Nou, ik heb er ook maar eindelijk een ingebouwd, ik was vorige maand weer eens vergeten mijn lichten uit te doen (nu eens niet voor mijn eigen voordeur) en toen was de maat vol.
Eentje van 5 euri bij de Halfords (eigenwijs? ik?)
maar vooralsnog werkt het perfect!
lichtverklikker
Eendloos........ Wel een C4 Picasso
www.robdehaan.com
www.robdehaan.com
Nou moe,Twécévé schreef:Vandaag bij de Brezan een lichtverklikker van circa 7 euro gekocht. Had er eentje van 2 euro in maar merk dat die niet helemaal betrouwbaar is. Volgens mij al half dood.
In het clublad van de 2cv club stond al dat je niet zo'n goedkope moet monteren. Dus morgen weer wat te doen.
Kan ze ook allebei aansluiten
net het dure exemplaar erbij aangesloten. Verlichting aan en een heel concert. De oude zoemer bleek het ook weer even te doen. Licht uit: stilte. Licht weer aan: nog steeds stilte.
Geen van beide doen ze het nu meer (ook niet nadat ik de oude eraf heb gehaald).
Joost mag weten wat ik fout doe!
- Eendeke
- Veelvuldig poster
ik oook!
Ik ga ook maar een hele goedkope installeren, en in het 2cv club blad staat heel makkelijk hoe het moet, zonder gedoe!
Als volgt: (piepertje van de halfords)
Het zoemertje heeft 2 draadjes, zwart en rood. Verwijder de isolatie.
Het zwarte draadje steek je in de paarse aansluiting (MV) van het contactslot en steek je weer op de stekker (het past er zo tussen!)
De rode draad gaat naar de lichtschakelaar. Maak los van de stuurpijp en zie de schroefjes... Maak een haakje van het draadje van de zoemer en schuif deze bij de paarse stekkerhuls en draai schroefje weer vast! KLAAR en zoemen maar
)je kunt het ook bij de groene doen, dan zoemt hij niet bij stadlicht, bij paars zoemt hij altijd!
SUCCES
Als volgt: (piepertje van de halfords)
Het zoemertje heeft 2 draadjes, zwart en rood. Verwijder de isolatie.
Het zwarte draadje steek je in de paarse aansluiting (MV) van het contactslot en steek je weer op de stekker (het past er zo tussen!)
De rode draad gaat naar de lichtschakelaar. Maak los van de stuurpijp en zie de schroefjes... Maak een haakje van het draadje van de zoemer en schuif deze bij de paarse stekkerhuls en draai schroefje weer vast! KLAAR en zoemen maar
)je kunt het ook bij de groene doen, dan zoemt hij niet bij stadlicht, bij paars zoemt hij altijd!
SUCCES
Tsss.... toevallig. Nadat mn beide verklikkers het niet meer deden heb ik er eentje aangesloten zoals jij beschrijft (op de groene). Ik had de beschrijving ook uit het blad van de 2cv club. Echt maar twee minuutjes werk.
En wat blijkt, de zoemer doet het nu weer wel (de ander die nog op het zekeringskastje zit doet niks)
Maar ik blijf echt niks snappen van electriciteit..... Vandaag 3e remlicht aangesloten, draadje van de bezinemeter weer hersteld en lichtverklikker aangesloten.
Ging ik rijden: knipperlichten deden het niet, benzinemeter gaf niks aan, wijzertje van de accu deed niks meer en als ik mn lichten aan deed begon de verklikker die op het zekeringsdoosje aangesloten zat te piepen!
Lichtverklikker op het zekeringskastje losgetrokken en benzinemeter weer losgetrokken. Toen deden de knipperlichten het weer en ook de wijzer voor de accu deed het weer. Later de benzinemeter weer aangesloten en de knipperlichten bleven het doen. Blijkbaar toch iets met die lichtverklikker op het zekeringskastje.
Stroom, ik snap er niks van maar alles doet het weer iig
En wat blijkt, de zoemer doet het nu weer wel (de ander die nog op het zekeringskastje zit doet niks)
Maar ik blijf echt niks snappen van electriciteit..... Vandaag 3e remlicht aangesloten, draadje van de bezinemeter weer hersteld en lichtverklikker aangesloten.
Ging ik rijden: knipperlichten deden het niet, benzinemeter gaf niks aan, wijzertje van de accu deed niks meer en als ik mn lichten aan deed begon de verklikker die op het zekeringsdoosje aangesloten zat te piepen!
Lichtverklikker op het zekeringskastje losgetrokken en benzinemeter weer losgetrokken. Toen deden de knipperlichten het weer en ook de wijzer voor de accu deed het weer. Later de benzinemeter weer aangesloten en de knipperlichten bleven het doen. Blijkbaar toch iets met die lichtverklikker op het zekeringskastje.
Stroom, ik snap er niks van maar alles doet het weer iig