versnellingsbak
versnellingsbak
L.S.,
Heb tikjes in versnellingsbak. Tikjes die synchroon tikken met de tikken van de kleppen. Dacht dus eerst dat het de kleppen waren. Dit is echter niet het geval. Bij het ontkoppelen verdwijnen de tikjes. Van kenner vernam ik dat het een veertje in de versnellingsbak zou moeten zijn. Weet iemand welk veertje dit dan kan zijn??? En, wat er met dit veertje aan de hand is en waartoe dit veertje dient???
Vrgrt
Hassie
Heb tikjes in versnellingsbak. Tikjes die synchroon tikken met de tikken van de kleppen. Dacht dus eerst dat het de kleppen waren. Dit is echter niet het geval. Bij het ontkoppelen verdwijnen de tikjes. Van kenner vernam ik dat het een veertje in de versnellingsbak zou moeten zijn. Weet iemand welk veertje dit dan kan zijn??? En, wat er met dit veertje aan de hand is en waartoe dit veertje dient???
Vrgrt
Hassie
Heb ook gedacht aan koppeling, maar heb kopp.kabel, kopp.plaat, druklager vervangen. Voor de vervanging hiervan was de bak (=2cv) nog niet in mijn bezit en weet ik dus niet of het getik reeds aanwezig was in de bak. Overigens schakelt de bak goed m.u.v. vrij naar één, maar dat is bekend dacht ik en schakel ik van vrij naar twee en dan naar één zonder probleem.
Alvast dank voor je reactie.
Vrgrt
Hassie
Alvast dank voor je reactie.
Vrgrt
Hassie
Vrgrt.
Hassie.
Hassie.
-
- Heavy user
Ben ondertussen aan het luisteren geweest maar kom er niet achter wat er aan de hand is. Ben eigenlijk op zoek naar iemand die vreemde motor en bak geluiden kan lokaliseren en verklaren! Zou leuk zijn als er zo iemand bestaat en dan het liefst in midden Nederland zodat ik naar zo iemand toe kan rijden en dat hij dan een diagnose kan stellen!!!
Ondertussen alleen bedankt voor de reacties.
Vrgrt
Hassie
Ondertussen alleen bedankt voor de reacties.
Vrgrt
Hassie
Vrgrt.
Hassie.
Hassie.