Het monteren van cilinderkoppen moet je in twee fasen doen. Eerst min of meer vastzetten, waarbij je de onderste moer gebruikt om te zorgen dat de brilrubbers netjes in het midden van de pasvlakken van de motor blijven.
Doe dit zorgvuldig, want als je de buisjes van de stoterstangen beschadigt dat heb je continu olielekkage. Kijk bij het monteren van de brilrubbers ook uit dat je ze goed monteert.
Zet de olieleidingen vast met een momentsleutel met 10-13Nm (niet vast genoeg betekent lekken en te vast betekent afbreken.)
Na deze eerste fase zet je het spruitstuk erop en formeel moet je zelfs de v-snaar van de dynamo gespannen hebben voor je de koppen echt vastzet.
De koppen vastzetten moet met een momentsleutel met 20-23NM In de volgende volgorde:
1. boven voor
2. boven achter
3. onder
Hierna kleppen stellen.
Hoe een cilinder(kop) vervangen?
- speedcowboy
- Gebruiker
nee klopt
jullie hebben allbei gelijk en ik ben ook voorstander van het feit dat het beter is om je koppen eraf te halen.
Maar ik ben erg duk voor mijn werk waarbij ik vervoer nodig heb. dus ik heb mijn deux weggebracht naar een revisie bedrijf die er helicoils in gaat zetten!
mijn bedoeling was eerst ook omdan ook de kleppen enz enz te laten doen.
Maar ik heb gister te horen gekregen dat ik word uitgezonden naar afghanistan over ong. 2 maand dus wil ik liever nog even rondrijden en niet reviseren!!!!:)
jullie hebben allbei gelijk en ik ben ook voorstander van het feit dat het beter is om je koppen eraf te halen.
Maar ik ben erg duk voor mijn werk waarbij ik vervoer nodig heb. dus ik heb mijn deux weggebracht naar een revisie bedrijf die er helicoils in gaat zetten!
mijn bedoeling was eerst ook omdan ook de kleppen enz enz te laten doen.
Maar ik heb gister te horen gekregen dat ik word uitgezonden naar afghanistan over ong. 2 maand dus wil ik liever nog even rondrijden en niet reviseren!!!!:)
2cv, WK oranje!
dyane SUPER, oldskool
tikiwagon
aka dyane, ouwe slopert
dyane SUPER, oldskool
tikiwagon
aka dyane, ouwe slopert