Het kinderhoekje op het forum
-
- Veelvuldig poster
-
- Eend ontdekker
@onseendje2 met mij gaat alles goed en ik heb 1 keer een eend gezien die had de zelfde kleur als onze had
@maaikie ik hoef geen kleurplaten maar die site wel graag als dat kan
verder ga ik al lang weer de heele dag naar school en ik moet mijn eerste spreekbeurt houden op 7 maart die hou ik over de eend
en buiten school gaat alles ook goed met mijn heup en moet ik idere dag vor mijn heup op de hometreener en aventoe buiten een blokje lopen. hoe gaat het verder met julie?
groetjes dennis-ctroen
ps mijn vriendje komt ook vaak spelen en volgende week zondag ga ik naar hem toe
@maaikie ik hoef geen kleurplaten maar die site wel graag als dat kan
verder ga ik al lang weer de heele dag naar school en ik moet mijn eerste spreekbeurt houden op 7 maart die hou ik over de eend
en buiten school gaat alles ook goed met mijn heup en moet ik idere dag vor mijn heup op de hometreener en aventoe buiten een blokje lopen. hoe gaat het verder met julie?
groetjes dennis-ctroen
ps mijn vriendje komt ook vaak spelen en volgende week zondag ga ik naar hem toe
Prettige dag groetjes dennis
-
- Eend ontdekker
- Contacteer:
dit is de site..hij is gemaakt door een vriend van me..misschien zit er wel een leuk spelletje voor jou tussen:
http://www.arturius.nl/
niet doorvertellen maar ik ben ukkie op die site...heb ook een tijdje spelletjes gespeeld daar...
Het is een leuke site!
Als je het nou stom vindt ga ik weer eens verder voor je zoeken
de hometrainer?? Man, straks loop je sneller dan ik!!!!
kusje op je voorhoofd van Maaikie
Kingfisher Sky Celliste
29/10 Tivoli Utrecht- 3/12 De Boerderij Z'Meer - 29/12 013 Tilbug
2cv6 Special 1982 Blue Lagune(In restauratie)
29/10 Tivoli Utrecht- 3/12 De Boerderij Z'Meer - 29/12 013 Tilbug
2cv6 Special 1982 Blue Lagune(In restauratie)
Hey Dennis, Was gezellig Afgelopen Zondag met jou en je pa
Lekker over eenden gekletst met ze allen
Was leuk he samen schakelen in de eend, en ja vaak doen 2naar 3 en weer terug
We doen gauw nog wel weer eens een ritje , en zodra mijn achterbankje er weer in terug is kunnen we met zijn drieen of mischien wel 4( als je moeder natuurlijk ook zin heeft teminste
Nog veel plezier met de ouderwetse duckies.en alvast suc6 met je eendenspreekbeurt op school , vondt dat je hem goed geschreven had, als die kids op school nu niet een en al luisterend oor zijn
Groetjes aan papa en mama
en me rijst met krenten neem ik nog wel es mee.(was nu niet zo handig nog)
Lekker over eenden gekletst met ze allen
Was leuk he samen schakelen in de eend, en ja vaak doen 2naar 3 en weer terug
We doen gauw nog wel weer eens een ritje , en zodra mijn achterbankje er weer in terug is kunnen we met zijn drieen of mischien wel 4( als je moeder natuurlijk ook zin heeft teminste
Nog veel plezier met de ouderwetse duckies.en alvast suc6 met je eendenspreekbeurt op school , vondt dat je hem goed geschreven had, als die kids op school nu niet een en al luisterend oor zijn
Groetjes aan papa en mama
en me rijst met krenten neem ik nog wel es mee.(was nu niet zo handig nog)
-
- Eend ontdekker
Hoi alemaal
Ik had vrijdag mijn spreekbeurt op school en je raait nooit waar die over ging
DE EEND
Ik heb een 9 gekregen
hier is de spreekbeurt
Mijn spreekbeurt gaat over de eend ook wel 2cv genoemd. Ik wil graag vertellen over de eend omdat ik het een leuke auto vind.
Vanwege het hangen in de bochten en omdat het dak helemaal open kan. Ook vind ik dat de eend een mooi motor geluid heeft wat niet iedereen vind. Ik vind hem er mooi uit zien. Het komt erop neer dat ik hem leuk vind omdat het een klassieke auto is .
2.
Voor de tweede wereldoorlog werd de opdracht gegeven om een auto te makken die aan deze eisen moest voldoen.
Punt 1. Hij moest eieren kunnen vervoeren.
