Restauratie van de backfire eend

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 9 jun, 2008 18:28

oops, nee een verlaagde eend met flappen, mmmh, ook voor komen ze er niet op en randje voor de flap wordt vakkundig weg gehaald :D

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » ma 9 jun, 2008 18:37

Slijptol eroverheen, en weg is het ophangrandje. Ik heb ook met spatlappen gereden, maar koste me met die imitatie dingen wel mijn spatboorden. Zeker als je wat lager rijdt of veel off-road, dan krijgen ze best op de kloten en dan krijg je van die lelijke vouwen in je spatboorden.

Nu dus zonder, en je krijgt wat meer steenslag, maar goed, dat vind ik niet zo erg, en als je robri's op de achter spatboorden monteerd, valt het heel erg mee. En, als je lager rijdt, dan heb je ook al minder opslag van zooi.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » di 10 jun, 2008 11:00

banden zien er idd wel joekesbreed uit idd, veul breder dan die van mij :P

Maar zou wel voor spatlappen gaan hoor, voor dan, zeker door het bos liggen er overal grindjes en nootjes ;)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 10 jun, 2008 12:47

Nou moet ik bekennen dat er onder mijn eend al jaren geen flappen meer zaten, dus zal ze zeker niet missen. En ik heb toch met weer en wind gereden, pekel of niet.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 12 jun, 2008 18:59

Nog ff pic van koplampbeugel modificatie voor chromen stang.

Afbeelding

en frontaal overzicht. Daarbij opmerking dat de voorbumper nog behoorlijk aangepast gaat worden, zo ook de achterbumper. Verrassing blijft het nog.

Afbeelding

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 14 jun, 2008 18:23

Zo vandaag de vulpijp ingekort zodat de verzonken benzinedop daar op pas komt. Meteen maar een rooster er in gelast zodat benzinediefstal een stuk moeilijker wordt.

Morgen weer lekker verder, maar dan met het andere spatbord.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 15 jun, 2008 20:17

Het is morgen en bij deze nog compilatie van de vulpijp.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ander spatbord zit er nu ook eindelijk op met aanpassingen voor verbreed wiel. Nu verder met voorspatborden.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » ma 16 jun, 2008 00:11

die laatste foto is wijs! wat voor dop is dat? en hoe heb je dat zo gekregen dat de vulpijp zo blijft zitten, want je kan m zo niet fixeren mbv dat normale rubber manchet.

thumbs up!
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 16 jun, 2008 09:47

Dop is van een Le Patron, montage daar van is inderdaad niet even een zaterdagmiddag klusje.

fotoverslag
Afbeelding

Afbeelding

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 19 jun, 2008 22:34

Kleine update veel werk, gisteren nieuwe parket vloer gelegd, met veel dank aan het werk van Johannes en een beetje maatwerk van mij.

Afbeelding

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » do 19 jun, 2008 23:01

das lekker glad, daar blijft toch niets op liggen? wel mooi trouwens 8) .
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

SamClukkers
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door SamClukkers » do 19 jun, 2008 23:09

Oh heerlijk! De binnenkant glanzend Gris Cormoran spuiten? 8)

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » vr 20 jun, 2008 09:26

Sjiek vloertje ..............Moooiiiii 8)
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 20 jun, 2008 19:20

Inderdaad Cees, mot ook leeg blijven, de rotzooi er mooi onder. Voor vakanties is het goed voor de tassen. Vergeet niet dat ik er al 15 jaar een plank in heb gehad van meubelpaneel met wit formica. Ok daar zaten dan nog wel mijn basspeakers in met versterkertje er onder.

De binnenkant wordt nog steeds triumph powder blue, alleen nog steeds niet zeker of ik voor satijn of hoogglans moet gaan. Satijn haalt chroom en details wel meer naar voren, alleen houdt satijn ook veel meer vuil vast.

SamClukkers
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door SamClukkers » vr 20 jun, 2008 19:29

Ik heb net dat Triumph blauw even opgezocht via google, prachtig! Persoonlijk zou ik voor hoogglans gaan. Ik ben nogal een fan van alles wat blinkt ( :wink: ), maar zoals jezelf ook zegt is het gemakkelijker netjes te houden.

Plaats reactie