Remmen ontluchten!!!
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Remmen ontluchten!!!
Wij hebben nu al een paar keer het remsysteem ontlucht maar nog steeds voelt het rempendaal "sponzig" aan.
De laatste keer dat we hebben "ontlucht" kwam er alleen maar olie uit de leidingen, zonder luchtbellen.
Wie weet een oplossing
De laatste keer dat we hebben "ontlucht" kwam er alleen maar olie uit de leidingen, zonder luchtbellen.
Wie weet een oplossing
- Duintje
- Moderator
- Contacteer:
Hoi Edwin,
Welkom op het forum !
Zie je niet ergens olie lekken ???
Remproblemen zijn trouwens niet nieuw in dit forum, dus wat je ook kan doen is de zoekfunctie gebruiken en dan het forum doorzoeken.
Zo kwam ik deze thread tegen:
http://www.2cv.nl/interactief/forum/viewtopic.php?t=510
Daar staan waarschijnlijk al een hoop tips waar je evt al naar zou kunnen kijken
Marcel
Welkom op het forum !
Zie je niet ergens olie lekken ???
Remproblemen zijn trouwens niet nieuw in dit forum, dus wat je ook kan doen is de zoekfunctie gebruiken en dan het forum doorzoeken.
Zo kwam ik deze thread tegen:
http://www.2cv.nl/interactief/forum/viewtopic.php?t=510
Daar staan waarschijnlijk al een hoop tips waar je evt al naar zou kunnen kijken
Marcel
-
- Gebruiker
- Contacteer:
De hoofdremcilinder heeft gelekt maar dat is nu niet meer het geval omdat er nieuwe rubbers inzitten.
Eén remcilinder (links achter) hebben we vervangen omdat die lekte, de andere lekt niet.
Wij hebben het systeem onlucht volgens: http://www.eendeei.nl/eendologie/211002.htm
Eén remcilinder (links achter) hebben we vervangen omdat die lekte, de andere lekt niet.
Wij hebben het systeem onlucht volgens: http://www.eendeei.nl/eendologie/211002.htm
- Daffy
- Super eendkenner
- Contacteer:
Ik begrijp dat je de hoofdremcilinder gereviseerd hebt ??
Doe jezelf en ons medeweggebruikers een plezier , gooi de hoofdremcilinder weg en monteer een nieuwe. Dit zou niet alleen je probleem kunnen oplossen , maar zorgt gegarandeerd voor meer veiligheid en zekerheid!
Sponzig aanvoelen kan ook komen door nieuwe remblokken ok segmenten, maar ik vermoed , dat het in de revisie van de hoofdremcilinder zit.
Daffy
Doe jezelf en ons medeweggebruikers een plezier , gooi de hoofdremcilinder weg en monteer een nieuwe. Dit zou niet alleen je probleem kunnen oplossen , maar zorgt gegarandeerd voor meer veiligheid en zekerheid!
Sponzig aanvoelen kan ook komen door nieuwe remblokken ok segmenten, maar ik vermoed , dat het in de revisie van de hoofdremcilinder zit.
Daffy
-
- Gebruiker
- Contacteer:
De linker remschijf voor is wel een beetje vochtig dus ik zal kijken of inderdaad dat dingetje tussen de 2 helften van de remklauw lekt.hello
Heb je de remklauwen vanvoor al eens bezien. tussen de 2 helften zit een dichtingetje dat kan lekken. Heb ik ook voorgehad. remmen goed ontlucht en na 20 km terug sponsig effect want rubbertje dichte niet goed af.
en ook de achterremmen een s goedafstellen
greets robin
Wij hebben inderdaad de hoofdremcilinder gereserveerd.Ik begrijp dat je de hoofdremcilinder gereviseerd hebt ??
Daffy
Ook zijn alle remblokken en remschoenen nieuw!!!
Sponzigheid is lucht in de leidingen. Wat er echter op lijkt is het zachte gevoel doordat je pedaal tijdens het remmen 'wegzakt'. Dat ligt dan aan een lekkage of een slechte hoofdremcilinder. Maak het reservoir goed schoon en houd het peil in de gaten: zakt het dan heb je een lekkage bij de remcilinders in de klauwen of in de leidingen en aansluitingen. Blijft het peil goed en 'zakt' je pedaal tijdens het remmen dan is je hoofdremcilinder dus slecht. (Komt heel vaak voor) Gaat je pedaal de eerste keer trappen veel dieper dan de tweede, dan moet je achterremmen afstellen. Vaak is het een combinatie van bovenstaande dingen. Lekkage komt het minst voor maar is wel het gevaarlijkst.
B.
B.