Punt 2. Hij moest 50 kilo aardappels kunnen vervoeren.
Punt 3. Hij moest twee wijnvaten kunnen vervoeren.
Punt 4. Hij moest een vrouw of knecht kunnen meenemen.
Punt 5. En dat allemaal tegelijk over omgeploegde akkers heen.
Nu zullen jullie wel denken hoe kan de eend over omgeploegde akkers rijden zonder dat de eieren breken omdat ze voor de eend hele goede soepele vering hebben bedacht.
Door die goede vering kan hij zo goed in de bochten hangen en over hobbels rijden.
3.
Wat hebben ze voor handige snufjes in de eend toegebracht. Hij moest heel licht blijven in gewicht.
Punt 1. Daarom hebben ze een stoffen dak toegebracht.
Punt 2. Geen knipperlicht maar klapramen zodat de bestuurder zijn hand kan uitsteken.
Punt 3. Er zat maar 1 ruitenwisser op die je met een hendel moest bewegen.
Punt 4. Eigenlijk wilden ze maar 1 koplamp erop monteren maar na een testrit waarbij ze bijna een ongeluk kregen omdat hij op een motor leek hebben ze er toch maar 2 koplampen opgezet.
4.
De eend is in 1948 voor het eerst op de markt gebracht.
De mensen dachten dat de 2cv niet zo mooi zou worden en dus weinig verkocht zou worden.
Vandaar dat ze hem vernoemden naar het sprookje van Christian Andersen waarin het lelijke eendje veranderde in een mooie zwaan dat is ook met de eend gebeurt want het was geen flopmaar een succes er zijn zelfs jaren geweest waarin de mensen een paar jaar op hun eend moesten wachten omdat er zoveel vraag naar was. De eend is 40 jaar gemaakt omdat het een heel groot succes was.
Er zijn veel types van de eend uitgebracht in die 40 jaar en er is veel en er is veel aan veranderd maar het bleef en eend.
De eend werd in Belgie een Geit genoemd, dat is helemaal raar.
Wat altijd hetzelfde bleef is het stoffen dak wat helemaal open kon, een ventilatieklep onder de voorruit wat je open kon draaien en de klapraampjes, zelfs toen de eend knipperlichten kreeg.
5.
Er zijn veel verschillende types en modellen geweest zoals:
- de sahara, die had altijd een wiel op de motorkap en 2 motoren, 1 voor en achter die allebei werkten.
Dit was een soort terreineend.
- de favoriet van mijn vader: een spot in de kleuren wit met oranje.
- de charleston, in de kleuren rood-zwart, geel-zwart, donkergrijs-lichtgrijs.
- de dolly, in de kleuren wit-groen, wit-rood, beige-donkerblauw.
- de transat, wit met blauw en de bekleding heeft dezelfde kleuren, een vriend van ons heeft er zo eentje.
6.
Je hebt ook een 2cv forum op internet.
Hier kun je berichten op neerzetten, vragen stellen en leuke contacten opdoen.
Zowel ik als mijn vader zitten regelmatig op dit leuke forum.
Dit was mijn spreekbeurt.
Nu nog een paar simpele vragen om te weten of jullie er wat van hebben opgestoken.
Vraag 1.
Waarom heeft de eend een stoffen dak ?
Omdat hij licht moet zijn.
Vraag 2.
Wat heeft de sahara-eend op zijn motorkap liggen ?
Het reservewiel.
Vraag 3.
Waarom had de eend oorspronkelijk klapramen ?
Je moest je hand uitsteken om richting aan te geven.
Vraag 4.
Hoe moest je de ruitenwissers bedienen voordat je elektrische ruitenwissers had ?
Met een hendel.
Je mag zeggen wat je er van vind.
ik had ook allemaal fotoos mee en speelgoed eendjes
ddaaaaaaaaaaaaaaaggggggggggg
groetjes Dennis
Ik had vrijdag mijn spreekbeurt op school en je raait nooit waar die over ging
DE EEND
Ik heb een 9 gekregen
hier is de spreekbeurt
Mijn spreekbeurt gaat over de eend ook wel 2cv genoemd. Ik wil graag vertellen over de eend omdat ik het een leuke auto vind.
Vanwege het hangen in de bochten en omdat het dak helemaal open kan. Ook vind ik dat de eend een mooi motor geluid heeft wat niet iedereen vind. Ik vind hem er mooi uit zien. Het komt erop neer dat ik hem leuk vind omdat het een klassieke auto is .
2.
Voor de tweede wereldoorlog werd de opdracht gegeven om een auto te makken die aan deze eisen moest voldoen.
