Minder lawaai uit de uitlaat?
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Minder lawaai uit de uitlaat?
Vandaag de 2-in-1 uitlaat van Ecas op onze touareg trail rally eend gezet.
Hierdoor heb ik nu wel een vlakke bodemplaat, waar geen middendemper onderuit steekt, maar ik heb nu wel erg veel lawaai.
Heeft iemand hier misschien een oplossing voor? Een andere achterdemper of zoiets?
De visa motor heeft wel wat meer vermogen lijkt het.
Hierdoor heb ik nu wel een vlakke bodemplaat, waar geen middendemper onderuit steekt, maar ik heb nu wel erg veel lawaai.
Heeft iemand hier misschien een oplossing voor? Een andere achterdemper of zoiets?
De visa motor heeft wel wat meer vermogen lijkt het.
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl
www.2cvtransahara.nl
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Om de bodem van de eend helemaal vlak te hebben.
De pot van de eerste demper heeft in de vorige touareg trail al heel wat deuken opgelopen.
Nu kan er een plaat onder de hele auto en hebben we er hopelijk dit jaar geen last meer van.
De pot van de eerste demper heeft in de vorige touareg trail al heel wat deuken opgelopen.
Nu kan er een plaat onder de hele auto en hebben we er hopelijk dit jaar geen last meer van.
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl
www.2cvtransahara.nl
-
- Heavy user
-
- Addicted user
- Contacteer:
Hoeveel geluid wil je hebben?
Ik heb voor 50 euro een zo goed als nieuwe RVS demper gekocht van een Suzuki SV650. Max 88dB, of was het nou 80? Hoe dan ook, het is erg weinig.
Je vind dempers van motoren redelijk makkelijk omdat deze vaak worden omgewisseld voor snellere of meer luidruchtige systemen.
PS in die suzuki demper zit ook nog eens een katalysator, weliswaar een ongeregelde, maar toch.
Ik heb voor 50 euro een zo goed als nieuwe RVS demper gekocht van een Suzuki SV650. Max 88dB, of was het nou 80? Hoe dan ook, het is erg weinig.
Je vind dempers van motoren redelijk makkelijk omdat deze vaak worden omgewisseld voor snellere of meer luidruchtige systemen.
PS in die suzuki demper zit ook nog eens een katalysator, weliswaar een ongeregelde, maar toch.
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
En dan die motor demper in plaats van de laatste demper (sigaar)?
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl
www.2cvtransahara.nl
Die 2 in 1 hebben een goede vriend van mij en ik ontworpen... Het is de straat versie van een uitlaat die zeer succesvol is op het circuit in Engeland.
Hij levert idd meer koppel, zo'n 10% meer boven 3500 toeren.
Prijs die daar vooralsnog bij hoort is meer lawaai. Met name de klein diameter van het originele systeem zorgt voor een heel schel geluid.
We werken momenteel aan het ontwerp van het secundaire deel, om het geluid te verminderen en vermogen verder te verbeteren.
Voor race eenden wordt vaak een rc40 mini cooper demper gebruikt. Die demper levert in ieder geval weinig weerstand en is dus goed voor vermogen, hoe het met geluid zit weet ik niet precies.
Groeten, Bart
Hij levert idd meer koppel, zo'n 10% meer boven 3500 toeren.
Prijs die daar vooralsnog bij hoort is meer lawaai. Met name de klein diameter van het originele systeem zorgt voor een heel schel geluid.
We werken momenteel aan het ontwerp van het secundaire deel, om het geluid te verminderen en vermogen verder te verbeteren.
Voor race eenden wordt vaak een rc40 mini cooper demper gebruikt. Die demper levert in ieder geval weinig weerstand en is dus goed voor vermogen, hoe het met geluid zit weet ik niet precies.
Groeten, Bart
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Is dit de rc-40 mini genoemde uitlaat?
Of wordt alleen het middenstuk gebruikt?
Of wordt alleen het middenstuk gebruikt?
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl
www.2cvtransahara.nl