Zo, dan nu de eigenaar aan het woord. Ben net weer terug uit Afrika, uit Tamale, de reisbestemming, en heb de uitzending pas gisterenavond kunnen bekijken.
Vond het een leuke uitzending, waarbij ik moet opmerken dat er slechts 25 minuten tijd is om alles in beeld te brengen en daarom veel dingen niet in beeld geweest zijn.
Heb aantal reacties gelezen op dit forum, en ik moet zeggen, klinkt vaak zeer negatief met een hoop vooroordelen zeg! Ieder z'n mening, maar puntje bij paaltje is het een gave eend geworden (nietwaar buurman? mooie foto's had je gemaakt
Al weet je van tevoren niet hoe de auto is geworden, het wil niet zeggen dat ze, zowel voor als achter de schermen, vragen wat er moet gebeuren. We hebben heel duidelijk gemaakt dat we ermee door de Sahara willen knallen en dat gewicht wellicht de belangrijkste factor zal zijn. Dus geen poespas, want dat gaat er als eerste uit. Het Plasma-tv-tijdperk hebben ze echt achter zich gelaten, mits je het zo wil natuurlijk. Er wordt dus echt geluisterd naar wat je wil, maar toch is het uiteindelijke resultaat een absolute verrassing.
Ik vind dat ze goed werk hebben afgeleverd. Er is nog veel meer aangepast (ook niet zichtbare dingen) dan op tv te zien was. Alle originele onderdelen zijn ook niet weggegooid, maar keurig na de opnames meegegeven, zelfs gespoten en al in dezelfde kleuren. Wat dat betreft niets dan lof voor de productie en het team van DGB.
Tja, dan alle meegegeven kampeerspullen. Naast dat zelfs die dingen allemaal lichtgewicht waren, kun je die gewoon thuislaten, al is het meeste handig om mee te nemen, juist de BBQ bijvoorbeeld.
De eend is vorig jaar uit Frankrijk meegenomen en is behoorlijk verbouwd, maar vooral niet zichtbare dingen zoals voetenbak, bodemplaat en motorisch. Die € 5.500,- was dat echt wel waard.
We hadden ook niet de illusie dat we vanuit de studio meteen door de Sahara konden rijden, maar dankzij deze verbouwing is dat wel een heel stuk dichterbij gekomen. Het duurt sowieso nog een jaar voordat we willen vertrekken (ivm regenseizoen in Afrika). Ook daar hebben ze rekening mee gehouden door het hele frame, inclusief tent makkelijk demontabel te maken. Dan heb je weer de oude eend terug, in een, vind ik, gave kleur.
Al met al is het een unieke eend geworden waar wij in ieder geval erg blij mee zijn. Tuurlijk is het spannend als je de sleutels van de eend overhandigd hebt en je wordt overgelaten aan de grillen van het tv-programma, maar ze hebben ons van te voren overtuigd dat ze met jouw wensen aan de slag gaan en dat hebben ze inderdaad waargemaakt. Meer dan dat zelfs.
Onze droom hebben we op deze manier levend gehouden in plaats van op de plank te leggen en te sparen voor een nieuwe verbouwing die -weet-ik-wanneer- gedaan zou kunnen worden (uitstel = afstel?). We hebben er ook zeer zeker geen spijt van, maar zelfs blij dat we het gewoon gedaan hebben en uiteraard wat DGB ervan gemaakt heeft.
Ik weet niet wanneer de meesten op een 2CV-treffen zijn, maar ben graag bereid om met de eend langs te komen zodat je met eigen ogen kunt zien wat er van geworden is (zul je zien dat de motorkap gewoon open kan
en ik nog wat technische tips voor aanpassingen mee kan krijgen voordat we daadwerkelijk vertrekken!
Groeten,
Ruud