Startproblemen
-
- Beginner
Startproblemen
wij hebben hier een eend staan en die wil nie starten.
motor draai goed rond voldoende stroom maar slaat niet aan.
carburateur is helemaal uit elkaar geweest en alles goed schoon gemaakt.
maar als we brandstof in de carburateur gooi slaat ie wel even aan maar is voor korte duur.
brandstof pomp werkt wel goed en de carburateur komt ook vol.
maar op een of andere manier pompt ie de brandstof niet door naar de inlaat.
wie heeft de oplossing voor dit probleem.
motor draai goed rond voldoende stroom maar slaat niet aan.
carburateur is helemaal uit elkaar geweest en alles goed schoon gemaakt.
maar als we brandstof in de carburateur gooi slaat ie wel even aan maar is voor korte duur.
brandstof pomp werkt wel goed en de carburateur komt ook vol.
maar op een of andere manier pompt ie de brandstof niet door naar de inlaat.
wie heeft de oplossing voor dit probleem.
-
- Beginner
-
- Addicted user
- Contacteer:
Waarschijnlijke een poolse startmotor, jaja klinkt raar, maar probeer maar eens met de slinger. Als hij dan wel aanslaat, ga er dan maar van uit dat er of een poolse startmotor in zit of dat de bekabeling van je startmotor niet goed meer is. De reden is dat deze zoveel stroom trekken er niet voldoende overblijft om de bobine voldoende aan te sturen. Als je de slinger gebruikt heb je dat probleem niet.
Wat je ook kunt proberen is om een losse accu er bij te zetten en de plus van de bobine daar rechstreeks op aan te sluiten.
Anders moet je ook serieus gaan nadenken over slechte bougies.
PS er wordt natuurlijk niets gepompt in de inlaat
Wat je ook kunt proberen is om een losse accu er bij te zetten en de plus van de bobine daar rechstreeks op aan te sluiten.
Anders moet je ook serieus gaan nadenken over slechte bougies.
PS er wordt natuurlijk niets gepompt in de inlaat

-
- Beginner
-
- Veelvuldig poster
bij je reserverwiel en kijk hier even hoe het werkt....
http://www.badongo.com/vid/316834
http://www.badongo.com/vid/316834
Geen eend, geen onderschrift
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
gisteren sortgelijk rpobleem gehad. de eend start al een tijdje slech, daarom had in een nieuwe startmotor gemonteerd van MCC. nog bleef de wagen slecht starten maar hij starte wel elke keer... tot gisteren.
starten op startmotor lukt niet, de baterij is een varta sylver dynamic, de spanningsverliezen over de bekabeling naar de startmotor is uitgemeten en valt binnen de tolleranties. danmaar de vab wegenwacht gebeld. oeveel we ook starte de bougies bleven droog. er is zelfs benzine rechtstreeks in de carburator gegoten waarna nog een startpoging odnernomen werd die ook niks uithaalde, hierna terug de bougies gedemonteerd en deze waren nog steeds droog (volgens mij meoten ze enigzins nat worden?). tijdens het starten was er ook een starthulp aangekoppeld. dit alles haalde niets uit dan maar aangesleept en zo lukte het wel om te starten. als de motor warm is start deze gewoon zoals het hoord. het rare vind ik dat de bougies niet nat werden het lijkt wel of mijn wagen de benzine niet binnetrekt inde cilinder.
mvg
Bert
starten op startmotor lukt niet, de baterij is een varta sylver dynamic, de spanningsverliezen over de bekabeling naar de startmotor is uitgemeten en valt binnen de tolleranties. danmaar de vab wegenwacht gebeld. oeveel we ook starte de bougies bleven droog. er is zelfs benzine rechtstreeks in de carburator gegoten waarna nog een startpoging odnernomen werd die ook niks uithaalde, hierna terug de bougies gedemonteerd en deze waren nog steeds droog (volgens mij meoten ze enigzins nat worden?). tijdens het starten was er ook een starthulp aangekoppeld. dit alles haalde niets uit dan maar aangesleept en zo lukte het wel om te starten. als de motor warm is start deze gewoon zoals het hoord. het rare vind ik dat de bougies niet nat werden het lijkt wel of mijn wagen de benzine niet binnetrekt inde cilinder.
mvg
Bert
-
- Gebruiker
-
- Gebruiker
-
- Gebruiker
startproblemen
Roel van de wal schreef:En euh, heb je de slinger inmiddels gevonden?autotaalglas alkmaar schreef:ok bedankt ga ik morgen gelijk proberen maar weet iemand ook mischien waar ik die slinger kan vinden
Roel

Zit verder niet veel electronica aan. Succes.
Henk