-
Punky
- Addicted user

- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
-
Contacteer:
Bericht
door Punky » za 28 aug, 2004 00:14
Dit vond ik op het puchmaxi forum:
http://www.puchforum.nl/forum/viewtopic ... eend#22855
Hieronder ff het belangrijkste uit de tekst:
WIM (staat ergens halverwege):
Yo
nos=(nitrous oxide system) of, in de volksmond lachgas, doet niks anders dan er voor zorgen dat de zuurstof/benzine delen zich optimaal mengen.
ik rijd in een eend met zo'n set, deze set koste me 280 Euro bij een tuningbedrijf
dan heb je een fles(je) 2 aansluitpluggen, instelbare pulsgever, en een slang!
LET OP, je krijgt er in een auto zo'n 150pk bij!!(dit effect is trouwens bij een eend wel errug gaaf!!!)
'k weet niet precies wat het bij een puchie doet? maar, 'k denk niet dat ie 't lang volhoud!!
de smering van een tweetakt is erg belangrijk, en je gaat op deze manier ook de olie van de benzine scheiden!
't is maar voor even, omdat je met inlaat-pulsen werkt, maar toch!
Ggrrttzz
Wim
REPLY Van SKROOLOOSE:
wat hij zegt klopt ongeveer, alleen die 150pk nie...
je krijgt er (afhankeluk van je afstelling) tot 50% van je vermogen bij...
150pk extra kan dus zat, maar dan moet je wel beginnen met een (v motorblok van minimaal 300pk...
op een eend van 26pk, kun je met nos met een perfecte afstelling nog maar 13pk extra krijgen, das dus 39pk...
en niet 150+26=176 zoals hij zegt...
aan de andere kant, voor dat je @ een puch een 13pk vermogenswinst hebt...
Hoe zou zoiets eruit zien???

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
Ramon
- Heavy user

- Berichten: 3690
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
- Locatie: ibiza
-
Contacteer:
Bericht
door Ramon » za 28 aug, 2004 09:10
jeetje, ik denk niet dat dit goed voor je blokje is, maar wel gaaf toch!
-
Lelijke Eend
- Heavy user

- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Bericht
door Lelijke Eend » za 28 aug, 2004 13:33
Ik geloof dat de levensduur van je blok dan gehalveerd wordt ...
Of erger ...
Afblijven.
-
BlueDuck
- Regelmatige poster

- Berichten: 188
- Lid geworden op: ma 1 sep, 2003 01:23
- Locatie: Utreg
Bericht
door BlueDuck » ma 30 aug, 2004 00:20
laatst op bbc world naar onze geliefde krullenbol

gekeken, en daar hadden ze zon hele smerige ouwe jaguar in een sprint tegen wat exoten uitgrust met nos. Was best indrukwekken om te zien hoe zon oud roestend barrel een ferrari, n porsche en n lamborghini zoekrijd. Denk trouwens niet eens dat je motorblok t struikelpunt zou zijn als je zoiets zou doen met je eendenblok. Denk eerder dat je versnellingsbak om je oren vliegt..

-
rusty
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
Bericht
door rusty » ma 30 aug, 2004 09:15
zeer interessant, wil graag weten hoe dit afloopt!!
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
-
Punky
- Addicted user

- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
-
Contacteer:
Bericht
door Punky » ma 30 aug, 2004 18:57
Dat wilde ik dus ook weten. Ik heb nog geprobeerd te posten op het puchmaxiforum, maar mezelf compleet aanmelden daarvoor vond ik toch wat teveel werk. Overigens is de kans op een reactie van degene die het gepost heeft denk ik erg klein. Het was niet eens zijn eend.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
Green-Duckman
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1366
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
Bericht
door Green-Duckman » za 4 sep, 2004 10:21
YEAH RICHT
Geloof je ut zelf!!
eer dat je NOS patroontje leeg ig zal er al ut een en ander kapot zijn aan je motor dan wel versnellingsbak!
Zo'n visa blok met een leuk carbje er op en een powerfiltertje is al leuk,
maak ut nou niet gekker!
2cv Vert Bambou '79
-
robin2cv
- Regelmatige poster

