Lekker werkje voor de winter
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 352
- Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
- Locatie: Hilversum
Lekker werkje voor de winter
2 weken terug gebeurde het, een van de uitlaatpakkingen gaf de geest, verbrande papierlucht in de cabine verraadde het al een beetje. De eend naar ons gloednieuwe sleutelhonk gesleept om de boel even snel in orde te maken.
Vandaag even bij D&O wat pakkingen gehaald om dezelfde avond de boel weer fijn in elkaar te kunnen draaien. Kan ik deze week eindelijk weer rijden... Dus niet... Een van de bouten om de inlaat vast te zetten draait dol en wijst op een versleten schroefdraad in de linker kop... Dat wordt dus Heli coilen was meteen de gedachte. Dus, dan maar de kop demonteren zodat ik deze binnenkort aan onze favoriete monteur kan overhandigen.
Na wat gepruts schuiven we de kop van het blok en...
Wat is er in godsnaam hier gebeurd?!?! Ik heb hier dus zeker weten mee rondgereden, maar zonder enige notie dat er wat mis was. Ook de stangen naar de kleppen toe hadden al slijtageplekken opgelopen dus het was niet nieuw.
Nu is mijn vraag eigenlijk, kan ik deze kop nog in orde maken? zijn die buizen te vervangen of moet ik op zoek naar een nieuwe kop? (iemand nog een AM112 liggen misschien?)
Vandaag even bij D&O wat pakkingen gehaald om dezelfde avond de boel weer fijn in elkaar te kunnen draaien. Kan ik deze week eindelijk weer rijden... Dus niet... Een van de bouten om de inlaat vast te zetten draait dol en wijst op een versleten schroefdraad in de linker kop... Dat wordt dus Heli coilen was meteen de gedachte. Dus, dan maar de kop demonteren zodat ik deze binnenkort aan onze favoriete monteur kan overhandigen.
Na wat gepruts schuiven we de kop van het blok en...
Wat is er in godsnaam hier gebeurd?!?! Ik heb hier dus zeker weten mee rondgereden, maar zonder enige notie dat er wat mis was. Ook de stangen naar de kleppen toe hadden al slijtageplekken opgelopen dus het was niet nieuw.
Nu is mijn vraag eigenlijk, kan ik deze kop nog in orde maken? zijn die buizen te vervangen of moet ik op zoek naar een nieuwe kop? (iemand nog een AM112 liggen misschien?)
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Die buizen zijn nieuw te koop en zitten erin geklemd. Zijn dus best moeilijk te vervangen en ik zou misschien zelfs overwegen om het door een revisiebedrijf te laten doen.
Ze hebben bij montage een keer de kop er niet goed op gehad en deze is bij het aandraaien dus klemgelopen op het carter. Heb dit in het verleden zelf ook een keer gehad en ik vermoed meerdere met mij.
Is dus te fixen, maar precies werkje. De buizen zijn namelijk van alumium en gaan dus snel weer kapot.
Schiet me net te binnen.
Je zou ze trouwens ook aan een revisiebedrijf kunnen vragen of ze deze kunnen fixen. Ik heb ooit koppen laten reviseren en door het stralen waren deze pijpjes ook wat verbogen (niet gescheurd) en deze hadden ze in no-time weer rond. Het is het vragen waard.
Ze hebben bij montage een keer de kop er niet goed op gehad en deze is bij het aandraaien dus klemgelopen op het carter. Heb dit in het verleden zelf ook een keer gehad en ik vermoed meerdere met mij.
Is dus te fixen, maar precies werkje. De buizen zijn namelijk van alumium en gaan dus snel weer kapot.
Schiet me net te binnen.
Je zou ze trouwens ook aan een revisiebedrijf kunnen vragen of ze deze kunnen fixen. Ik heb ooit koppen laten reviseren en door het stralen waren deze pijpjes ook wat verbogen (niet gescheurd) en deze hadden ze in no-time weer rond. Het is het vragen waard.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
dat komt door verkeerd monteren! je moet goed opletten dat de buisjes er precies invallen!
de buisjes kan je gewoon kopen via bepaalde webshops of bij eendenboeren.
kijk je kleppen gelijk na en monteer nieuwe klepseals!
nieuwe brilrubbers (de goede!)
helicoil werk goed je kan daarna je spruitstuk mooi vast zetten. let even op de andere inlaat boutjes dat je die ook even opfrist met evt een helicoil, anders blijf je bezig.
veel succes als je er niet uit komt meld je je maar!
de buisjes kan je gewoon kopen via bepaalde webshops of bij eendenboeren.
kijk je kleppen gelijk na en monteer nieuwe klepseals!
nieuwe brilrubbers (de goede!)
helicoil werk goed je kan daarna je spruitstuk mooi vast zetten. let even op de andere inlaat boutjes dat je die ook even opfrist met evt een helicoil, anders blijf je bezig.
veel succes als je er niet uit komt meld je je maar!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 352
- Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
- Locatie: Hilversum
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 352
- Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
- Locatie: Hilversum
Re: Lekker werkje voor de winter
Kan je er geen moertje achter leggen? Dat heb ik volgens mij ook..Thadeez schreef:Een van de bouten om de inlaat vast te zetten draait dol en wijst op een versleten schroefdraad in de linker kop... Dat wordt dus Heli coilen was meteen de gedachte.
Sucees verder!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 352
- Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
- Locatie: Hilversum
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 352
- Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
- Locatie: Hilversum
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 352
- Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
- Locatie: Hilversum
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 260
- Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
- Locatie: eindhoven
Een goed geplaatste helicoil is zelfs sterker. Dus dat moet geen belemmering zijn. En kopjes zijn er ook genoeg. Dus kunt voor beide opties gaan. Heb zelf preventief in alle draadgaten voor het spruitstuk helicoils gezet. Werkt prima.
Volgens mij heb ik ook nog wel wat kopjes liggen, maar waarschijnlijk kun je ze makkelijker dicht bij huis scoren .
Volgens mij heb ik ook nog wel wat kopjes liggen, maar waarschijnlijk kun je ze makkelijker dicht bij huis scoren .