Knipperlichten blijven aan.

Plaats reactie
Martijn T

Knipperlichten blijven aan.

Bericht door Martijn T » do 31 jul, 2008 15:07

Sinds gister hebben we een probleem met de burton. Als je het contact erop zet gaat het waarschuwingslampje dat het knipperlicht aan is (wat normaal knippert) aan. Hij knippert dan niet, maar blijft branden.
Als je dan knipperlicht naar links doet, gaan de knipperlichten voor en achter wel branden, maar niet knipperen. Rechts hetzelfde geval. De clignoteur gaat ook niet klikken. Iemand enig idee hoe het kan? (Knipperlichten deden het voor gister nog wel normaal.)

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 31 jul, 2008 15:13

Knipper-relais kapot? :roll:

Zitten alle draden van de knipperlichten nog goed vast? :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Martijn T

Bericht door Martijn T » do 31 jul, 2008 15:18

Draden heb ik nagekeken, zitten allemaal vast. Knipper-relais zit dat in de schakelaar of in de clignoteur? (wij hebben deze schakelaar

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 31 jul, 2008 17:09

Het knipperrelais is een apart blokje en zit bij een 2cv onder het dashboard.

Afbeelding

Heb je de Burton zo gekocht of zelf gebouwd?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Martijn T

Bericht door Martijn T » do 31 jul, 2008 17:26

Burton hebben we zelf gebouwd, maar dat ding zit er ook in ;) Morgen maar eens naar doetinchem zit geloof ik nog een citroën garage die alleen/vooral oudere wagens verkoopt

Rutgerrrr
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Rutgerrrr » do 31 jul, 2008 17:42

heee, vorige week net tegen ongeveer hetzelfde probleem aangelopen, toevallig :roll:

Bij werken de clignoteurs wel altijd goed, maar wanneer ik de knipperlichten uitzet, blijft het controlelampje op het dashboard gewoon branden. De knipperlichten zelf gaan wel gewoon uit. En natuurlijk gaat het altijd op z'n eends: niet altijd is het kapot. Soms gaat het controlelampje dan toch ook weer uit, en soms weer niet...

Dit is gaan spelen toen ik een alarmlichtschakelaar heb ingebouwd. Heel vreemd. Alles opnieuw nagekeken en het zou allemaal goed moeten zitten. Knipperlichtschakelaar werkt volgens mij ook prima. Misschien ligt het dan toch aan het relais?
hum hum

TB
Moderator

Bericht door TB » do 31 jul, 2008 22:23

Ik zou gewoon ff een ander knipper-relais proberen.

Massa probleem kan ook een oorzaak zijn dat lichten vreemd gaan doen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Sjoerdje
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Sjoerdje » vr 1 aug, 2008 08:05

Voor 99,9% hebben jullie beide een defecte clignateur (knipperrelais).
Het is ook niet vreemd dat (in dat geval) het verklikkerlampje van de richtingaanwijzer blijft branden als je de richtingaanwijzer uit zet.
Dit verklikkerlampje krijgt direct van de clignateur spanning.
Dit is het middelste pootje op de clignateur (R).
De andere 2 aansluitingen zijn (+) batterijspanning 12V, en (C) dit is de aansluiting naar de richtingaanwijzer schakelaar.

Kijk eens bij "alledag" op deze site; daar vind je een compleet electrisch schema. Hou er wel rekening mee dat de kleuren van de draden kunnen varieren (franse logica) :wink:

Martijn T

Bericht door Martijn T » ma 4 aug, 2008 20:38

We hebben een nieuw knipperrelais erin (electrische) en nu doet hij het weer prima!

Plaats reactie