Alu buizen cilinderkop kaduuk

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Plaats reactie
Project-eend
Beginner
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: do 27 dec, 2007 13:07
Locatie: Utrecht

Alu buizen cilinderkop kaduuk

Bericht door Project-eend » zo 9 nov, 2008 21:37

#$%^*$%@domme!!!!

Heb in de haast niet goed gekeken naar de buisjes tijdens het monteren van de cilinderkop en jawel; stoterstang buizen kapot.

Natuurlijk verschrikkelijk stom maar daar leren we weer van.

Grote vraag is natuurlijk wat nu? Kan ik de buizen zo vervangen of moet ik op zoek naar nieuwe koppen?

Nu maar duimen dat het mee zal vallen....

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » zo 9 nov, 2008 22:37

je vind meer uitleg zelfde verhaal denk ik .
afdeling : motor / versnellingsbak
onder : motorrevisie
naam "lekker werkje voor de winter
see you when you see me

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 10 nov, 2008 09:13

http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=7321&start=0

Dit recente topic gaat over hetzelfde probleem.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Project-eend
Beginner
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: do 27 dec, 2007 13:07
Locatie: Utrecht

Bericht door Project-eend » ma 10 nov, 2008 13:03

Heb het gezien! Dank voor de reactie.

Alu buisjes dus maar vervangen.

Deuche Fester
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 352
Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
Locatie: Hilversum

Bericht door Deuche Fester » ma 10 nov, 2008 16:08

Ik heb inderdaad het zelfde probleem in het andere topic. Ik hoor van meerdere personen overigens dat het reviseren nog niet zo gemakkelijk is. Makkelijker is een tweedehands kopje op de "kop" tikken en die zelf wat oplappen.

Dat laatste heb ik bij Leen gedaan afgelopen weekend, ik ga er deze week mee beginnen.
Nu met nieuwe nickname!
was: Thadeez

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 10 nov, 2008 17:45

Ik kreeg pas te horen van een eendenhandelaar dat ze zelf niet te vervangen zijn ivm de kwetsbaarheid van de pijpjes en dat je er dus verstandig aan doet om het uit te besteden.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » ma 10 nov, 2008 18:54

Ik heb ze ooit zelf vervangen en het was zeker geen klusje wat je persee moet uitbesteden... Hoe ik ze heb vervangen heb ik ook ergens hier op het forum beschreven, ik zal even zoeken.

edit hier is tie: http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=573 ... toterstang

Succes en groetjes, Bart

Cilinderkop
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 12 sep, 2008 01:35
Locatie: Oudelande

Bericht door Cilinderkop » di 11 nov, 2008 06:30

Je kunt de buisjes er inderdaad inplakken,maar bij revisie monteren wij ze gekoeld in de verwarmde cilinderkop net als de klepzittingen en daarna worden ze vastgezet met de felsrol, om lekkage te voorkomen.
Houd het hoofd luchtgekoeld

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » di 11 nov, 2008 09:57

Okee,maar in mijn geval was verwarmen niet aan de orde want de nieuwe buisjes pasten gewoon zo.
Origineel zijn de er ook niet ingekrompen d.m.v. hitte (of hoe noemje dat) zoals jij beschrijft voor klepzittingen. Origineel zijn de erin geklemd met een speciaal gereedschapje wat je in het buisje steekt aantrekt en ronddraait, waardoor het buisje wat naar buiten gedrukt wordt en hij klem in de kop komt te zitten.

Overigens werkt het erin plakken/lijmen met die locktight prima, het houd bij mij nu al 4,5 jaar en zo'n 30000km.

Plaats reactie