Lage compressie met nieuwe zuigerveren

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Meeuw
Beginner
Beginner

Bericht door Meeuw » ma 9 mar, 2009 21:00

@ TB,

Splitsen? Nou nee :?

Vandaag het blok er weer uitgelepeld en gekeken hoe en waar de lekkage zich bevond.

Blijkt dat de achterste krukaskeerring lekte..... Dit was een nieuwe! Deze toch voor de zekerheid er maar uitgehaald en daar komt dus wederom een andere voor in de plaats. Verder goed gekeken naar de oliepompbehuizing en de boutjes op moment nog even extra vastgezet. De bout waar zich resten van olie had opgehoopt zat losser dan de rest.

Ik denk dat de hele boel zich aan het zetten is geweest toen het blok opwarmde tijdens het proefdraaien..... Verder is het blok netjes droog.

Nu maar wachten op een nieuwe achterste krukaskeerring en dan de boel maar weer monteren..... Mijn vriendin noemt zich nu onderhand wel 'eenduwe' :oops:

TB
Moderator

Bericht door TB » ma 9 mar, 2009 21:05

Ok nou dat scheelt dan weer. Check wel even het gedeelte bij de krukaskeerring. Een nieuwe lekt niet zomaar volgens mij. Kan zijn dat het carter is beschadigd op die plaats. Dan heeft weer een nieuwe plaatsen weinig zin zegmaar.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Meeuw
Beginner
Beginner

Bericht door Meeuw » ma 9 mar, 2009 21:31

Er zit een kleine beschadiging heb ik gezien. Ik zal deze netjes wegwerken.....

Blijft altijd een gok met dat oude spul...... Deze is ook nog eens goed afgefikt en heeft daarna een paar jaartjes zieltogend bij een garage gestaan. Als het blok niet dicht te krijgen is dan ga ik de carterhelften als mal gebruiken voor een Ducati ombouw (cilinders en koppen van een Duc 600 Monster) 8)

Als ik het blok wel goed dicht krijgt dan komt er na de inrijperiode een supercharger op. Parts zijn al in huis en de afbeelding staat al in dit topic......

TB
Moderator

Bericht door TB » ma 9 mar, 2009 21:49

Anders zoek je een sloopblokje en gebruik je daar de goede carterhelften van. De rest van je blok is namelijk wel ok geloof ik.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Meeuw
Beginner
Beginner

Bericht door Meeuw » di 10 mar, 2009 22:19

De rest van het blok is OK. Alles is onderhand nieuw of gereviseerd!

Heb vanavond het blok nog even onder handen genomen en het kleine beschadiginkje (braampje) weggewerkt. Ziet er netjes uit.

Ik hoop dat ik morgen of overmorgen de keerring binnenkrijg van Burton..... Kan haast niet wachten totdat ik weer Eend rij en zodra ze daglicht ziet zal ik eens wat goede foto's maken.

Plaats reactie