Hallo eenden liefhebbers,
Eindelijk heb ik weer even tijd gevonden op iets op de site te zetten. Ik werk wel rustig aan door maar heb niet altijd de tijd om dit dan ook op de site te ztten. Mede omdat ik geen IT er ben en liever een hamer vast heb dan een toestenbord.
Omdat er toch wel bedenkingen waren over het lasapparaat heb ik er toch maar van af gezien. Bij hetzelfde bedrijf was een ander apparaat in de aanbieding, een mig 135, (geen straaljager) een apparaat dat meerdere standen heeft. Hiermee is het eendenstaal te lassen maar het valt niet mee. Nu ben ik geen lasser en doe dit dus voor het eerst. Maar gaten branden gaat sneller dan boren dat heb ik wel gemerkt. Er zitten van de kleine CO2 flesjes bij maar die zijn verdomd snel leeg. Ik ga toch maar op zoek naar een gebruikte grotere hervulbare fles. Maar goed ik heb inmiddels wat plaatjes en platen op maat gemaakt en in de koets gebakken. (als je het naderhand afslijpt zie je daar niets van) Daarna geplamuurd en gespoten. Ik ben niet ontevreden. De voetenbak is ook vervangen. Ik heb bij een bedrijf hier in de buurt een plaat laten knippen en laten omvouwen in de juiste hoek. Daarna deze plaat er in gelast en afgewerkt.
Verder heb ik de voetenbak voorzien van dak rubber, jawel dat schoot me 's nachts te binnen toen ik naar het plafond lag te staren.
Ik heb in de voetenbak, rubbertroid gesmolten/gebrand zoals ze dat op platte daken doen.
Daar kan toch nooit, nou ja de eerste paar jaren, meer iets aan komen. Ik vond het wel een aardig idee.

Verder is de raamlijst ook weer toonbaar geworden.
Stukje er in gelast, geplamuurd, gegrond en gespoten. Ik heb trouwens
spuitbussen gevonden met RAL kleur 3002. Deze past prima bij het originele rood.

en na een paar uur noeste arbeid:

Verder een paar plaatjes op maat gemaakt in er in gelast:

kartonnen malletje.

En dan in metaal.

dan het koffer ook maar inorde gemaakt

Alles staat klaar. Morgen gaat de koets weer op het nieuwe chassis en kan ik gaan afwerken

Kijk eens daar zet hij toch grote ogen op. Twee chrome Donkervoort koplampen. Lijkt me een leuke "eye catcher"
Ik zal proberen eens wat vaker tijd te maken om iets op deze site te zetten.
Tenslotte heb ik heel veel waardevolle info van jullie op deze site kunnen vinden.
Ik blijf me toch zorgen maken over de voorste trekstangen van de veerpotten. Deze staan toch erg schuin naar beneden gericht. Daar waar ze uit de potten komen, raken ze bijna de onderkant van de geleidebussen. Ik zal ff snel een foto maken dan weten jullie wat ik bedoel. Ik heb hem al een behoorlijk stuk aangedraaid maar nog steeds raken ze de bussen.

Wat is hier het probleem en belangrijker weet iemand hoe ik dit oplos ?