kleppen
Dank voor je reactie, Gerard.Ik zie hem niet slingeren want hij is in ruste als ik de boel open heb. Ik kan hem van links naar rechts heen en weer bewegen en hoor daarbij tikken.
Heb je vaak meegemaakt dat de stoterstang krom wordt?
Kan ik hem vanboven uitnemen of moet de kop eraf? Vrgrt Hassie.
Heb je vaak meegemaakt dat de stoterstang krom wordt?
Kan ik hem vanboven uitnemen of moet de kop eraf? Vrgrt Hassie.
Vrgrt.
Hassie.
Hassie.
-
- Regelmatige poster
Ja, als je de één eruit kunt halen kun je de nieuwe erin zetten, geen probleem.
Een stoterstang kan krom worden door nieuwigheid....hahaha nou ja, nieuwigheid van de monteur dan in mijn geval.
Toen ik voor het eerst met dit soort werk begon en een kop erop ging zetten kwam ik er een keertje achter dat één stoterstang helemaal muurvast zat. Per ongeluk bleek de stoter bij het vastzetten van de kop niet in de uitholling van de tuimelaar te zitten maar erlangs.
Weet niet meer of ie toen krom was, te lang geleden.
Martijn, Arnhem
Een stoterstang kan krom worden door nieuwigheid....hahaha nou ja, nieuwigheid van de monteur dan in mijn geval.
Toen ik voor het eerst met dit soort werk begon en een kop erop ging zetten kwam ik er een keertje achter dat één stoterstang helemaal muurvast zat. Per ongeluk bleek de stoter bij het vastzetten van de kop niet in de uitholling van de tuimelaar te zitten maar erlangs.
Martijn, Arnhem
Mensen tot zo ver allen dank voor de informatie!Martijn, Arnhem schreef:Ja, als je de één eruit kunt halen kun je de nieuwe erin zetten, geen probleem.
Martijn, Arnhem
Toch nog een vraag : Als ik de motor ontkoppel wordt het geluid een stuk minder is dit logisch? Mijn veronderstelling is dat de bewegende delen dan meer "zweven" en zodoende minder harde tikken geven. Is dit juist gedacht?
Ik vraag dit ook omdat ik op een gegeven moment dacht:"het zal toch niet in de bak zitten?"
Vrgrt
Hassie
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Hassie,Als je de koppeling intrapt,doe je 2 dingen.
1 Je trapt ook de axiale speling uit de krukas (dus je drukt hem iets naar voor
2.Je maakt de versnellingsbak vrij,zodat hij stil gaat staan.
Het lijkt me dus raadzaam om met een stuk ijzer tegen je oor de plaats te
gaan bepalen waar je het geluid het hardste hoort
1 Je trapt ook de axiale speling uit de krukas (dus je drukt hem iets naar voor
2.Je maakt de versnellingsbak vrij,zodat hij stil gaat staan.
Het lijkt me dus raadzaam om met een stuk ijzer tegen je oor de plaats te
gaan bepalen waar je het geluid het hardste hoort
-
- Veelvuldig poster
Ik heb een gerelateerde vraag over het stellen van de kleppen. Dat is, kan je horen of de kleppen gesteld moeten worden of moet je gewoon het onderhoudsvoorschrift aanhouden?
Ik heb weleens een in elkaar gedraaide motor gehad, waarbij of de kleppen of de koppakking het begeven hadden. Ik weet niet meer precies wat, het is al 35 jaar geleden. Maar ja als je de rampspoed kan horen aankomen dan kan je maatregelen nemen. Kortom kan een gebuiker, of een goede garage horen of er wat gesteld moet gaan worden?
Ik heb een hekel om voor niets te gaan klooien aan de motor.
Ik heb weleens een in elkaar gedraaide motor gehad, waarbij of de kleppen of de koppakking het begeven hadden. Ik weet niet meer precies wat, het is al 35 jaar geleden. Maar ja als je de rampspoed kan horen aankomen dan kan je maatregelen nemen. Kortom kan een gebuiker, of een goede garage horen of er wat gesteld moet gaan worden?
-
- Veelvuldig poster
Kulio schreef:Ik heb een gerelateerde vraag over het stellen van de kleppen. Dat is, kan je horen of de kleppen gesteld moeten worden of moet je gewoon het onderhoudsvoorschrift aanhouden?
Ik heb weleens een in elkaar gedraaide motor gehad,
Voorkomen is beter dan...en voor niets is t nooit,altijd goed om alles eens te checken