De 19e 2cv.NL forum trofee is gevonden bij Balloo (Dr) .

Alles wat te maken heeft met het spel rondom de 2cv.nl forum trofee

Moderator: Hanzzl69

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » zo 12 okt, 2008 13:51

Op circa 200 meter naar het zuidoosten van de troffe liggen deze heuvels in het bos. Of zijn het niet gewoon heuvels? De straat door dit bos is vernoemd naar deze bijzondere "heuvels".

Afbeelding
Tumulibos (Tumuli = meervoud van tumulus = grafheuvel)
Afbeelding
Het Tumulibos ligt in de rechteronderhoek van het googleearthplaatje op de vorige pagina.

Lauw??
Laatst gewijzigd door the Nosepicker op zo 12 okt, 2008 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » zo 12 okt, 2008 13:53

Ja, als ik alle afstanden, op basis van deze plaatsen, bij elkaar leg kom ik tussen balloo en rolde uit. Alle afstanden kloppen dan! dus dar zou de paddestoel ongeveer in de buurt moeten zijn

Ducky Duke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Ducky Duke » zo 12 okt, 2008 14:02

Het Balloërveld is een buurtschap en 367 hectare metend heideveld tussen Gasteren, Rolde en Loon, in de gemeente Aa en Hunze, provincie Drenthe (Nederland). Het dankt zijn naam aan het nabijgelegen dorpje Balloo.

Het buurtschap ligt aan de oude doorgaande weg Assen - Veendam, aan de rand van het gelijknamige nationaal park. In de buurtschap staat een zestal huizen.

Het veld ligt op een hooggelegen plateau tussen de dalen van het Loonerdiep en het Rolderdiep. De overwegende heide- en vergraste heidebegroeiing wordt spaarzaam afgewisseld met veenmeertjes, wat plukjes dennenbos en kleine zandverstuivingen her en der. Een enkele herder laat er zijn schapen grazen. Het veld wordt doorkruist met een netwerk van zandwegen en karrensporen die deels nog dateren van voor de middeleeuwen.

Archeologisch onderzoek heeft er grafheuvels, een urnenveld en resten van akkerbouw uit de ijzertijd, alsmede vondsten die duiden op steentijdbewoning aan het licht gebracht.

In de 20e eeuw is het terrein geruime tijd door het Ministerie van Defensie beheerd en gebruikt voor legeroefeningen. Enkele loopgraven herinneren nog aan die periode.

dit was het oppassen geblazen en struikelen zeker?

Snel weer verder Google earthen naar de bruggetjes....
Charleston 1985, binnenkort geschorst voor complete restauratie

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » zo 12 okt, 2008 14:23

Ducky Duke schreef:Snel weer verder Google earthen naar de bruggetjes....
Kijk eens:
the Nosepicker schreef:
Ten westen ervan ligt de Roldermolenkamp (bouwland), ten zuidoosten het nog deels woeste Rolderveld (met twee venen), geflankeerd door het Westersche Veld van Rolde (zuiden; bouwland, grasland en enig bos en woeste grond). Tussen Rolde en Anderen (noordoosten) stroomt als onderdeel van de Drentsche Aa het Rolderdiep. De Rolderrug is een zandrug evenwijdig aan de Hondsrug; erop liggen Peize, Vries, Rolde, Grolloo, Schoonloo en Sleen.
Moerassen zijn in Drenthe venen.

Vanuit Rolde Google Earth bekeken. Je schrijft in je tweede stuk dat degenen die uit de dichtbij liggende stad komen van deze kant komen. Assen is de dichtsbijzijnde grote stad, vanuit n-w richting komend kom je hier uit:
Afbeelding
Sorry voor de onvaste lijnen, maar op zondagmiddag om 13.30 heb ik géén vaste hand.. ;)
1 = verdeelwerk, verder zuidelijk lopend over de meanderdijk langs de Drentse Aa, Deurzerdiep kom je bij een brug (= 2) die je niet moet oversteken, maar waar je naar links gaat, een houten brug over (= 3). Dan kom je op de Kampsheide.

Lauw?
De grafheuvels staan in het Tumulibos met daardoorheen de tumuliboslaan. Dit bos zou 200 m zuidoostelijk van de trofee liggen, dus vanuit de r-onderhoek van dit plaatje 200 m in n-westelijke richting. Dat is richting het ven op de kampsheide op de foto .

Googlend naar Kampsheide kom ik dit ook nog tegen:
Afbeelding
LAUW?? ;)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Ducky Duke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Ducky Duke » zo 12 okt, 2008 14:43

inderdaad , Kampsheide had ik ook gevonden
Afbeelding
Op het zwarte bord: Kampsheide Het Drentse Landschap

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » zo 12 okt, 2008 14:46

Ja, die had ik bij 't googlen ook gezien. Scherp dat je hem op bovenstaande foto zag!! Dat was me daar niet opgevallen!
Afbeelding

Volgens mij zitten we niet meer pislauw, maar redelijk warm.. ;)
Tijd om op de fiets te springen? Robbert! We need some answers!!
Douglas Adams

Ducky Duke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Ducky Duke » zo 12 okt, 2008 15:08

ik denk het ook, hij ligt bijna voor het oprapen
Afbeelding

noordelijk en zuidelijk een ven (moeras) ken bijna nie missuh!

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » zo 12 okt, 2008 15:12

Maar die Nordic Walkers..
Ik ben meer van de Swedish Walking:
Afbeelding
Douglas Adams

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Robbert. » zo 12 okt, 2008 16:22

Rossero: knap werk, klopt allemaal.

Nosepicker: heel heet
Duky Duke: bijna...

Het militair oefenterrein heeft er hier niets mee te maken.
Ik doel op iets anders. Als je maar lang genoeg kijkt, of het pad volgt krijg je het wel door. Op internet hierover genoeg te vinden.

Bij deze wil ik jullie dan ook wijzen op de site www.watwaswaar.nl, waar je op interactieve manier materiaal en een tiental kaarten van verschillende jaren kan bekijken. Ik vind het in elk geval een erg mooie site!
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's

Ducky Duke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Ducky Duke » ma 13 okt, 2008 12:34

wikipedia
De spoorlijn
In 1905 is het landgoed Kamps en het natuurgebied Kampsheide vrijwel van elkaar gescheiden vanwege de aanleg van de spoorlijn Assen - Stadskanaal, door de NV Noordoosterlocaalspoorweg-Maatschappij. Mede hierdoor ontstond er een uniek geïsoleerd natuurgebied, welke afgeschermd werd door de spoorlijn enerzijds en de omliggende akkerbouw anderzijds.
De laatste trein reed in 1978 over deze spoorlijn. Daarna zijn de rails uit de grond verwijderd en is het voormalig tracé gebruikt voor de aanleg van een fietspad, waardoor Kampsheide een goede ontsluiting heeft gekregen en voor vrijwel iedereen toegankelijk is geworden.

Afbeelding

Je bedoelt dat je voor die tijd nog struikelde over de rails. En je staat iets hoger omdat je op het talud van de spoorweg staat?
Komen we een beetje dichterbij?

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » ma 13 okt, 2008 12:43

we zijn er al :wink:

Ducky Duke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Ducky Duke » ma 13 okt, 2008 13:06

OK, ik was er bijna, iets verderop dan:
Afbeelding

Ik woon alleen een beetje ver weg om hem te gaan halen.. :?

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » di 14 okt, 2008 12:01

en toen bleef hij weer een week of wat liggen;)

Ducky Duke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Ducky Duke » di 14 okt, 2008 12:53

volgens de gebruikerslijst hebben we 6 forumleden in Assen.
Weet niet in hoeverre ze nog actief zijn... :?:
Kom op mensen, tis om de hoek.

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Robbert. » di 14 okt, 2008 13:50

Met het struikelen bedoelde ik inderdaad de spoorlijn. Hierlangs ligt dus de trofee.
Voor de lol nog even de volgende foto's gemaakt ter vergelijking. Zijn op exact dezelfde plek gemaakt maar dan 36 jaar later:

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding
(brug is nu weg, op eerste foto was de andere brug er ook al)

En het stukje waar de trofee aan ligt:
AfbeeldingAfbeelding

Ongeveer 15 jaar geleden zou je nog wel met de eend over het pad hebben gekund... is nu wel snel dichtgegroeid..

Als de trofee voor mensen in Assen zou zijn waren ze er al lang geweest... ik denk dat de meeste Assenaren wel bekend zijn met het gebied.

Ik heb hem niets hier verstopt; vooral een uitnodiging voor de mensen die verder weg wonen om te zien hoe mooi het hier is....
Dus pak de auto en kom naar Drenthe!
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's

Gesloten