Al een tijdje houdt mij een knakkend geluid bezig.
Als ik een bocht neem, hoor ik meestal een knakkend geluid op het moment dat ik het stuur weer terug draai.
Met name op het moment dat ik het stuur van draairichting wissel.
Zo'n zelfde geluid hoor ik na het nemen van een drempel.
Ik ben er niet helemaal zeker van of dit het zelfde geluid/probleem is.
Bij de APK in januari gaf de keurmeester aan dat de speling op de fusee eigenlijk te groot was (opgelost met vet).
Heeft iemand een idee, waar ik het moet zoeken?
Knakkend geluid bij stuurbeweging
Knakkend geluid bij stuurbeweging
2CV6 CLUB '86 Grijs
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project
-
- Moderator
Kijken of je stuurstangen nergens spatbordplaatwerk raken (omdat ie het ook doet bij drempels).
Anders kan dit ín je stuurhuis zitten (veertje,kogeltje, foto's iemand? Google eens op stuurhuisrevisieset), of heb je ovaal gesleten stuurkogels, of heb je.. kan dus van alles zijn.
EN laat allereerst iemand anders aan je stuur draaien terwijl jij met je hoofd onder de kap luistert wáár hij precies 'knakt', dat kan je een hoop sleutelwerk op de verkeerde plekken besparen.
Anders kan dit ín je stuurhuis zitten (veertje,kogeltje, foto's iemand? Google eens op stuurhuisrevisieset), of heb je ovaal gesleten stuurkogels, of heb je.. kan dus van alles zijn.
EN laat allereerst iemand anders aan je stuur draaien terwijl jij met je hoofd onder de kap luistert wáár hij precies 'knakt', dat kan je een hoop sleutelwerk op de verkeerde plekken besparen.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Regelmatige poster
Heb ik ook, als ik terugstuur wanneer het stuur bijna weer in neutrale positie is. Zelfs als ik gewoon even heen en weer zwaai met het stuur hoor ik het. Heb me er nooit echt zorgen over gemaakt. Geluid lijkt door de stuurstang te worden doorgegeven. Stuurslot heb ik eruit gehaald dus dat kan het niet zijn.
Nu met nieuwe nickname!
was: Thadeez
was: Thadeez
-
- Regelmatige poster