Restauratie Dyane Confort '67
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Super Yannick!
Ami8 berline 1969 - GS club 1971
http://s38.photobucket.com/albums/e117/ ... GS%201971/
http://s38.photobucket.com/albums/e117/ ... GS%201971/
-
- De Forumbelg
Toen ik de foto aan onze pa liet zien zei hij stomweg: "knappe foto, van wie is die Dyane?" Jawadde!
Maar ondertussen zitten we niet stil. Als ik merk dat Martijn zijn bruine 4 vordert en zelfs Douwe aan zijn '69 verder werkt, moet er in Mechelen natuurlijk ook vanalles gebeuren.
Om degelijk aan mijn chassis te werken besloten Sam en ik om stevige schragen te kopen om het op te kunnen leggen. Blijkbaar weigert Brico degelijke, houten schragen te bouwen dus hebben we het zelf maar gedaan. Met dit resultaat begin deze week:
... en met dit resultaat vandaag:
Nu nog alle leidingen e.d. demonteren waar ik vorig jaar geen zin in had en ook de veerpotten nog. Maar daarvoor wacht ik nog op een sleuteltje 46.
Yannick
Maar ondertussen zitten we niet stil. Als ik merk dat Martijn zijn bruine 4 vordert en zelfs Douwe aan zijn '69 verder werkt, moet er in Mechelen natuurlijk ook vanalles gebeuren.
Om degelijk aan mijn chassis te werken besloten Sam en ik om stevige schragen te kopen om het op te kunnen leggen. Blijkbaar weigert Brico degelijke, houten schragen te bouwen dus hebben we het zelf maar gedaan. Met dit resultaat begin deze week:
... en met dit resultaat vandaag:
Nu nog alle leidingen e.d. demonteren waar ik vorig jaar geen zin in had en ook de veerpotten nog. Maar daarvoor wacht ik nog op een sleuteltje 46.
Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Regelmatige poster
-
- Heavy user
chassis ziet er zeker niet slecht uit!
ik kreeg de moeren van de veerpotten van mijn chassis met een waterpomptang zo los! en zelfs de traverse bouten kreeg ik gewoon met de ratel los (op 1 na, maar die gaf de strijd ook snel op)
maar we maken er geen wedstrijd van he! wel leuk 3 van die dyane restauraties naast elkaar. blijven toffe wagens.
ik kreeg de moeren van de veerpotten van mijn chassis met een waterpomptang zo los! en zelfs de traverse bouten kreeg ik gewoon met de ratel los (op 1 na, maar die gaf de strijd ook snel op)
maar we maken er geen wedstrijd van he! wel leuk 3 van die dyane restauraties naast elkaar. blijven toffe wagens.
Laatst gewijzigd door dyane_maniac op do 18 jun, 2009 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- De Forumbelg
De meeste roest zit tussen de balken en de onderplaat. Dus die er nog af slopen en de bogen ga ik ook vervangen. De voorste zou nog gebruikt kunnen worden maar de achterste is door z'n huidige maanlandschapstructuur heel broos geworden.
Uiteraard nieuwe remleidingen! Ik ben nogal een fan van koper dus dat komt vast wel goed.
Yannick
Uiteraard nieuwe remleidingen! Ik ben nogal een fan van koper dus dat komt vast wel goed.
Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
zullen we doen wie het snelste is? Afgelopen week nog een nieuw orgineel bruind dakje gescoord, weer een onderdeel dat van het verlanglijstje af kan. We komen er wel. Douwe, je mail komt eraan trouwensdyane_maniac schreef:chassis ziet er zeker niet slecht uit! ik kreeg de moeren van de verepotten met een waterpomptang zo los! en zelfs de traverse bouten kreeg ik gewoon met de ratel los (op 1 na, maar die gaf de strijd ook snel op)
dyane 4 68 en dyane 6 69
-
- Heavy user