carburateur CO stelschroef lostrillen?
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 352
- Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
- Locatie: Hilversum
carburateur CO stelschroef lostrillen?
EDIT: Carburateur gevonden, nu nog goed afstellen. Lees de posts hieronder voor de actuele status!
Ik ben met enige spoed op zoek naar een Dyane carburateur. Dit is in feite dezelfde tweetraps Solex carburateur die je op een 2CV6 vindt, maar dan met een verschillend typenummer. Deze carbs hebben een iets andere kelk en deze zou ik graag willen testen.
Om op Citromobile de juiste carburateur te vinden moet ik dit typenummer weten te achterhalen maar alle zoekacties tot nog toe hebben tot niks geleid. Kan iemand me hierbij helpen zodat ik morgen een Dyane carb kan zoeken? Ik zal met internet op mijn mobiel dit topic kunnen volgen dus post het gewoon hier.
Thanks!
Ik ben met enige spoed op zoek naar een Dyane carburateur. Dit is in feite dezelfde tweetraps Solex carburateur die je op een 2CV6 vindt, maar dan met een verschillend typenummer. Deze carbs hebben een iets andere kelk en deze zou ik graag willen testen.
Om op Citromobile de juiste carburateur te vinden moet ik dit typenummer weten te achterhalen maar alle zoekacties tot nog toe hebben tot niks geleid. Kan iemand me hierbij helpen zodat ik morgen een Dyane carb kan zoeken? Ik zal met internet op mijn mobiel dit topic kunnen volgen dus post het gewoon hier.
Thanks!
Laatst gewijzigd door Deuche Fester op di 5 mei, 2009 11:39, 4 keer totaal gewijzigd.
Nu met nieuwe nickname!
was: Thadeez
was: Thadeez
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 352
- Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
- Locatie: Hilversum
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 352
- Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
- Locatie: Hilversum
Ik ben erachter, en heb op Citromobile een juiste carb gevonden!
Op de zijkant staan de venturi maten gestanst:

Ik merkte alleen wel op dat deze carburateurs geen vacuumpompje hebben. Kan dit negatieve effecten hebben, en zal ik de bovenste helft van mijn oude 2cv6 carb hierop overzetten zodat hij wel een vacuumpomp zal hebben?
Op de zijkant staan de venturi maten gestanst:

Ik merkte alleen wel op dat deze carburateurs geen vacuumpompje hebben. Kan dit negatieve effecten hebben, en zal ik de bovenste helft van mijn oude 2cv6 carb hierop overzetten zodat hij wel een vacuumpomp zal hebben?
Nu met nieuwe nickname!
was: Thadeez
was: Thadeez
-
- Gebruiker
- Berichten: 61
- Lid geworden op: vr 12 sep, 2008 01:35
- Locatie: Oudelande
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 352
- Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
- Locatie: Hilversum
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 352
- Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
- Locatie: Hilversum
Morgen even langs Burton om wat sproeiers te halen. Trouwens, mijn CO schroef staat zowat 7 hele slagen uitgedraaid. Dit is nogal wat, maar vanaf 5 slagen ging hij wel harder lopen bij het uitdraaien.
Heeft iemand de "officiele" methode om het in er in elk geval voor te zorgen dat de motor goed loopt? Van daar uit is het fijnstemmen.
Heeft iemand de "officiele" methode om het in er in elk geval voor te zorgen dat de motor goed loopt? Van daar uit is het fijnstemmen.
Nu met nieuwe nickname!
was: Thadeez
was: Thadeez
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 352
- Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
- Locatie: Hilversum
Ik kom er zojuist achter dat de CO stelschroef zo los zit dat hij zichzelf indraait als ik eventjes een stukje rijd... Staat ie opeens maar 1/2 slag open en dat is natuurlijk veel te weinig...

In bovenstaand schema gaat het dus om schroef 9 die lostrilt, of eigenlijk vast trilt... Schroef 17 heb ik overigens helemaal niet, en sproeier 16 ook niet (geen plek voor ook).

In bovenstaand schema gaat het dus om schroef 9 die lostrilt, of eigenlijk vast trilt... Schroef 17 heb ik overigens helemaal niet, en sproeier 16 ook niet (geen plek voor ook).
Nu met nieuwe nickname!
was: Thadeez
was: Thadeez
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 352
- Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
- Locatie: Hilversum
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 171
- Lid geworden op: do 3 jul, 2008 16:01
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 352
- Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
- Locatie: Hilversum
Vrij simpel eigenlijk, met de CO-schroef (dat is die met het sleufje uit het midden) het toerental zo hoog mogelijk brengen en dan met het stelschroefje op de gasklep het toerental weer naar beneden brengen totdat hij bijjjjna afslaat. Daarna herhalen tot het niet verder gaat. Hiermee krijg je niet de officiele afstelling maar hij loopt wel lekker
Hij loopt nu top 135 km/h en trekt heel erg lekker door!

Hij loopt nu top 135 km/h en trekt heel erg lekker door!
Nu met nieuwe nickname!
was: Thadeez
was: Thadeez
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 171
- Lid geworden op: do 3 jul, 2008 16:01
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 352
- Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
- Locatie: Hilversum