Luie Dyane
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 526
- Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
- Locatie: Overpelt, België
Luie Dyane
Hallo iedereen,
Ik ben vandaag eindelijk nog eens bezig geweest met mijn Dyane.
Ik heb de carburateur volledig uitgekuist en de sproeiers zuiver gemaakt.
Ook heb ik de kleppen nagekeken, en ze stonden allemaal mooi op 0.2.
Maar na een testrit heb ik gemerkt dat hij nog altijd redelijk lui rijdt.
Weet er iemand waar dit aan kan liggen?
De ontsteking heb ik nog niet nagekeken, maar hij start wel van de eerste keer, en heeft nooit een terugslag.
En de CO schroef staat al een slag of twee open
Groeten Tim
Ik ben vandaag eindelijk nog eens bezig geweest met mijn Dyane.
Ik heb de carburateur volledig uitgekuist en de sproeiers zuiver gemaakt.
Ook heb ik de kleppen nagekeken, en ze stonden allemaal mooi op 0.2.
Maar na een testrit heb ik gemerkt dat hij nog altijd redelijk lui rijdt.
Weet er iemand waar dit aan kan liggen?
De ontsteking heb ik nog niet nagekeken, maar hij start wel van de eerste keer, en heeft nooit een terugslag.
En de CO schroef staat al een slag of twee open
Groeten Tim
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Ontstekings tijdstip kan veel uitmaken.
Ook controleren of de vervroeger goed werkt mbv een stroboscoop.
Compressie controleren.
Een flinke afstand rijden als alles gecontroleerd en indien nodig gecorrigeerd is,
na een paar honderd kilometer rijdt het meestal al beter.
Ook controleren of de vervroeger goed werkt mbv een stroboscoop.
Compressie controleren.
Een flinke afstand rijden als alles gecontroleerd en indien nodig gecorrigeerd is,
na een paar honderd kilometer rijdt het meestal al beter.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 221
- Lid geworden op: ma 21 nov, 2005 11:48
- Locatie: standdaarbuiten
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 526
- Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
- Locatie: Overpelt, België
het is vooral dat ik niet voorbij de 90 raak, voor de rest trekt hij redelijk goed op.
Het is wel een probleem waar ik vorige zomer ook me zat, ook na vele kilometers
van het olieverbruik heb ik geen idee, omdat hij vanonder ook een beetje zevert.
@ marijntje, ik heb vandaag de carburateur gedeeltelijk gedemonteerd, maar het kan makelijk zijn voor later.
op het plaatje staat :f12639 000
26 35 scic
cit 180
Het is wel een probleem waar ik vorige zomer ook me zat, ook na vele kilometers
van het olieverbruik heb ik geen idee, omdat hij vanonder ook een beetje zevert.
@ marijntje, ik heb vandaag de carburateur gedeeltelijk gedemonteerd, maar het kan makelijk zijn voor later.
op het plaatje staat :f12639 000
26 35 scic
cit 180
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 526
- Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
- Locatie: Overpelt, België
Ik heb in het weeekend mijn ontsteking juist gezet, nog wel geen nieuw platinekes gezet wegens gebrek aan nieuwe.
Maar het heeft niet echt veel uitgehaald, want ze stonden redlijk goed. het was wel moeilijk af te stellen omdat het vastzat met vet en olie.
Ik zal volgend weekend eens kijken voor de compresie, wat als deze slecht is?
Maar het heeft niet echt veel uitgehaald, want ze stonden redlijk goed. het was wel moeilijk af te stellen omdat het vastzat met vet en olie.
Ik zal volgend weekend eens kijken voor de compresie, wat als deze slecht is?
Pelt, kijk ook eens even naar je olievulpijp, kan zijn dat het membraan binnenin stug is geworden en dan kan de motor zijn carterdruk niet kwijt... Even meten met een slangetje aangesloten op de opening van de oliepeilstok, het andere einde in een bekertje water dat op je bumper staat.
Waterkolom moet ongeveer 5 cm omhoog komen (stationair toerental).
Of even een andere olievulpijp steken en proefrijden ?
Greetz
Werner
Waterkolom moet ongeveer 5 cm omhoog komen (stationair toerental).
Of even een andere olievulpijp steken en proefrijden ?
Greetz
Werner
Fluctuat nec mergitur (scheeps-Latijns voor "het deint en schommelt, maar vergaat niet")