Remmen ontluchten!!!

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Gebruikersavatar
Daffy
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 07:40
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Bericht door Daffy » zo 3 okt, 2004 12:08

Als er geen remolie uit het reservoir verdwijnt heb je geen lek

De hoofdremcilinder kan inwendig wel degelijk lekken , ondanks dat er geen remvloeistof uit het reservoir verdwijnt. Langs de remcubs naat boven het zuigertje !!.
Daffy

Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 315
Lid geworden op: di 18 mar, 2003 21:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bullit » ma 4 okt, 2004 16:44

dat zou ik toch geen lekkage durven noemen Daffy. De olie verdwijnt niet uit het systeem. De olie die de zuiger passeert komt immers weer in het reservoir en bij een volgende remaktie weer aan de goede kant van de zuiger.

B.

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » ma 4 okt, 2004 16:51

nou

is wel lekage, van het systeem onder druk naar het drukloze systeem.

groet Frank

Discusduck
Beginner
Beginner
Berichten: 27
Lid geworden op: za 24 apr, 2004 12:40
Locatie: Anna Paulowna

Bericht door Discusduck » ma 4 okt, 2004 18:15

Maakt eigenlijk niet zo veel uit. Het is maar waar je de systeemgrens trekt. Maar bij lekken denk ik altijd dat er ergens olie tevoorschijn komt.

Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Duintje » ma 4 okt, 2004 18:55

Ik vind het nogal uit maken. Als de olie naar het "niet onder druk" gedeelte verdwijnt, raak je dus ook de druk gedeeltelijk kwijt, die je bij het remmen nodig hebt.

Is dus nogal belangrijk.

Marcel

Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 315
Lid geworden op: di 18 mar, 2003 21:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bullit » ma 4 okt, 2004 20:37

ja hoho, elke HRC lekt een beetje zelfs een nieuwe! Dit is lang niet zo ernstig als echte lekkage. Je reservoir loopt niet leeg dus je zult nooit onverwacht geen olie in je 'onder druk' gedeelte hebben. Bij echte lekkage kun je plotseling verrast worden en tegen een boom knallen. Een 'lekkende' HRC geeft een zakkend pedaal. Natuurlijk is het niet erg veilig als je voor ieder stoplicht 3 keer moet pompen, maar het is niet zo dat je plots geen druk meer hebt.
Als een APK keurmeester of garagist zegt dat je remsysteem lekt dan bedoelt ie nooit dat je HRC versleten is, maar dat er ergens remolie naar buiten komt! Vandaar het onderscheid.

't Is allebei niet super, maar als ik moet kiezen kies ik liever een 'lekkende' HRC.

B.

Gebruikersavatar
Daffy
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 07:40
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Bericht door Daffy » di 5 okt, 2004 07:58

Zonder een rel te willen schoppen vind ik de hele discussie inderdaad een berg mierenn**ken worden.
Als je , met wat voor vervoermiddel dan ook, met ondeugdelijke remmen op pad gaat, ben je in mijn ogen geen knip voor de neus waard.( geloof me ik bedoel het minder net als dat ik het schrijf).
Ook als je zou weten wat er met de remmen aan de hand is , en je gaat er toch mee op pad.
Dat je jezelf in de vernieling rijd is jouw zaak , maar in de eerste plaats kan ik er ook slachtoffer van worden , en in de tweede plaats gaat het ten koste van je 2CV.
Als er geen geld is voor de juiste reparatie, moet je de auto laten staan, en sparen. Als er geen zin is om deugdelijk te repareren, ben je nog minder waard dan de eerder genoemde knip voor de neus.
Daffy :D

Gesloten