Ik ben druk doende met de restauratie van een Mehari uit 1973. Na volledige demontage, bleek dat de bodemplaten totaal doorgeroest zijn. Daarover heen is een plaat gelast. Ik hoor van diverse "deskundigen"dat het chassis niet kan worden gerepareerd omdat door verwijderen van de bodemplaat de sterkte uit het chassis gaat. Overigens zijn de vloerplaten ( waar je op zit dus) wel goed evenals de balken.
Diverse eendengarages heben mij geadviseerd een nieuw chassis te nemen.Ook adviseert een aantal om een - daar zijn we weer! - om een imitatiechassis te nemen, gelet op de problemen die anders bij de RDW kunnen ontstaan. Ze konden mij niet vertellen welke problemen dat zijn en hoe ik die kan voorkomen...
Wie kan mij antwoorden wat in deze verstandig is?? En wie weet een adres waar je tegen redelijk tarief - als reparatie mogelijk is- dat chassis kunt laten lassen??
Bij voorbaat dank!
chassis Mehari
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2664
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Een chassis lassen is uitstelling van executie wanneer het reeds al in slechte staat verkeerd. mocht je over gaan tot de aanschaf van een nieuw chassis is het het beste om een origineel citroen chassis te nemen. hierbij kan je namelijk nooit gezeur krijgen wegens het certificaat van echtheid/cq de aankoopbon met daar op het gegeven <<origineel citroen chassis>> dan zullen ze bij de rdw ook niet moeilijk doen bij de herinslag van het chassisnummer, mits dit natuurlijk in het huidige chassis origineel is ingeslagen (dus met chevrontekens aan begin en eind)
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9242
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Hallo,
Wij zijn op het moment ook bezig met een opknappen van een mehari. Deze krijgt ook een nieuw chassis.
Voor de aanschaf van een chassis origineel of imitatie wil ik je graag verwijzen naar alle oude topics onder het kopje chassis. Ik heb zelf laatst hier nog een uitgebreid verhaal geschreven over chassis:
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... 7c48cc0266
Verder wil ik iedereen verzoeken, verder niet meer in te gaan op deze discussie.
Voor een Mehari kun je een origineel eendenchassis gebruiken. Je moet dan een paar extra gaten boren voor het subframe en je moet van de achterpoten ongeveer 20cm afzagen. Dit is de enigste optie. Er zijn geen aparte mehari chassis verkrijgbaar op de markt.
Voor meer info wil ik je ook verwijzen naar Mark van Boekel. Die is gespecialiseerd in Mehari's. Adres staat ergens op deze site. Ik meen onder alledag.
Succes met je opbouw en vragen zijn altijd welkom.
Wij zijn op het moment ook bezig met een opknappen van een mehari. Deze krijgt ook een nieuw chassis.
Voor de aanschaf van een chassis origineel of imitatie wil ik je graag verwijzen naar alle oude topics onder het kopje chassis. Ik heb zelf laatst hier nog een uitgebreid verhaal geschreven over chassis:
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... 7c48cc0266
Verder wil ik iedereen verzoeken, verder niet meer in te gaan op deze discussie.
Voor een Mehari kun je een origineel eendenchassis gebruiken. Je moet dan een paar extra gaten boren voor het subframe en je moet van de achterpoten ongeveer 20cm afzagen. Dit is de enigste optie. Er zijn geen aparte mehari chassis verkrijgbaar op de markt.
Voor meer info wil ik je ook verwijzen naar Mark van Boekel. Die is gespecialiseerd in Mehari's. Adres staat ergens op deze site. Ik meen onder alledag.
Succes met je opbouw en vragen zijn altijd welkom.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 432
- Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
- Locatie: Ovezande (zeeland)
Re: chassis Mehari
Als je problemen wilt voorkomen moet je dus juist geen immitatie nemen, maar een orgineel chassis.mehari73 schreef:Ik ben druk doende met de restauratie van een - om een imitatiechassis te nemen, gelet op de problemen die anders bij de RDW kunnen ontstaan. Ze konden mij niet vertellen welke problemen dat zijn en hoe ik die kan voorkomen...
Bij voorbaat dank!
In Nederland zijn immitaties namelijk niet toegestaan. Maar daar over moet je maar eens verder op deze site lezen.
Overigens zou ik, als je je auto toch helemaal gaat restaureren, een nieuw chassis nemen. Ben je gelijk klaar, en het is nog een waardevermeerdering voor je auto ook.