAR een Eend mag TECHNISCH maar 400kg (geremd) trekken. Dat betekent dat het niet uit maakt wat voor aanhanger je achter je Eend knoopt als het maar voldoet aan 2 punten: er moet een opdrukrem op zitten en het hele spul mag niet meer dan 400kg wegen. Het maakt dan dus niet uit of het eigen gewicht + laadvermogen van de aanhanger 750kg is, als jij hem belaadt tot slechts 400kg mag het.
Afblijven.

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » vr 22 feb, 2008 10:06

De trekhaak zit er nog niet helemaal onder maar het zit in de planning.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » vr 22 feb, 2008 14:04

tip voor de handige mensen die graag een lichte kleine goedkope caravan willen (zoals de sleeper bijvoorbeeld) koop een oude vouwwagen met oplooprem (tent mag kapot zijn ) met max totale massa tot 400 kg en bouw er zelf een caravan op ff googelen en er zijn legio 'ei' modellen te vinden.
ideeën: http://www.teardrops.net/
http://www.teardropplans.com/ (op 3/4 naar beneden heb je de 1945 wanderbug! echt een leuk ding!
http://www.mikenchell.com/ leuke site!
en de laatste voor nu : http://www.mikenchell.com/forums/

en zo kan ik nog wel even doorgaan, iig is het sleutelwoord bij een zoektocht: teardrop

weet iemand trouwens of een ACAdiane meer mag trekken dan een eend? zo ja hoeveel?

greetzzzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 22 feb, 2008 14:54

mmmh, ben d'r nog niet 1 tegengekomen die de plannen for free op interpret heeft staan. Ben hier al een aantal jaren mee bezig, maar tot heden niets.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » vr 22 feb, 2008 16:13

ben laaaaaaang geleden wel wat tegengekomen, maar weet niet meer welke site dat was, was iig een engelse site (GB) nu ik er zo weer over denk, had ik dat adres volgens mij van het burton forum, misschien dat daar nog wat te vinden is.

en ja ik loop ook al jaren met dat idee....... maar ja kijk maar ff naar de lijst met ootoos hieronder, en daar rijden er nu nog maar 2 van.... dus first things first......

greetzzzzzzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4963
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 22 feb, 2008 21:08

Heb tekeningen van zo'n campeerei uit 1948. Advies voor onderdelen vooras van een A-ford en zo. Dus dat zou je moeten aanpassen aan huidige verkrijgbare onderdelen.

En anders heb je deze nog.
http://peno.chez-alice.fr/alternative/
spaar je wat werk.

Edit Jeroen-citroen
Berichten samen gevoegd. Bij 2 x achter elkaar posten binnen zeer korte tijd de EDIT knop gebruiken aub :wink:
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » ma 25 feb, 2008 16:10

Ik vind een duberner ei het leukste en origineelste bij een Eend staan. Maar een combi-camp / vouwwagen is iets voor achter een burton. Ik heb vrijdag bij Burtoncar een nest bekeken. Wat zijn die duur zeg. En hij heeft geen oplooprem. Dat vind ik toch wel belangrijk. Ik merkte het bij mijn burton met CC dat het verdomd handig. Je moet er niet aan denken dat je aanhanger er met je eend/burton vandoor gaat!
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4963
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 26 feb, 2008 00:53

Je moet er niet aan denken dat je aanhanger er met je eend/burton vandoor gaat

naar de dichtstbijzijnde camping of zo ;-)
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » ma 16 jun, 2008 14:25

Met de WAGGEL voor het eerst een lang stuk met Burton en CC gereden. De heenreis duurde lang en was slopend. Maar de terugreis was perfect!! Met de burton en CC liep alles 90/95. Maar met 80/85 het best. En nog zuinig ook. Ik reed dit stuk heen en weer en thuis nog 1 op 16 !! Nu kijken met SDE. Alles werkte perfect. Het was wel humor onderweg de Burton en CC. Op de terugreis een Volvo met Caravan ingehaald. Echt lachen. En veel mensen kijken, toeteren en weet ik wat.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Spuit11
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: do 19 jun, 2008 11:52
Locatie: Emmen

Bericht door Spuit11 » zo 22 jun, 2008 16:45

O, wat jammer dat dat lijstje er niet gekomen is..... heb nu 10 pagina's doorgelezen: kwam het plan voor het lijstje tegen -helemaal blij- maar is helaas niet doorgegaan denk ik?

Ook ik ben op zoek naar een geschikte vouwwagen. Liefst zo licht mogelijk want we hebben 2 kinderen en kunnen dus in de eend niet teveel bagage kwijt :wink:
Volgens mij zijn die van Camplet het lichtste? Heeft iemand daar ervaring mee?

We willen volgend jaar graag naar Tjechie en zoeken dus een lichte vouwwagen die slaapplaats biedt aan 4 personen..... graag hoor ik jullie ervaringen en/of adviezen!

Groetjes, Olga.

Brandweereend, '2CV Fire Department', heeft iemand hem gezien in Sevenum? :P

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1365
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » zo 22 jun, 2008 17:27

Wij hadden een Camplet GT en dat was ideaal achter de eend! alleen berg op zakt ie enorm en als je dan ook nog bagage er bij had dan moet je het wel rustig aan doen!

Voordeel is dat ie niet heel breed is en heel laag dus van wind bijna geen last. ik vond het een goed ding voor in nederland maar niet voor in de bergen!
2cv Vert Bambou '79

Plaats reactie