Alu buizen cilinderkop kaduuk
-
- Beginner
- Berichten: 12
- Lid geworden op: do 27 dec, 2007 13:07
- Locatie: Utrecht
Alu buizen cilinderkop kaduuk
#$%^*$%@domme!!!!
Heb in de haast niet goed gekeken naar de buisjes tijdens het monteren van de cilinderkop en jawel; stoterstang buizen kapot.
Natuurlijk verschrikkelijk stom maar daar leren we weer van.
Grote vraag is natuurlijk wat nu? Kan ik de buizen zo vervangen of moet ik op zoek naar nieuwe koppen?
Nu maar duimen dat het mee zal vallen....
Heb in de haast niet goed gekeken naar de buisjes tijdens het monteren van de cilinderkop en jawel; stoterstang buizen kapot.
Natuurlijk verschrikkelijk stom maar daar leren we weer van.
Grote vraag is natuurlijk wat nu? Kan ik de buizen zo vervangen of moet ik op zoek naar nieuwe koppen?
Nu maar duimen dat het mee zal vallen....
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
-
- Beginner
- Berichten: 12
- Lid geworden op: do 27 dec, 2007 13:07
- Locatie: Utrecht
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 352
- Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
- Locatie: Hilversum
Ik heb inderdaad het zelfde probleem in het andere topic. Ik hoor van meerdere personen overigens dat het reviseren nog niet zo gemakkelijk is. Makkelijker is een tweedehands kopje op de "kop" tikken en die zelf wat oplappen.
Dat laatste heb ik bij Leen gedaan afgelopen weekend, ik ga er deze week mee beginnen.
Dat laatste heb ik bij Leen gedaan afgelopen weekend, ik ga er deze week mee beginnen.
Nu met nieuwe nickname!
was: Thadeez
was: Thadeez
Ik heb ze ooit zelf vervangen en het was zeker geen klusje wat je persee moet uitbesteden... Hoe ik ze heb vervangen heb ik ook ergens hier op het forum beschreven, ik zal even zoeken.
edit hier is tie: http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=573 ... toterstang
Succes en groetjes, Bart
edit hier is tie: http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=573 ... toterstang
Succes en groetjes, Bart
-
- Gebruiker
- Berichten: 61
- Lid geworden op: vr 12 sep, 2008 01:35
- Locatie: Oudelande
Okee,maar in mijn geval was verwarmen niet aan de orde want de nieuwe buisjes pasten gewoon zo.
Origineel zijn de er ook niet ingekrompen d.m.v. hitte (of hoe noemje dat) zoals jij beschrijft voor klepzittingen. Origineel zijn de erin geklemd met een speciaal gereedschapje wat je in het buisje steekt aantrekt en ronddraait, waardoor het buisje wat naar buiten gedrukt wordt en hij klem in de kop komt te zitten.
Overigens werkt het erin plakken/lijmen met die locktight prima, het houd bij mij nu al 4,5 jaar en zo'n 30000km.
Origineel zijn de er ook niet ingekrompen d.m.v. hitte (of hoe noemje dat) zoals jij beschrijft voor klepzittingen. Origineel zijn de erin geklemd met een speciaal gereedschapje wat je in het buisje steekt aantrekt en ronddraait, waardoor het buisje wat naar buiten gedrukt wordt en hij klem in de kop komt te zitten.
Overigens werkt het erin plakken/lijmen met die locktight prima, het houd bij mij nu al 4,5 jaar en zo'n 30000km.