motortje blijft doorlopen
motortje blijft doorlopen
eigenlijk het omgekeerde van een startprobleem
ik ben met een restauratie bezig, vandaag op een normale manier gestart( dus gewoon met sleuteltje in contact)
het starten ging prima maar bij het terugdraaien van het sleuteltje bleef het motortje gewoon doordraaien
ligt dit aan het contactslot (verkeerd aangesloten of zo) of zie ik wat over het hoofd
groet ad
ik ben met een restauratie bezig, vandaag op een normale manier gestart( dus gewoon met sleuteltje in contact)
het starten ging prima maar bij het terugdraaien van het sleuteltje bleef het motortje gewoon doordraaien
ligt dit aan het contactslot (verkeerd aangesloten of zo) of zie ik wat over het hoofd
groet ad
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 297
- Lid geworden op: zo 29 jan, 2006 16:41
- Locatie: het Westen
Ja, eendenmotortjes blijven gaan...
Stopt de motor wel als je de drie draadjes van het contactslot lostrekt? In dat geval is je contactrol gaar of zitten ze misschien niet helemaal op de goede plek ingestoken.
Loopt het motortje met de drie draadjes los nog door dan zou ik het zoeken in iets dat verkeerd is aangesloten bij de ontsteking.
Stopt de motor wel als je de drie draadjes van het contactslot lostrekt? In dat geval is je contactrol gaar of zitten ze misschien niet helemaal op de goede plek ingestoken.
Loopt het motortje met de drie draadjes los nog door dan zou ik het zoeken in iets dat verkeerd is aangesloten bij de ontsteking.
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02
ik dacht dat ik alles weer aangesloten had zoals het zat
op de draad contact (dikke blauwe) staat ook stroom als het contact uit is en zelfs los van het contactslot is, dit lijkt mij niet goed,
aan de voorkant heb ik de draad die van de contactpunten komt bij de bobine op de -,
en die andere draad op een stekkertje uit de kabelboom aangesloten
wat doe ik niet goed?
groet Ad
op de draad contact (dikke blauwe) staat ook stroom als het contact uit is en zelfs los van het contactslot is, dit lijkt mij niet goed,
aan de voorkant heb ik de draad die van de contactpunten komt bij de bobine op de -,
en die andere draad op een stekkertje uit de kabelboom aangesloten
wat doe ik niet goed?
groet Ad
Gerard,
ik ben geen techneut wat elektra betreft, maar ik begrijp dat op de middelste draad (die naar de bobine gaat)geen stroom hoort te staan als het contact uit is
maar bij mij staat er stroom op zelfs als de draden van het contactslot losgekoppeld zijn
dus met mijn lekenverstand komt de stroom dus als het ware van de bobine vandaan (op beide polen van de bobine staat stroom)
zal ik ergens sluiting hebben en moet ik de hele kabelboom maar eens afwikkelen?
als jij (of iemand anders) nog een oplossingweet
anders ga ik die kabelboom maar eens helemaal nakijken
groet
ik ben geen techneut wat elektra betreft, maar ik begrijp dat op de middelste draad (die naar de bobine gaat)geen stroom hoort te staan als het contact uit is
maar bij mij staat er stroom op zelfs als de draden van het contactslot losgekoppeld zijn
dus met mijn lekenverstand komt de stroom dus als het ware van de bobine vandaan (op beide polen van de bobine staat stroom)
zal ik ergens sluiting hebben en moet ik de hele kabelboom maar eens afwikkelen?
als jij (of iemand anders) nog een oplossingweet
anders ga ik die kabelboom maar eens helemaal nakijken
groet
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Nou Ad, van de bonine kan niet.maar de bebrading eens afwikkelen kan
geen kwaad.Houdt er rekening mee dat die dikke blauwe,die ook aan de
startmotor zit,de hoofdvoeding voor de hele auto is (wat dus voor het
contactslot zit)Daar zit een verbinding in de voorkabel,net iets hoger als
waar hij van de startmoter de bundel in verdwijnt.Ga daar eest maar zoeken
geen kwaad.Houdt er rekening mee dat die dikke blauwe,die ook aan de
startmotor zit,de hoofdvoeding voor de hele auto is (wat dus voor het
contactslot zit)Daar zit een verbinding in de voorkabel,net iets hoger als
waar hij van de startmoter de bundel in verdwijnt.Ga daar eest maar zoeken