Achterbak verlening?
Achterbak verlening?
Ik ben opzoek naar zon opzetstuk voor op de achterbak van een eend. Is daar een speciaale benaming voor? Op google, marktplaats, ebay en verschillnde onderdelen aanbieders krijg ik namelijk geen resultaten met de zoekactie "zo'n opzetstuk voor achter op de eend" of "2cv achterbakverlenging". Ook hier op het forum vind ik niets hierover. Lastig zoeken als je de naam niet weet.
Bij voorbaat dank!
Bij voorbaat dank!
- Jeroen-citroen
- Moderator
Nu heb hier en daar een palmabak (immataite en echt) gevonden, maar bij nader inzien denk ik dat dat mijn probleem alleen maar verergerd. Ik wil namelijk een kinderwagen in de achterbak kwijt en ik denk dat het in en uit nemen allen maar vermoeilijkd wordt door een palmabak.
De kinderwagen (bugaboo) past er keurig in het is alleen altijd effe frutten voordatie onder dat randje door is. Dus dacht ik dat zo'n frame die de achterklep en het uiterruitje verbind wel uitkomst zou bieden. Iemand enig idee waar ik dat kan vinden. Ik heb het bij verschillende onderdelenshops nog niet gevonden. Er is vast weer een speciale naam voor.
Alsvast bedankt!
De kinderwagen (bugaboo) past er keurig in het is alleen altijd effe frutten voordatie onder dat randje door is. Dus dacht ik dat zo'n frame die de achterklep en het uiterruitje verbind wel uitkomst zou bieden. Iemand enig idee waar ik dat kan vinden. Ik heb het bij verschillende onderdelenshops nog niet gevonden. Er is vast weer een speciale naam voor.
Alsvast bedankt!
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Ombouwset voor vergrote achterklep staat gewoon in de catalogus bij bijvoorbeeld Der Franzose. Worden ook nog wel eens op MP of de markt alhier aangeboden. Pas op, je dak slijt wel snel op het buigpunt
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
-
- Heavy user
ik heb meestal de bugaboo tussen de voor en achterbank, maar ik heb m gepast in de achterbak en ik kan me niet herinneren dat dit lastig ging.
helemaal opgevouwen eerst de "duwhandle" tussen achterruit en achterbank door steken en dan het gedeelte met de wielen naar binnen. eventueel zijn die wielen in 5 seconden verwijderd. (en dan past ie 200%)
palmabak is idd geen oplossing denk ik. de beste oplossing is mijn inziens tussen de voor en achterbank. er is dan nog ruimte genoeg voor 1 iemand op de achterbank en de kleine en de chaufeur op de voorbank.
edit: dan gebruik ik wel de maxicosi als bak voor de bugaboo
helemaal opgevouwen eerst de "duwhandle" tussen achterruit en achterbank door steken en dan het gedeelte met de wielen naar binnen. eventueel zijn die wielen in 5 seconden verwijderd. (en dan past ie 200%)
palmabak is idd geen oplossing denk ik. de beste oplossing is mijn inziens tussen de voor en achterbank. er is dan nog ruimte genoeg voor 1 iemand op de achterbank en de kleine en de chaufeur op de voorbank.
edit: dan gebruik ik wel de maxicosi als bak voor de bugaboo
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Ik heb er nooit aan gedacht hem rechtop te zetten. Ik heb hem meestal liggen, wielen eraf en bak zover mogelijk ingeklapt erbovenop. Wij nemen overigens 9 van de 10 keer de "bak" van de bugaboo ook mee, omdat ie niet veel meer dan 2 uurtjes in die MaxiCosi moet liggen.
Bedankt voor de tips, ik denk dat ik toch ga kijken of ik aan zon ombouwset kan komen. Vind ik over het algemeen wel handig denk ik.
Bedankt voor de tips, ik denk dat ik toch ga kijken of ik aan zon ombouwset kan komen. Vind ik over het algemeen wel handig denk ik.
-
- Heavy user
ja, een 5de deur is handig, maar naar mijn mening alleen icm met de achterbank verwijderd (of ingeklapt). er is zo weinig ruimte tussen achterbank en achterklep dat je deze ruimte nauwelijks kunt benutten bij een niet verwijderde achterbank. maar zonder achterbank is een 5de deur immens handig. dat is een van de grote voordelen van de dyane vind ik. (en mooier en sneller en etc etce haha)
maar die bugaboo moet achterin passen en de wieg past rechtopstaand tussen de voor en achterbank. eventueel kun je die plastic staafjes verwijderen van de wiegbak. hierdoor wordt ie een stuk platter. misschien past ie dan ook wel achterin.
maar die bugaboo moet achterin passen en de wieg past rechtopstaand tussen de voor en achterbank. eventueel kun je die plastic staafjes verwijderen van de wiegbak. hierdoor wordt ie een stuk platter. misschien past ie dan ook wel achterin.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik heb vroeger (jaren tachentig) een grote achterklep zelf gemaakt. Ik heb hiervoor tentstokken van een oude bungalow tent gebruikt. De stokken zullen 12 of 15 mm dik zijn geweest. Het was een U-vormige beugel waar aan de uiteinden scharnieren waren bevestigd. Deze zaten vast geschroefd aan de dwarsbalk van de koets welke boven de achterruit zit. De onderzijde van de beugel liep gelijk met de onderzijde van de achterklep. Halverwege had ik er gaten in geboord en middels slotbouten de onderzijde van het dak er aan vast geschroefd.
Je kon dan de klep gewoon open maken zoals bij de standaard Eend, of je kon de U-beugel ophoog trekken en dan had je een grote achterklep. Om deze open te houden had ik een telescoopstang van een Dyane gemonteerd. Werkte perfect. Helaas samen met de Eend verkocht. Ben nog steeds van plan om er een voor mijn huidige Eend te gaan maken.
Je kon dan de klep gewoon open maken zoals bij de standaard Eend, of je kon de U-beugel ophoog trekken en dan had je een grote achterklep. Om deze open te houden had ik een telescoopstang van een Dyane gemonteerd. Werkte perfect. Helaas samen met de Eend verkocht. Ben nog steeds van plan om er een voor mijn huidige Eend te gaan maken.
Schultenbräu das ist mein Bier !