Punt 1. Hij moest eieren kunnen vervoeren.
Punt 2. Hij moest 50 kilo aardappels kunnen vervoeren.
Punt 3. Hij moest twee wijnvaten kunnen vervoeren.
Punt 4. Hij moest een vrouw of knecht kunnen meenemen.
Punt 5. En dat allemaal tegelijk over omgeploegde akkers heen.
Nu zullen jullie wel denken hoe kan de eend over omgeploegde akkers rijden zonder dat de eieren breken omdat ze voor de eend hele goede soepele vering hebben bedacht.
Door die goede vering kan hij zo goed in de bochten hangen en over hobbels rijden.
3.
Wat hebben ze voor handige snufjes in de eend toegebracht. Hij moest heel licht blijven in gewicht.
Punt 1. Daarom hebben ze een stoffen dak toegebracht.
Punt 2. Geen knipperlicht maar klapramen zodat de bestuurder zijn hand kan uitsteken.
Punt 3. Er zat maar 1 ruitenwisser op die je met een hendel moest bewegen.
Punt 4. Eigenlijk wilden ze maar 1 koplamp erop monteren maar na een testrit waarbij ze bijna een ongeluk kregen omdat hij op een motor leek hebben ze er toch maar 2 koplampen opgezet.
4.
De eend is in 1948 voor het eerst op de markt gebracht.
De mensen dachten dat de 2cv niet zo mooi zou worden en dus weinig verkocht zou worden.
Vandaar dat ze hem vernoemden naar het sprookje van Christian Andersen waarin het lelijke eendje veranderde in een mooie zwaan dat is ook met de eend gebeurt want het was geen flopmaar een succes er zijn zelfs jaren geweest waarin de mensen een paar jaar op hun eend moesten wachten omdat er zoveel vraag naar was. De eend is 40 jaar gemaakt omdat het een heel groot succes was.
Er zijn veel types van de eend uitgebracht in die 40 jaar en er is veel en er is veel aan veranderd maar het bleef en eend.
De eend werd in Belgie een Geit genoemd, dat is helemaal raar.
Wat altijd hetzelfde bleef is het stoffen dak wat helemaal open kon, een ventilatieklep onder de voorruit wat je open kon draaien en de klapraampjes, zelfs toen de eend knipperlichten kreeg.
5.
Er zijn veel verschillende types en modellen geweest zoals:
- de sahara, die had altijd een wiel op de motorkap en 2 motoren, 1 voor en achter die allebei werkten.
Dit was een soort terreineend.
- de favoriet van mijn vader: een spot in de kleuren wit met oranje.
- de charleston, in de kleuren rood-zwart, geel-zwart, donkergrijs-lichtgrijs.
- de dolly, in de kleuren wit-groen, wit-rood, beige-donkerblauw.
- de transat, wit met blauw en de bekleding heeft dezelfde kleuren, een vriend van ons heeft er zo eentje.
6.
Je hebt ook een 2cv forum op internet.
Hier kun je berichten op neerzetten, vragen stellen en leuke contacten opdoen.
Zowel ik als mijn vader zitten regelmatig op dit leuke forum.
Dit was mijn spreekbeurt.
Nu nog een paar simpele vragen om te weten of jullie er wat van hebben opgestoken.
Vraag 1.
Waarom heeft de eend een stoffen dak ?
Omdat hij licht moet zijn.
Vraag 2.
Wat heeft de sahara-eend op zijn motorkap liggen ?
Het reservewiel.
Vraag 3.
Waarom had de eend oorspronkelijk klapramen ?
Je moest je hand uitsteken om richting aan te geven.
Vraag 4.
Hoe moest je de ruitenwissers bedienen voordat je elektrische ruitenwissers had ?
Met een hendel.
Je mag zeggen wat je er van vind.
ik had ook allemaal fotoos mee en speelgoed eendjes
ddaaaaaaaaaaaaaaaggggggggggg
groetjes Dennis
Prettige dag groetjes dennis
-
- Regelmatige poster
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
-
- Moderator
Goed bezig geweest Dennis! Proficiat met je 9!! Nu willen al je klasgenootjes zeker ook een eend?
(je stelt wel heel moeilijke vragen, dat is iets voor "de Oneindige Quiz" op het forum!!)
(je stelt wel heel moeilijke vragen, dat is iets voor "de Oneindige Quiz" op het forum!!)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Eend ontdekker
-
- Veelvuldig poster
- Malle Babbe
- Moderator
- Contacteer: