Verzinken van de koets!

Alles in, over, rond en op de koets.

Verzinken koets goed idee??

Ja, absoluut voor het behoud van je eend!
35
55%
Nee, is niet origineel
5
8%
Nee, want het helpt niet want ....
9
14%
Ik heb geeeeeen idee en wacht op antwoord!
15
23%
 
Totaal aantal stemmen: 64

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 12 mei, 2009 14:29

Gaat er bij mij de volgende keer ook onder komen.
Ik vond net een doorgeroeste plek in mijn 11 jaar oude echte Citroën chassis.
Op een rare plaats ook trouwens, valt wel te herstellen denk ik.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » di 12 mei, 2009 14:51

André Post schreef:Gaat er bij mij de volgende keer ook onder komen.
Ik vond net een doorgeroeste plek in mijn 11 jaar oude echte Citroën chassis.
Op een rare plaats ook trouwens, valt wel te herstellen denk ik.
Op wat voor plek dan? En is het, het chassis van je AZ of mehari?
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » di 12 mei, 2009 14:57

thomaaas schreef:ik rijdt nu 3 jaar rond met n verzinkte koets. Ik heb nog geen roest, wel op de deuren maar die heb k ook niets niet behandeld (dat was dom).

roest ook niet bij waar ik gaten heb geboord.

oohja en ik heb ook geen tectiel erop, wel alles heel strak gespoten enzo, is niets van te zien dat t verzonken is. (behalve waar k n beetje een aanrijding heb gehad)
En de plek waar je de schade op de koets hebt blijft ook roestvrij of gaat de zinklaag daar kapot ??
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 12 mei, 2009 20:06

BasvanEerden schreef:
André Post schreef:Gaat er bij mij de volgende keer ook onder komen.
Ik vond net een doorgeroeste plek in mijn 11 jaar oude echte Citroën chassis.
Op een rare plaats ook trouwens, valt wel te herstellen denk ik.
Op wat voor plek dan? En is het, het chassis van je AZ of mehari?
Van de Mehari, linker poot buiten zijde ter hoogte van de 1ste demper,
achter de benzine leiding.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

//sander//
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 164
Lid geworden op: ma 14 apr, 2008 18:11
Locatie: west vlaanderen

Bericht door //sander// » di 12 mei, 2009 21:10

@thomaaas
Rij je ook in de winter rond met je 2cv, dus ook in extreme gevallen met sneeuw en pekel?

En zoals iemand hierboven al vroeg, op de plaats van de aanrijding zie je daar beschadiging aan zinklaag?

bedankt voor alle reacties

denk dat ik na de zomer zo'n koets zal aanschaffen

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 12 mei, 2009 22:14

Het was alleen jammer dat de verzinkte koets die op Citromobile stond dit jaar nog niet echt af was. Zaten nog behoorlijk wat gatin in bij het motorkapscharnier en bij de dorpels. Zonde van zo een kostbaar verzinkproces.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » wo 13 mei, 2009 10:21

Ja ik rijdt er ook in de winter mee, ik heb geen andere auto. De auto staat ook nog buiten ook, dus denk dat ie wel aardig mishandeld wordt. De plek waar ik die aanrijding had is het zink er ook vanaf, (de bouten waar het spatbord op vast zit en het voorste stuk van de dorpel), maar ik heb daar nog geen roest zitten. Aanrijding was in februari vorig jaar geloof ik. Maar de schade op de koets is verder niet zo groot hoor, mijn spatborden waren erger kapot en die zijn ook nog niet gaan roesten (zijn eveneens verzinkt).
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » wo 13 mei, 2009 11:46

@thomaaas:

Weet je wat het hele verzinkgebeuren aan extra gewicht met zich meebrengt?
Eend voor allen, allen voor eend..

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » wo 13 mei, 2009 12:12

op de koets zo'n 70 kilo, maar met chassis, plamuur, spatborden en motorkap denk ik wel zo'n 100 kilo. ik eb een bigbore setje, daarvan merk je het nog steeds echt wel dat je auto een stuk sneller is. ik zou wel stuggerre shocks adviseren!!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

//sander//
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 164
Lid geworden op: ma 14 apr, 2008 18:11
Locatie: west vlaanderen

Bericht door //sander// » wo 13 mei, 2009 19:30

Goed te horen dat na 3 jaar als dagelijkse auto in alle situaties er nog geen roest is. Dit overtuigd mij nog meer om dit ook te doen.

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » wo 13 mei, 2009 20:11

thomaaas schreef:plamuur
Plamuur?


Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » wo 13 mei, 2009 20:21

Om de boel strak te maken voor het spuiten vermoed ik?
1977 Mehari

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » wo 13 mei, 2009 20:29

Joos schreef:Om de boel strak te maken voor het spuiten vermoed ik?
Inderdaad.. galva koetsen zijn niet echt het toppunt van strak plaatwerk. Met name het paneel voor de voordeuren is nog wel eens gegolfd.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » do 14 mei, 2009 11:38

En dan hangen we daar maar een halve kilo plamuur op? Niet mijn ding na zo'n behandeling. Als ik een auto restaureer wil ik liever géén plamuur gebruiken.


Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » do 14 mei, 2009 12:01

In sommige gevallen maakt plamuur het af. Als ik zie hoe de dyane eruit ziet, denk dat er zeker plamuur op te vinden is. Maar mijn spuiter is niet echt een plamuur-vriend.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Plaats reactie