Mijn 2cv 1964 heeft transportschade (klap tegen wiel passagier) waardoor het voorste wiel vooraan kant passagier wat naar buiten helt. Het wiel stond ook wat schuin naar buiten maar dat heb ik kunnen regelen met de afstelling van de uitlijning. Ik vermoed dat dat de wieldraagarm licht gedraaid is (torsie). Verder zie ik geen schade. Er is geen speling op het wiellager en het wiel draait rustig in vrijloop. Het sturen gaat normaal. Veren gaat normaal. Batteur in goede staat. Frotteur in goede staat.
Vraag 1: kan ik ter vervanging een tweedehands wieldraagarm van een recent type gebruiken?
Vraag 2: hoef ik enkel aan de wielkant de kingpin te demonteren?
Vraag 3: hoe krijg ik de arm van zijn lagerstelsel ter hoogte van het buisgedeelte chassis? Speciale sleutels?
wieldraagarm vervangen
je moet een oud type voordraagarm zien te vinden omdat de nieuwe een andere vering gebruiken.
je haalt de arm los door de borgpen uit de buis te halen (waar je stuurronsel inzit enzo) en dan de opsluitmoer van je draagarmlager los te draaien (dit kan zonder speciaal gereedschap) dan komen de lagerringen eruit en trek je de draagarm er zo af. wel eerst de aandrijfas, stuurkogel e.d. los maken.
suc6 Job
ps: hoe kan die transport schade ontstaan ? (door transport
okee........maar hoe)
je haalt de arm los door de borgpen uit de buis te halen (waar je stuurronsel inzit enzo) en dan de opsluitmoer van je draagarmlager los te draaien (dit kan zonder speciaal gereedschap) dan komen de lagerringen eruit en trek je de draagarm er zo af. wel eerst de aandrijfas, stuurkogel e.d. los maken.
suc6 Job
ps: hoe kan die transport schade ontstaan ? (door transport

