ik heb een probleem met mijn burton
er zit een visa blok met eendbak in. En met 123 onsteking van patron er in (staat volgens mij nog goed).
maar nu het probleem ik kwam zondagavond uit groningen naar emmeloord het ging goed tot dat ik de snelweg afgingen sloeg die bijna af kon hem nog net aan de praat houden. en in emmeloord sloeg die af bij stoplichten en ook niet meer aan krijgen. ik de auto naar huis l;aten slepen. en de volgende dag even kijken. En ik kwam tot de ontdekking dat het witte olie drap wat je in je olie vul pijp krijgt als je vocht bij je olie hebt gehad. Dat was via de slang van de olie vulpijp naar het lucht filter gelopen en die is vol geraakt en dat spul is in de carburateur gelopen. Ik heb de carburateur schoon gemaakt met cabrurateur reiniger. De moter loopt wel weer maar slaat af als die onder de 1600 toeren komt.
het is een webber carburateur.
Hopelijk heeft iemand een idee wat het kan zijn!!
alvast bedankt
groeten johan
probleem visa
-
- Beginner
- Berichten: 2
- Lid geworden op: ma 18 mei, 2009 20:20
- Locatie: emmeloord
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
Hoi,
ik heb weinig ervaring met weber carbs, maar het lijkt mij dat de stationair sproeier dicht zit, ik zou de carb demonteren, volledig uit elkaar halen en alle kanaaltjes en sproeiers doorblazen.
die sludge ontstaat doordat de motor niet goed op temperatuur komt/ gereden wordt! een eenden/ visablok mag best wel warm worden! dus bij koud weer wintergrilltje erop! en niet alleen maar korte stukjes rijden.
nu zou ik iig de olie verversen zodat daar niks vreemds meer in zit. als er zoveel sludge in zit dat de motor er zelfs door afslaat klopt er echt iets niet. (motor beter warm rijden)
suc6
greetzzzzzzzzz Rusty
ik heb weinig ervaring met weber carbs, maar het lijkt mij dat de stationair sproeier dicht zit, ik zou de carb demonteren, volledig uit elkaar halen en alle kanaaltjes en sproeiers doorblazen.
die sludge ontstaat doordat de motor niet goed op temperatuur komt/ gereden wordt! een eenden/ visablok mag best wel warm worden! dus bij koud weer wintergrilltje erop! en niet alleen maar korte stukjes rijden.
nu zou ik iig de olie verversen zodat daar niks vreemds meer in zit. als er zoveel sludge in zit dat de motor er zelfs door afslaat klopt er echt iets niet. (motor beter warm rijden)
suc6
greetzzzzzzzzz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Beginner
- Berichten: 2
- Lid geworden op: ma 18 mei, 2009 20:20
- Locatie: emmeloord
nou het probleem is op geslost
het is weer een samen loop van omstandigheden geweest .
dat die eerst afslaat door die olie romel ( olie ook vervangen nu). En het stationair lopen kwam door elektrische stationair regelaar het niet goed deed (het pinnetje bleef hangen ) die heb ik nu verwijderd en een boutje er in gedraaid en hij loopt weer als een zonnetje.
mijn dank voor de reactie's
gr johan
het is weer een samen loop van omstandigheden geweest .
dat die eerst afslaat door die olie romel ( olie ook vervangen nu). En het stationair lopen kwam door elektrische stationair regelaar het niet goed deed (het pinnetje bleef hangen ) die heb ik nu verwijderd en een boutje er in gedraaid en hij loopt weer als een zonnetje.
mijn dank voor de reactie's
gr johan