schroef dol

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Plaats reactie
j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

schroef dol

Bericht door j b » ma 22 jun, 2009 12:43

ik heb een schroef dol gedraaid en kan deze met geen mogleijkheid eruit krigjen. ik heb alle bitjes die ik heb (en dat zijn er best veel) geprobeerd maar ik krijg er met geen grip op. wat kan ik nog proberen :S
J B

just drive like you stole it

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Kulio » ma 22 jun, 2009 15:25

Waar zit de schroef?

Als hij echt dol is en je vind geen grippunt om hem eruit te trekken kan je proberen een staafje op de kop te lijmen met epoxylijm. Als die uitgehard is na een uur of twee kan je proberen de dolle schroef terug te trekken aan het gelijmde staafje.

Je hebt dan wel kapot draad. Dat moet je opnieuw tappen, maar dat is een ander verhaal.

Erikjan
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Erikjan » ma 22 jun, 2009 15:52

Ik neem aan dat je bedoelt dat het kopje geen kruis meer heeft. Waar zit deze schroef? Ik heb wel eens met de dremel een nieuw sleufje gemaakt daarna met een platte schoevendraaier er uit gehaald. Als het een parker is die door b.v. de koelbeplating zit kun je er ook voor kiezen het kopje er af te slijpen en dan een nieuwe parker te nemen. Maak anders ff een foto voor beter advies.

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door j b » ma 22 jun, 2009 16:17

het is bij een burton voorruit waar de middenstijl aan dce bovenstijl aan elkaar gemaakt zijn. ik heb niet heel veel tuimte en alles erokheen is aluminium dus ik wil voorzichtig te werk gaan.
ik heb er de kruis uitgedraaid ja :(,maar ik denk idd dat ik eers eens met een sleufje ga proberen, daarna kan ik altijd nog met een staafje proberen (ik neem aan dat met een staafje ook een andere schroef gebruikt kan worden. en waarom zou ik met het verlijmen de draad beschadigen?? of kn het gelijmde geen draaikrachten kwijt???
J B

ArneBrys
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door ArneBrys » ma 22 jun, 2009 16:43

wat altijd wel helpt is eerst met een fijne boor door de schroef boren dan is de druk minder en door de verhitting komt alles gemakkelijker los.
Wat ook kan werken is 6 kant moertje erop lassen (dit is hier misschien iet mogelijk/aangeraden)

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 22 jun, 2009 17:11

Als er een kop op zit gewoon met de wurgtang losdraaien.

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » ma 22 jun, 2009 18:13

of beiteltje ?
see you when you see me

2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door 2cvmaarten » ma 22 jun, 2009 19:04

klein boortje nemen en inboren en daarna een linkse tap, aluminium is zeer zacht dus dat draai je al snel naar zijn grootje.
Misschien wel handig is om schroeven grip te halen in de bouwmarkt is een soort pasta met een zeer fijne korrel in waardoor je 400% meer grip hebt op de kop van de schroef, zelfs schroeven die ver heen zijn krijg je dan nog met een beetje beleid los.
Citroen 2cv6 special 1986

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door j b » di 23 jun, 2009 08:30

handige tips allemaal, en vandie schroeven grip wist ik het bestaan al helemaal niet af. maar ik had dus het probleem dat ik er bijna met geen gereedschap bij kom. maar gelukkig was de dremel en het sleufje net genoeg om hem los te krijgen (wel 5 schijfjes op gebroken)

dank u allen
J B

Plaats reactie