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Contacteer:
Met het reviseren van hoofdrem cylinders heb ik toch erg matige ervaringen. Meestal is de hoofdremcylinder slecht geworden door water in het systeem en dan gaat dat de wanden aanvreten.
ALs je em reviseerd krijg je dan niet een echt lekker werkende cylinder want de olie blijft langs de rubbers lekken.
Typisch voor dit fenomeen zijn gereviseerde cylinders die langs de achterkant lekken en waarbij de olie zo de voetenbak inloopt.
Het is trouwens tijden geleden dat ik nog revisikits heb gezien, ik zij altijd enkel volledig nieuwe hoofdremcylinders.
Is dat kitje niet enorm oud?
ALs je em reviseerd krijg je dan niet een echt lekker werkende cylinder want de olie blijft langs de rubbers lekken.
Typisch voor dit fenomeen zijn gereviseerde cylinders die langs de achterkant lekken en waarbij de olie zo de voetenbak inloopt.
Het is trouwens tijden geleden dat ik nog revisikits heb gezien, ik zij altijd enkel volledig nieuwe hoofdremcylinders.
Is dat kitje niet enorm oud?
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Regelmatige poster
re·vi·sie (de ~ (v.), ~s)
1 herziening
2 het geregeld nazien en herstellen van machines
3 [jur.] herziening van een vonnis door de Hoge Raad
met dank aan de van dalen, revisie is dus voor eigen interpretatie, alleen zuigerveren vervangen zou je als revisie kunnen aanmerken, interessant is daarom altijd wat iemand precies met een revisie bedoelt.
groet frank
1 herziening
2 het geregeld nazien en herstellen van machines
3 [jur.] herziening van een vonnis door de Hoge Raad
met dank aan de van dalen, revisie is dus voor eigen interpretatie, alleen zuigerveren vervangen zou je als revisie kunnen aanmerken, interessant is daarom altijd wat iemand precies met een revisie bedoelt.
groet frank
Sommige remcilinders hebben te sterke cups. Bij het onluchten trap je de rem in maar de cup drukt de clinder weer terug waardoor het systeem sponzig blijft aanvoelen. Monteer de oude cup (rubber aan de buitenkant). Dit heeft mij al eens een weekend werk gekost. Ik begrijp dat je een cilinder vervangen hebt?
- Daffy
- Super eendkenner
- Contacteer:
Zoals de AK freak nu reageert , durf ik met een gerust hart te zeggen: LOOP NIET TE KLOOIEN MET REMMEN EN ZET ER NIEUW OP!!!
Dit betekend in dit geval een nieuwe hoofdremcilinder.
Scheelt een hoop tijd , geklooi en risico.
een rem-, of hoofdremcilinder opknappen bestaat inderdaad NIET uit het alleen maar vervangen van rubbertjes. Het geheel moet gehoond worden en gecontroleerd worden op het ,,rond '' zijn, schoon zijn , ,en roestvrij zijn van de cilinder. Gebeurt dit niet dan gaat het misschien goed, maar misschien ook niet.
Uiteraard gaan er nu mensen reageren ,dat het bij hun ook is goedgegaan.
Mijn antwoord is vrij simpel. je hebt een risico genomen met de remmen van een auto. Totaal onverantwoord, en gewoon mazzel dat het goed is gegeaan,
Daffy
Dit betekend in dit geval een nieuwe hoofdremcilinder.
Scheelt een hoop tijd , geklooi en risico.
een rem-, of hoofdremcilinder opknappen bestaat inderdaad NIET uit het alleen maar vervangen van rubbertjes. Het geheel moet gehoond worden en gecontroleerd worden op het ,,rond '' zijn, schoon zijn , ,en roestvrij zijn van de cilinder. Gebeurt dit niet dan gaat het misschien goed, maar misschien ook niet.
Uiteraard gaan er nu mensen reageren ,dat het bij hun ook is goedgegaan.
Mijn antwoord is vrij simpel. je hebt een risico genomen met de remmen van een auto. Totaal onverantwoord, en gewoon mazzel dat het goed is gegeaan,
Daffy
-
- Beginner
Als er geen remolie uit het reservoir verdwijnt heb je geen lek. Als je zeker bent dat je goed ontlucht hebt, maar het blijft sponzig aanvoelen, dan kan het zijn dat de achterste remvoeringen in de remtrommels niet goed afgesteld zijn.
De remzuigertjes moeten dan een te lange slag maken voordat de remvoering tegen de trommel drukt. Vaak merk je dan pas tegendruk als je een paar keer gepompt hebt met het rempedaal.
De remzuigertjes moeten dan een te lange slag maken voordat de remvoering tegen de trommel drukt. Vaak merk je dan pas tegendruk als je een paar keer gepompt hebt met het rempedaal.