Duidelijkheid over Powertube
-
- Gebruiker
- Berichten: 90
- Lid geworden op: za 23 aug, 2008 21:08
- Locatie: Schiedam
Duidelijkheid over Powertube
Ik wilde graag een powertubemonteren op mijn eend, nu heb ik alleen nog enkele vragen waar ik via de zoekfunctie niet 100% antwoord op vind:
1) Hoe sluit ik nu precies aan, 1 kant op fan, 1 kant op luchtfilter?
2) Moet ik de sproeier of curburateur dan ook vervangen (zoiets dacht ik te bergijpen uit de zoekfunctie)?
3) Ik rijd nu op 98 + loodvervangerspul, is dit nog van invloed?
4) Wat voor type olie gaat er in zo'n 602 gas-machine?
1) Hoe sluit ik nu precies aan, 1 kant op fan, 1 kant op luchtfilter?
2) Moet ik de sproeier of curburateur dan ook vervangen (zoiets dacht ik te bergijpen uit de zoekfunctie)?
3) Ik rijd nu op 98 + loodvervangerspul, is dit nog van invloed?
4) Wat voor type olie gaat er in zo'n 602 gas-machine?
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
1)ja
2)test eerst zo ff voor je met sproeiers en boortjes begint te klooien.
3)98 puur moet ook gewoon kunnen .
4)wat je zelf wil (persoonlijk opteer ik) full syntetic wat je beurs wil als je op tijd wisselt kan je EN géén planker bent kan je best gewoon rijden wat ze in de garage in pompen 5w40 of 10 w 40
2)test eerst zo ff voor je met sproeiers en boortjes begint te klooien.
3)98 puur moet ook gewoon kunnen .
4)wat je zelf wil (persoonlijk opteer ik) full syntetic wat je beurs wil als je op tijd wisselt kan je EN géén planker bent kan je best gewoon rijden wat ze in de garage in pompen 5w40 of 10 w 40
see you when you see me
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
1. Ja
2. Volgens mij leveren ze er aangepaste sproeiers bij, maar ga je echt voor het uiterste dan moet je naar een vermogentestdag.
3. Benzine heeft geen invloed opde PT.
4. Olie heeft geen invloed op de PT.
5. Verwacht geen wonderen. De beloofde 9 pk haal je er niet uit hoor.
2. Volgens mij leveren ze er aangepaste sproeiers bij, maar ga je echt voor het uiterste dan moet je naar een vermogentestdag.
3. Benzine heeft geen invloed opde PT.
4. Olie heeft geen invloed op de PT.
5. Verwacht geen wonderen. De beloofde 9 pk haal je er niet uit hoor.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
-
- Gebruiker
- Berichten: 90
- Lid geworden op: za 23 aug, 2008 21:08
- Locatie: Schiedam
-
- Gebruiker
- Berichten: 108
- Lid geworden op: di 24 jun, 2008 18:54
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Ik was met mijn 2cv 602cc ook op vermogensbank dag. 24pk voor, 25pk na. Met nieuwe sproeiers.
Nu kun je lachen om 1 extra pk, maar da's wel mooi 4.16% meer! (zie video OneMoreHorsepower: http://skidder.student.utwente.nl/stuff ... epower.avi)
Ik geloof dat hij op een 658cc meer doet.
Nu kun je lachen om 1 extra pk, maar da's wel mooi 4.16% meer! (zie video OneMoreHorsepower: http://skidder.student.utwente.nl/stuff ... epower.avi)
Ik geloof dat hij op een 658cc meer doet.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Moet je wel een rijdend omhulsel hebben he. Laatste tijd is de klep van de garage weer erg vaak gesloten.backfire schreef:Of 65PK met een echte turbo tube
Some data for the engine:
602ccm. Dyane
9-1 compression
Ported head and piston
Turbo from Citroën Picasso 2,0 HDI 90Hp.
Injection by mega squirt
4,5Kg. Flywheel
Extra 13 rip oil cooler
Intercooler from Opel Vectra C.
0,7 Bar of turbo boost.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Gebruiker
- Berichten: 90
- Lid geworden op: za 23 aug, 2008 21:08
- Locatie: Schiedam
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Nee toch, was er weer zondag en woensdag, alleen zaterdag niet. PS zit dus alleen die 3 dagen in het hokPunky schreef: Moet je wel een rijdend omhulsel hebben he. Laatste tijd is de klep van de garage weer erg vaak gesloten.
Voor de turbo tips, kun je beter eens hier kijken:
http://www.snail.s4.bizhat.com/
- speedcowboy
- Gebruiker
- Berichten: 82
- Lid geworden op: wo 5 dec, 2007 09:07
- Locatie: apeldoorn
is dat ook mogelijk op een gs blok 1200cc
ik ben namelijk van plan om hem zowiezo wat te kietellen maar diet spreekt mij wel heel erg aan !!!! aangezien ik nu in afghnistan zit heb ik niet al te snel internet en kan dus ook niet al te veel verschiollende links zoeken of openen
dus als iemand een link heeft op bv het snail forum zal dat heel fijn zijn alvast bedankt
MVG Bob
ik ben namelijk van plan om hem zowiezo wat te kietellen maar diet spreekt mij wel heel erg aan !!!! aangezien ik nu in afghnistan zit heb ik niet al te snel internet en kan dus ook niet al te veel verschiollende links zoeken of openen
dus als iemand een link heeft op bv het snail forum zal dat heel fijn zijn alvast bedankt
MVG Bob
2cv, WK oranje!
dyane SUPER, oldskool
tikiwagon
aka dyane, ouwe slopert
dyane SUPER, oldskool
tikiwagon
aka dyane, ouwe slopert
Dat is ook het max. wat uit een standaard 602cc te halen is zonder verdere aanpassingen. Ik ging van 24 pk naar 25.8 pk op de wielen.Skidder schreef:Ik was met mijn 2cv 602cc ook op vermogensbank dag. 24pk voor, 25pk na. Met nieuwe sproeiers.
Maar belangrijker: nu loopt de koppelkromme veel gunstiger, de dip rond de 3000 toeren is er nu uit. Veel fijner rijden. Echt een aanrader die vermogens bank dag.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987