Help?! Afgebroken stuurpijp!
Help?! Afgebroken stuurpijp!
Ik heb een dyane6 uit '82 en de stuurpijp is afgebroken waar die met de klembout om 't stuurrondsel zit.
nu het los vanmekaar is kan je goed zien dat de pijp en het rondsel(van het stuurhuis) niet op 1 lijn zitten.
nu is mijn vraag is dit de oorzaak van de breuk? en moet ik hier iets aan doen?
of is het gewoon weer monteren nieuwe pijp en klaar is kees?
nu het los vanmekaar is kan je goed zien dat de pijp en het rondsel(van het stuurhuis) niet op 1 lijn zitten.
nu is mijn vraag is dit de oorzaak van de breuk? en moet ik hier iets aan doen?
of is het gewoon weer monteren nieuwe pijp en klaar is kees?
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Om te beginnen, welkom op dit forum.
Meestal breekt deze pijp doordat:
A: Het chassis geknikt is.
B: De koets over het chassis zakt.
Beide komt door roestschade die gedurende de jaren ontstaat. Zoek dus eerst naar de oorzaak voor je de stuurstang vervangt, want zoiets wil je natuurlijk niet rijdend meemaken.
Onder het kopje publicatie en alledag van deze site staat een heel stuk over chassis onder aankooptips.
Suc6.
P.S.: Als je bekend maakt waar je vandaan komt, kan iemand misschien even meekijken wat de oorzaak is.
Meestal breekt deze pijp doordat:
A: Het chassis geknikt is.
B: De koets over het chassis zakt.
Beide komt door roestschade die gedurende de jaren ontstaat. Zoek dus eerst naar de oorzaak voor je de stuurstang vervangt, want zoiets wil je natuurlijk niet rijdend meemaken.
Onder het kopje publicatie en alledag van deze site staat een heel stuk over chassis onder aankooptips.
Suc6.
P.S.: Als je bekend maakt waar je vandaan komt, kan iemand misschien even meekijken wat de oorzaak is.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
eenmaal geknikt betekent weggooien.
wat je nu gaat doen hangt af van de verdere staat van je eend, je budget, de emotionele waarde van je eend en zaken als tijd en ruimte en hoe handig je bent.
1. je zet er zelf een ander chassis onder, kost ruim 700 euro en een hoop tijd.
2. je laat er een ander chassis onderzetten, dat gaat geld kosten.
3. je verkoopt je eend met geknikt chassis aan iemand die er een ander chassis onderzet en legt zelf geld bij voor een andere eend.
4. je koopt een andere eend en houdt deze voor de onderdelen, kentekenpapieren kan je verkopen aan een burton of lomaxbouwer.
in ieder geval, het is gewoon k@t dat je chassis geknikt is, en mocht je een beetje handig zijn, dan zou ik voor optie 1 gaan, dan leer je je auto ook van binnen en van buiten kennen.
succes!
wat je nu gaat doen hangt af van de verdere staat van je eend, je budget, de emotionele waarde van je eend en zaken als tijd en ruimte en hoe handig je bent.
1. je zet er zelf een ander chassis onder, kost ruim 700 euro en een hoop tijd.
2. je laat er een ander chassis onderzetten, dat gaat geld kosten.
3. je verkoopt je eend met geknikt chassis aan iemand die er een ander chassis onderzet en legt zelf geld bij voor een andere eend.
4. je koopt een andere eend en houdt deze voor de onderdelen, kentekenpapieren kan je verkopen aan een burton of lomaxbouwer.
in ieder geval, het is gewoon k@t dat je chassis geknikt is, en mocht je een beetje handig zijn, dan zou ik voor optie 1 gaan, dan leer je je auto ook van binnen en van buiten kennen.
succes!
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Zoals gezegd houdt dat dus in een ander chassis. Een andere stuurstang in combi met dit chassis is vragen om problemen.
Er zijn firma's die je chassis kunnen terugbuigen en verstevigen, maar dit is eerder uitstel van executie. Een ander chassis is op langere termijn meer rendabel en zeker veiliger.
Er zijn firma's die je chassis kunnen terugbuigen en verstevigen, maar dit is eerder uitstel van executie. Een ander chassis is op langere termijn meer rendabel en zeker veiliger.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
knik chassis
Ik ken hier op het eiland niet echt een eend-kenner, maar hulp genoeg hoor. werk zelf bij loonbedrijf annex garagebedrijf. Maar dit zijn kennelijk specifieke eend/dyane dingen..
hier nog wat fotootjes van de 'knik'
Ik zie zelf niet echt een verzakking en hetlijkt goed lasbaar. Of is dit ijdele hoop??
linkerkant
rechterkant
ps zit ik inmiddels niet in de verkeerde rubriek?!
hier nog wat fotootjes van de 'knik'
Ik zie zelf niet echt een verzakking en hetlijkt goed lasbaar. Of is dit ijdele hoop??
linkerkant
rechterkant
ps zit ik inmiddels niet in de verkeerde rubriek?!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
- Locatie: Zandvoort
Re: knik chassis
Ten eerste welkom!
En ten derde, gewoon opknappen, 'n Dyane verdient ook een tweede (derde, vierde...) leven
Ten tweede Ja, da's ijdele hoop.POEMA schreef: hier nog wat fotootjes van de 'knik'
Ik zie zelf niet echt een verzakking en hetlijkt goed lasbaar. Of is dit ijdele hoop??
En ten derde, gewoon opknappen, 'n Dyane verdient ook een tweede (derde, vierde...) leven
Geen eend, geen onderschrift
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Het feit dat hij daar knikt houdt in dat het binnenwerk ook niet veel soeps meer is. Dit terugbuigen en lassen kan er op het oog geweldig uitzien, maar de stevigheid die je wilt krijg je niet meer. Vermoedelijk is ook een heel stuk van de bovenplaat weg gezien de roestvorming.
Ik zou dus zeggen, nieuw chassis.
Ik zou dus zeggen, nieuw chassis.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!