op een plekje waar de zon niet schijnt?BW schreef: waar ga ik die eens steken?
Nieuw project voor de wintermaanden met foto's op pag. 2!
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
je mag altijd eens bij mij langs komen. ik heb nog wel 2 koppen liggenBW schreef:2 bij eenzelfde motor dus doe ik de andere preventief. aluminium draad heeft afgezien wat wil je altijd warm - koud - warm ... gedurende 20 jaar
dat maakt 4 en dan nog een paar vrienden die het vroegen om bij hun net hetzelfde te doen. maakt wel dat ik er nog 98 helicoils over heb waar ga ik die eens steken?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Ik heb trouwens hetzelfde aan de hand bij de cilinderkoppen. Aan de inlaatzijde. Daar is het schroefdraad ook heel poreus geworden.
Ik lekker de koppen laten reviseren, prachtig allemaal. Spruitstuk erop, goh wat leuk. Aandraaien. !&^$%##!%! Draait door bij de linkercilinder. Ik heb het kunnen oplossen door een wat langere M7 bout te nemen en er een M7 moertje achter te zetten. Dit kan alleen aan de schutbord kant. Bij het andere schroefdraad heb ik er een wat langere M7 bout in gedraaid. Er zit namelijk iets meer schroefdraad als dat de originele bout lang is.
En tot overmaat van ramp: nu begint ie valse lucht te zuigen bij de rechtercilinder. Ofwel: ook daar weer dat poreuze schroefdraad.
Ik weet zeker dat dit komt door ouderdom. Het blokje + koppen dat ik heb gebruikt is uit 1973 en heeft ook nog eens 22 of 23 jaar stilgelegen.
Ik denk toch dat ik ook maar een M7 helicoil setje ga aanschaffen. Dan kan ik het in elke geval netjes oplossen-repareren. En het zal ongetwijfeld in de toekomst vaker voor gaan komen.
Ik lekker de koppen laten reviseren, prachtig allemaal. Spruitstuk erop, goh wat leuk. Aandraaien. !&^$%##!%! Draait door bij de linkercilinder. Ik heb het kunnen oplossen door een wat langere M7 bout te nemen en er een M7 moertje achter te zetten. Dit kan alleen aan de schutbord kant. Bij het andere schroefdraad heb ik er een wat langere M7 bout in gedraaid. Er zit namelijk iets meer schroefdraad als dat de originele bout lang is.
En tot overmaat van ramp: nu begint ie valse lucht te zuigen bij de rechtercilinder. Ofwel: ook daar weer dat poreuze schroefdraad.
Ik weet zeker dat dit komt door ouderdom. Het blokje + koppen dat ik heb gebruikt is uit 1973 en heeft ook nog eens 22 of 23 jaar stilgelegen.
Ik denk toch dat ik ook maar een M7 helicoil setje ga aanschaffen. Dan kan ik het in elke geval netjes oplossen-repareren. En het zal ongetwijfeld in de toekomst vaker voor gaan komen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
ik had net hetzelfde voor, mijn donorblok was van 1978. de draad was ook poreus geworden.
ik heb nu overall helicoils gemonteerd zodat ik zeker ben dat het nietmeer gebeurd in de toekomst. in de racerij doen ze dit standaard bij cilinderkop enzo dus slecht kan het niet zijn lijktme. het gaat heel goed om de coils te monteren mits je voldoende snijolie gebruikt het is iets dat je even gedaan moet hebben endan kun je het.
ik heb nu overall helicoils gemonteerd zodat ik zeker ben dat het nietmeer gebeurd in de toekomst. in de racerij doen ze dit standaard bij cilinderkop enzo dus slecht kan het niet zijn lijktme. het gaat heel goed om de coils te monteren mits je voldoende snijolie gebruikt het is iets dat je even gedaan moet hebben endan kun je het.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 164
- Lid geworden op: ma 14 apr, 2008 18:11
- Locatie: west vlaanderen
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 164
- Lid geworden op: ma 14 apr, 2008 18:11
- Locatie: west vlaanderen