A bout de souffle

Iets gevonden met een eend in de hoofd- of bijrol?
Gesloten
revi
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

A bout de souffle

Bericht door revi » vr 12 nov, 2004 16:13

Afgelopen nacht was er een heerlijk Franse zwart/wit film uit 1959 op BBC2:

A bout de souffle (Liefde zonder uitzicht)

De destijds 26-jarige Belmondo speelt de semi-criminele autodief Michel die Parijs onveilig maakt en intussen een relatie aangaat met de amorele Patricia (Seberg). Godards debuutfilm - zo ongeveer de opmaat van de nouvelle vague - liet decennia later nog volop zijn invloed gelden. Zo maakte filmmaker Jim McBride in 1983 een (zwakke) Amerikaanse variant, nu met Richard Gere en Valérie Kaprisky in de hoofdrollen..
http://www.cinema.nl/cinema/movies/inde ... es=6273479

Ik zag ontzettend veel grijze eenden, DS-en en Peugeots 304 rijden in en om Parijs. Grandioos ... maar toen ze een hele tijd binnen zaten was mijn aandacht weg viel ik in slaap, het was dan ook 03:00.
Gr. Revi
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969

Hcokmot

Bericht door Hcokmot » za 4 dec, 2004 15:59

Haha!

Ik had laatst hetzelfde: ik moest deze film voor m'n opleiding kijken. In de bioscoop! Ik heb alleen maar op de achtergrond gelet, haha. Het is trouwens maar goed dat die hoofdrolspeler aan het eind wordt neergeschoten, want als je niet in slaap was gevallen, had je gezien dat hij tegen een eend begon te trappen! :evil:

Mazzel

revi
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door revi » ma 6 dec, 2004 12:53

Dat heb ik dus niet gezien haha!
Tegen een eend schoppen mag niet, foei meneer!
Thanks, nu weet ik het einde ook ... want hij komt vast niet op zo snel meer op TV.
Gr. Revi
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969

Gesloten