- Berichten: 412
- Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
- Locatie: elewijt
Bericht
door robin2cv » za 4 sep, 2004 20:39
en welk leuk carbutje wordt er hier dan bedoelt ? het orgineel of iets speciaal ?
greets robin
-
Punky
- Addicted user

- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
-
Contacteer:
Bericht
door Punky » za 4 sep, 2004 23:33
Ik zou het niet weten.
Vraag het na op het puchmaxi-forum
www.puchmaxi.nl
Het forum werkt hetzelfde als dit forum, dus dat zal wel goed komen.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
Punky
- Addicted user

- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
-
Contacteer:
Bericht
door Punky » zo 5 sep, 2004 06:31
Aangezien ik nog steeds in de nachtdienst zit en het nu 6:30 is en ik me stierlijk zit te vervelen, toch maar eens deze goede man gemaild.
Als ik al een reactie krijg, dan plaats ik hem hier wel ff.

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
hanzz
- Regelmatige poster

- Berichten: 439
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 17:29
- Locatie: wellen
Bericht
door hanzz » zo 5 sep, 2004 18:43
staat de klok van't forum een uur achter???
hans
-
Punky
- Addicted user

- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
-
Contacteer:
Bericht
door Punky » zo 5 sep, 2004 23:29
hanzz schreef:staat de klok van't forum een uur achter???
hans
ik denk het ja, of ik was gewoon gaar.

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
Punky
- Addicted user

- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
-
Contacteer:
Bericht
door Punky » zo 5 sep, 2004 23:30
Ik heb een emailtje terug gehad van die man van het puchmaxi forum.
Bij deze:
hoi
ik had inderdaad een eend met een NOS installatie
deze eend heb ik helaas niet meer, en heb ook geen foto's van de ingebouwde
installatie
een NOS installatie is eigenlijk heel simpel!
set compleet is:
flesje (gas)
slangetjes
aansluitnippeels
pulsgever
ik heb destijds in het inlaatspruitstuk van de eend (zo dicht mogelijkbij de
cilinders, gaatjes geboord, daar draad in getapt, nippels erin) de
aansluitingen gemaakt!
slangetjes aansluiten (via een T stuk naar de pulsgever)
pulsgever aansluiten op 12V,
mijn pulsgever was instelbaar tussen 0,5 sec en 4 sec
als ik op de knop van de pulsgever drukte kreeg je dus een gasstroom van 0,5
tot 4 sec!!
en gegarandeerd 150 PK erbij!!!!!!
maar, eend is nie echt geschikt!!
koppelingsplaat ben je vrij vlot kwijt!!
versnellingsbak is nooit stuk gegaan,
wel de schuifkoppeling is de voorassen kregen veel speling!
en je hebt een stevig chassis nodig (zo'n verzinkte. die kan 150 pk hebben)
en alleen in te schakelen in de 3e of 4e versnelling
in de 1 of de 2 ging de koppeling slippen (verbranden)
als je een beetje centen overhebt........de funfactor is MEGA
maar 't is nie goedkoop aan onderdelen!!
succes!!!
Als iemand het ooit gaat uitproberen, mag die hier de resultaten inbrengen. Ik ben benieuwd!!! ik begin er niet aan.

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
Lelijke Eend
- Heavy user

- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Bericht
door Lelijke Eend » ma 6 sep, 2004 14:45
Ik geloof er werkelijk geen ene moer van dat je met dat NOS-gedoe plotseling honderdvijftig PK extra hebt.
Afblijven.
-
Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
-
Contacteer:
Bericht
door Tom Duckpower » ma 6 sep, 2004 15:38
is het niet zo dat als je van brandstof "verwisseld" eerst naar de RDW moet??
moet je ook als je gas inbouwt..meen ik!
en hij dekt zicht slim in door te zeggen dat ie de eend niet heeft en er geen foto's van heeft gemaakt...
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black