Carosserie aanpassen.

Gesloten
Gebruikersavatar
Stieno
Beginner
Beginner
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 14 mar, 2003 18:48
Locatie: Amersfoort

Bericht door Stieno » do 30 sep, 2004 16:49

Ik vraag me af of iemand me kan vertellen wat de regels zijn omtred het aanpassen van de carosserie. Ik krijg van de rdw weinig steekhoudende informatie, maar begrijp ik het goed als ik zeg dat bij auto's met een chassis, je t heel bont mag maken zonder keuring? en dat bij bijvoorbeeld mijn andere auto, een panda, je niks kan aanpassen?

Bedankt en groetjes!
Tja.....duzzz

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » do 30 sep, 2004 17:47

Als je vertelt wat je aan wilt passen, wordt het heel wat duidelijker. Op www.infopolitie.nl/forum/phpbb2 kan je ook je vra(a)g(en) stellen. Daar weten ze vrij veel van de wet.
Afblijven.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 30 sep, 2004 23:45

Aan wagens met een los chassis kun je meer sleutelen en verbouwen zonder dat het de veiligheid in het gedrang brengt. De koets draagt weinig toe aan de hardheid van de constructie. Zou je van een gewone anda het dak verwijderen dan wordt het geheel al een stuk zwakker, omdat het dak deel uit maakt van de versteviging. Zelfs de ramen bij een Panda hebben deze functie.

Echter kun je volgens mij ook weer niet al te ver gaan. Een kitcar heeft bijvoorbeeld ook een keuring nodig.

Je mag als ik me niet vergis ook maar 1/3 van je wagen verbouwen. de wagen bestaat uit 3 delen: koets, chassis en motor en bak.

Of een pick-up eend ook een keuring nodig heeft of een Hoffman weet ik niet. Ik denk het niet, omdat het geheel nog wel een eend blijft.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » vr 1 okt, 2004 11:17

ho even.
Je mag een hoop aanpassen maar op je kenteken staat gewicht en aantal deuren, en officieel mag je daar niet van afwijken.
Er is mij verteld dat sinds niet al te lang het aantal deuren geen apk eis meer is maar ik zou toch geen steekproef mee willen maken als je 4 deurs ineens een 2 deurs is.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Gebruikersavatar
Stieno
Beginner
Beginner
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 14 mar, 2003 18:48
Locatie: Amersfoort

Bericht door Stieno » vr 1 okt, 2004 13:37

Nou, ik heb een eend en een panda cabrio, (volcabrio- cabrioni)

Nu is de panda ernstig beschadigd door een autoongeluk, herstellen is niet mogelijk. Ik wil dus een bestaande panda ombouwen naar cabrio.
Maar de rdw is niet duidelijk over hoe veel je mag veranderen aan een carosserie van een auto zonder losneembaar chassis.

maar misshien is dit de verkeerde plek voor een dergelijk onderwerp, t gaat immer niet over een eend. Ik heb t hier gepost omdat er ontzettend veel eenden worden omgebouwd , hoffman etc.
Bij de eend is dat ook niet nodig, zit standaard een open dak in! haha!
Tja.....duzzz

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » vr 1 okt, 2004 14:11

um

um
Plotseling zou natuurlijk het chassisnummer van de ernstig beschadigde cabrio in een redelijke cabrio kunnen zitten, en vice versa. :lol: :oops: Dan moet je alleen zelf zorgen dat je er wel een beetje een stevige auto van last.
:lol:
groet Frank

Gast

Bericht door Gast » zo 3 okt, 2004 11:41

hmz... er zou toch ook een legale manier moeten kunnen zijn ?

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » ma 4 okt, 2004 16:30

Punky schreef:Aan wagens met een los chassis kun je meer sleutelen en verbouwen zonder dat het de veiligheid in het gedrang brengt. De koets draagt weinig toe aan de hardheid van de constructie. Zou je van een gewone anda het dak verwijderen dan wordt het geheel al een stuk zwakker, omdat het dak deel uit maakt van de versteviging. Zelfs de ramen bij een Panda hebben deze functie.

Echter kun je volgens mij ook weer niet al te ver gaan. Een kitcar heeft bijvoorbeeld ook een keuring nodig.

Je mag als ik me niet vergis ook maar 1/3 van je wagen verbouwen. de wagen bestaat uit 3 delen: koets, chassis en motor en bak.

Of een pick-up eend ook een keuring nodig heeft of een Hoffman weet ik niet. Ik denk het niet, omdat het geheel nog wel een eend blijft.
Waneer de bovenbouw veranderd wordt moet je naar de RDW, dus ook met een Hoffman of eend pick up. Die wordt netzo als een kitcar weer gekeurd.
Om een auto met een zelfdragende carrosserie als cabrio goedgekeurd te krijgen is heel wat werk nodig. Voor de keuring moeten (voor zover ik weet) sterkte berekenigen overlegd worden, er is een uitgebreid testprogramma, veelmeer dan met een eenvoudige kitcar keuring Kijk maar eens op www.kitcar.nl O.a. forum over omgebouwde auto's (geen 2cv,daar is het 2cvkitcarforum voor.)

Gesloten