Nieuwe uitdaging!!

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » di 21 okt, 2008 22:37

Sjoerdje schreef:Citroên is inderdaad inventief geweest met het verzinnen van diverse kleuren, voor de kabelboom.
Echter het schema zelf is steeds hetzelfde gebleven.
Verschillen zitten in de alarmlichtschakelaar, die soms is voorbereid in de vorm van een connector achter het dashboard.
Ook verschilt de bedrading van de ruitenwisser bij een oude of nieuwe versie van de ruitenwissermotor.
mwoah, ik ben wel meer verschillen tegen gekomen. oa 3 of 4 zekeringen of bij oude zelfs 8 zekeringen (maar goed dan heb ik het over een dyane uit 69).

goed, bij de laatste bouwjaren is er niet heel veel gewijzigd, maar ik heb toch een heel pak papier in mijn werkplaatshandboek met schema's!

mijn ervaring is dat het heel veel uitzoekwerk scheelt als je een juist schema hebt. en... meten is weten, want een 2cv is bij uitstek een auto waar door de eigenaren in de jaren het nodige zelf aan is gesleuteld/gemodificeerd/verprutst
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Sjoerdje
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Sjoerdje » wo 22 okt, 2008 20:31

Klopt!

Valt me ook nog in dat ik in de bedrading van mijn eend nogal wat 'knooppunten' in de bedrading ben tegengekomen, waarbij meerdere aders aan elkaar gekoppeld waren met messing krammetjes, die middels isolatietape geïsoleerd werden.
Not Done!!, zou ik zeggen.
2CV6 CLUB '86 Grijs
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » wo 22 okt, 2008 22:27

Sjoerdje schreef:Klopt!

Valt me ook nog in dat ik in de bedrading van mijn eend nogal wat 'knooppunten' in de bedrading ben tegengekomen, waarbij meerdere aders aan elkaar gekoppeld waren met messing krammetjes, die middels isolatietape geïsoleerd werden.
Not Done!!, zou ik zeggen.
haha, nou das origineel hoor! en nog helemaal niet zo slecht ook. zie het maar eens los te krijgen.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

wouter87
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door wouter87 » do 23 okt, 2008 17:50

Eyz Sjoerdie,

ik had je via PM gevraagd voor die autocad. die is natuurlijk enorm groot qua MB's of valt dat mee. anders kom ik wel eens langs oppe reuver.
dan neem ik een cd'tje mee is misschien makkelijker?
C'est une bonne voiture

Plaats reactie