Onverklaarbare stekker (kortsluiting)
Onverklaarbare stekker (kortsluiting)
Hallo,
Ik heb een middelgroot tot groot probleem. In mijn eend is een kortsluiting opgetreden en heeft een klein brandje tot gervolg gehad. Dit is wat ik to nu toe heb kunnen ontdekken.
1. De kilometertellerkabel (hierna KTK) is heet geworden. Iets heeft dus sluiting gemaakt met mijn KTK.
2.De KTK heeft op zijn beurt alles meegesmolten dat in de buurt van de KTK loopt.
Nu heb ik de accu en de accubak eruit gehaald en daar kom ik het volgende tegen (zie fotoos)
De stekker hier op de foto lag omgekeerd tegen de kabel aan gesmolten, Hij lag dus al los. Of dit een oorzaak of een gevolg is maakt in dit stadium nog niet uit. Heeft iemand enig idee waar deze stekker voor dient/ diende? Alles deed het overigens, voor de brand.
Wat nou de oorzaak kan zijn, moet ik nog uitvinden. Zeker is dat ik het een en ander moet vervangen.
Alvast bedankt voor reacties?
Erik
Ik heb een middelgroot tot groot probleem. In mijn eend is een kortsluiting opgetreden en heeft een klein brandje tot gervolg gehad. Dit is wat ik to nu toe heb kunnen ontdekken.
1. De kilometertellerkabel (hierna KTK) is heet geworden. Iets heeft dus sluiting gemaakt met mijn KTK.
2.De KTK heeft op zijn beurt alles meegesmolten dat in de buurt van de KTK loopt.
Nu heb ik de accu en de accubak eruit gehaald en daar kom ik het volgende tegen (zie fotoos)
De stekker hier op de foto lag omgekeerd tegen de kabel aan gesmolten, Hij lag dus al los. Of dit een oorzaak of een gevolg is maakt in dit stadium nog niet uit. Heeft iemand enig idee waar deze stekker voor dient/ diende? Alles deed het overigens, voor de brand.
Wat nou de oorzaak kan zijn, moet ik nog uitvinden. Zeker is dat ik het een en ander moet vervangen.
Alvast bedankt voor reacties?
Erik
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 352
- Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
- Locatie: Hilversum
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Sluitingen als deze kan alleen als er een srtoomkabel tegen massa komt
In die alarm stekker zit een constante + en de ktk is een massa.Als die 2
al enige tijd tegen elkaar hebben liggen trillen kan dit dus zijn gebeurt
Ik zou hier zeker de kabel die van de startnotor komt en de draadbundel
ingaat blootleggen en controleren tot hoever het is verbrandt en die
kabels vernieuwen
In die alarm stekker zit een constante + en de ktk is een massa.Als die 2
al enige tijd tegen elkaar hebben liggen trillen kan dit dus zijn gebeurt
Ik zou hier zeker de kabel die van de startnotor komt en de draadbundel
ingaat blootleggen en controleren tot hoever het is verbrandt en die
kabels vernieuwen
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 352
- Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
- Locatie: Hilversum
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
Nieuws!
In de afgelopen weken heb ik de kabelboom uit de eend gesloopt, alles losgehaald, alle doorgebrande draadjes vervangen en weer ingetaped. Nu heb ik heb de kabelboom teruggezet en weer zover aangesloten datie kon starten.
Dat is gelukt, dat is heel mooi, is het nit dat de motor gewoon bleef lopen, hoewel het contact volledig losgetrokken was en de gele zekering doorgebrand was. Op een of ander manier.
Bij de tweede poging heb ik de motor wel af kunnen zetten door het contact te verbreken. Maar omdat ik tijdelijk een combinatie van schakelaars gebruik om te starten kwam ik erachter dat hij ook de startmotor laat draaien als het contact niet gemaakt is.
Dit was meer een mededeling dan een vraag, maar als iemand wat te binnen schiet dan hoor ik het graag.
Erik
In de afgelopen weken heb ik de kabelboom uit de eend gesloopt, alles losgehaald, alle doorgebrande draadjes vervangen en weer ingetaped. Nu heb ik heb de kabelboom teruggezet en weer zover aangesloten datie kon starten.
Dat is gelukt, dat is heel mooi, is het nit dat de motor gewoon bleef lopen, hoewel het contact volledig losgetrokken was en de gele zekering doorgebrand was. Op een of ander manier.
Bij de tweede poging heb ik de motor wel af kunnen zetten door het contact te verbreken. Maar omdat ik tijdelijk een combinatie van schakelaars gebruik om te starten kwam ik erachter dat hij ook de startmotor laat draaien als het contact niet gemaakt is.
Dit was meer een mededeling dan een vraag, maar als iemand wat te binnen schiet dan hoor ik het graag.
Erik
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
daar zit waarschijnlijk het probleem. die stekker is zoals gezegd om een alarmlichtschakelaar op aan te sluiten. als deze schakelaar geinstalleerd is, moet je het stroomdiefje loshalen anders krijg je het probleem zoals je beschrijft. nu ziet die stekker van jou er niet heel fris meer uit dus wellicht dat die dusdanig sluiting maakt dat het kontact aan blijft staan.
je andere vraag dat je startmotor kan bedienen zonder dat het contact er opstaat: ik heb dat opgelost door de stroom die naar de startmotor gaat NA het contact te pakken. dus bij geen contact ook geen stroom naar de startknop.
je andere vraag dat je startmotor kan bedienen zonder dat het contact er opstaat: ik heb dat opgelost door de stroom die naar de startmotor gaat NA het contact te pakken. dus bij geen contact ook geen stroom naar de startknop.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction