Maar, zoals CitRoel al zegt, kijk even op je motor. Misschien is er ooit al een motorwissel geweest.LosPoppelos schreef:Heb hier een link met een motor en brandstof overzicht. Misschien dat je er wat aan hebt. Misschien niet van toepassing maar ik heb dus bijvoorbeeld een "S6" type volgens mijn kentekenbewijs, ik zou in theorie op 95 kunnen rijden...
Klik hier
Verschillen in cilinder koppen
-
- Veelvuldig poster
Eend voor allen, allen voor eend..
-
- Gebruiker
Bij pingelen verbrand het benzine lucht mengsel te vroeg...
Hoe klinkt dat... misschien alsof er een steentje in je motor zit als het gebeurd weet je zeker dat het niet goed is. Het geluid is zo herkenbaar, je weet wanneer het zover is.
Hoe klinkt dat... misschien alsof er een steentje in je motor zit als het gebeurd weet je zeker dat het niet goed is. Het geluid is zo herkenbaar, je weet wanneer het zover is.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
- Regelmatige poster
Ik zal eens op de motor kijken, maar aangezien ik de cilinders en zuigers vervang door een setje hogere compressie (9.0.1 van Perfect Ci) denk ik niet dat het motortype nog veel zal zeggen (toch?).Willem2 schreef:Maar, zoals CitRoel al zegt, kijk even op je motor. Misschien is er ooit al een motorwissel geweest.LosPoppelos schreef:Heb hier een link met een motor en brandstof overzicht. Misschien dat je er wat aan hebt. Misschien niet van toepassing maar ik heb dus bijvoorbeeld een "S6" type volgens mijn kentekenbewijs, ik zou in theorie op 95 kunnen rijden...
Klik hier
-
- Veelvuldig poster
Nee, dan moet je, officieel tenminste, op 98 rijden. Maar volgens mij zijn er zat die op 95 rijden.
Ik zou gewoon 98 nemen, is wel iets duurder, maar dan weet je dat het goed zit. En het schijnt ook iets zuiniger te rijden.
En misschien is het handig om op de motor te zetten, wat voor zuigers het zijn. Voor de eventuele volgende eigenaar.
Ik zou gewoon 98 nemen, is wel iets duurder, maar dan weet je dat het goed zit. En het schijnt ook iets zuiniger te rijden.
En misschien is het handig om op de motor te zetten, wat voor zuigers het zijn. Voor de eventuele volgende eigenaar.
Eend voor allen, allen voor eend..
-
- Addicted user
- Contacteer:
ik weet niet hoe vaak ik het moet herhalen hoor,maar komt hij toch maar weer:
Het moge duidelijk zijn dat "normale" benzine van tegenwoordig RON 95 is en dus als superbenzine aan te merken valt voor de eend. Let wel op dat in het buitenland "normale" benzine vaak een lager octaan gehalte heeft, vaak zo rond de RON 92.uit handleiding van 2cv4 en 2cv6 van 1976, compressie 8,5 op 1 (inderdaad dyane valt hier dus niet onder) staat dat de motor is ontworpen voor superbenzine met octaan gehalt van minimaal 94 (RON). Niettemin is het toegestaan om gewone benzine te gebruiken
- André Post
- Heavy user
Met de 1 op 9 compressie altijd 98 of hoger.
De standaard 1 op 8,5 wil 'swinters probleemloos op 95, maar zomers zou ik dat niet doen.
Loodvrij kunnen alle na 1970 eendachtigen.
Zelf doe ik ook in mijn18PK geen loodvervanger, gaat al meer dan 60000km goed.
De standaard 1 op 8,5 wil 'swinters probleemloos op 95, maar zomers zou ik dat niet doen.
Loodvrij kunnen alle na 1970 eendachtigen.
Zelf doe ik ook in mijn18PK geen loodvervanger, gaat al meer dan 60000km goed.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.