primer gaat bobbelen...en nu??
maare stel dat er idd nog iets onder de primer heeft gezeten. hoe kan ik dit dan schoonmaken/verhelpen???
er is natuurlijk een grote kans dat er een soort van ML of andere holle ruimte bescherming in de deuren is gespoten en die heb ik mssn niet goed genoeg weggehaald dan ofzo? maar toch zou dat ook niet echt kunnen want ik bedenk me nu dat dat in de naadjes zat en het is voornamelijk op andere plekken gaan bobbelen....
tjee wat een drama, haha
er is natuurlijk een grote kans dat er een soort van ML of andere holle ruimte bescherming in de deuren is gespoten en die heb ik mssn niet goed genoeg weggehaald dan ofzo? maar toch zou dat ook niet echt kunnen want ik bedenk me nu dat dat in de naadjes zat en het is voornamelijk op andere plekken gaan bobbelen....
tjee wat een drama, haha
Eendje uit '70
I LUV EEND RIJDEN!
I LUV EEND RIJDEN!
-
- Addicted user
- Contacteer:
Als het toch alleen aan de binnenkant is Inez, dan gewoon met breekmesje een stukje loshalen, dan zie je meteen welke lak er onder zit en welke dus is gaan loslaten. Waarschijnlijk als je een schraapmesje pakt, schraap je hoogst waarschijnlijk zowel je primer als de lak er zo af.
PS je hebt toch wel dezelfde spuitverdunning gebruikt als die van de koets? Niet dat daar verschil in zit.
PS je hebt toch wel dezelfde spuitverdunning gebruikt als die van de koets? Niet dat daar verschil in zit.
ik heb bij de lak/verf een speciale verdunner gekregen. deze heeft de spuiter toen ook gebruikt. De spuiter heeft alleen niet dezelfde ontvetter gebruikt. deze had ik ook bij alle verf enz gekregen en is van het zelfde merk als de verf enz. en deze zat nog dicht.
zou het ook kunnen dat ik te veel verdunning in de 2k verf heb gedaan??? maar dan zou allles toch moeten gaan bobbelen???
zou het ook kunnen dat ik te veel verdunning in de 2k verf heb gedaan??? maar dan zou allles toch moeten gaan bobbelen???
Eendje uit '70
I LUV EEND RIJDEN!
I LUV EEND RIJDEN!
ik had gister al een paar foto's gemaakt...ik ga ze proberen te posten, haha....

op de laatste foto zie je licht grijze plekke dat is allemaal gebobbelt. vooral links in dat "grote" gat dat is echt helemaal gebobbelt, en dat heb ik idd niet ontvet.
Maar mssn moet ik van de week gewoon de rest goed afnemen en dan nog eens proberen.
eerst een heel dun laagje en dan een dikkere ofzo??

op de laatste foto zie je licht grijze plekke dat is allemaal gebobbelt. vooral links in dat "grote" gat dat is echt helemaal gebobbelt, en dat heb ik idd niet ontvet.
Maar mssn moet ik van de week gewoon de rest goed afnemen en dan nog eens proberen.
eerst een heel dun laagje en dan een dikkere ofzo??
Eendje uit '70
I LUV EEND RIJDEN!
I LUV EEND RIJDEN!
-
- Addicted user
- Contacteer:
Als ik dat zo zie is wat er onder de primer zit op gaan lossen. De primer waarschijnlijk te dun opgezet, zodat deze niet goed afsluit, of daarna te veel weer weg gehaalt met schuren?
Duidelijk aantal herkenbare punten, zoals de ribbel en het hoekje waar je de schuur / schoonveeg beweging goed kunt zien.
Het moge duidelijk zijn Inez, dat de plekken waar het geribbeld is de verf er gewoon los op ligt.
Duidelijk aantal herkenbare punten, zoals de ribbel en het hoekje waar je de schuur / schoonveeg beweging goed kunt zien.
Het moge duidelijk zijn Inez, dat de plekken waar het geribbeld is de verf er gewoon los op ligt.
okay nou dan is nu mijn conclusie....
nogmaals heel goed ontvetten en dan eerst nog een laag primer en dan glad schuren en weer goed ontvetten en afspuiten.
ik ga morgen avond weer aan de slag ermee en zondag ga ik dan weer eerst de binnenkanten van de achterklep en de motorkap enz afspuiten..kijken wat er dan gebeurt. want wat niet is gaan bobbelen ziet er best netjes uit geloof ik zelf haha.
Allemaal onwijs bedankt voor jullie tips!!!

nogmaals heel goed ontvetten en dan eerst nog een laag primer en dan glad schuren en weer goed ontvetten en afspuiten.
ik ga morgen avond weer aan de slag ermee en zondag ga ik dan weer eerst de binnenkanten van de achterklep en de motorkap enz afspuiten..kijken wat er dan gebeurt. want wat niet is gaan bobbelen ziet er best netjes uit geloof ik zelf haha.

Allemaal onwijs bedankt voor jullie tips!!!

Eendje uit '70
I LUV EEND RIJDEN!
I LUV EEND RIJDEN!
inezz nog even:
je hebt epifanes primer gebruikt als ondergrond voor een 2 k lak?
deze primer moet een zogenaamde schakelverf zijn tussen 1 en 2 k lak.
1k over 2k lak heen kan, andersom kan NIET.
de uitzonderingen daarop zijn zogenaamde schakelverven die, de naam zegt het al, verschillende lagen over elkaar mogelijk maken.
epifanes heeft daar idd goede verven voor.
vettigheid, siliconen etc lijken het niet te zijn.
het lijkt erop, wat ik althans kan zien op de foto's, dat de lak "verschroeid" is, te dik aangebracht en/of te snel over elkaar.
mocht je meer info wilen dan kun je mij ook even pm'en dan geef ik je mijn telnr. misschien kan ik je verder helpen.
werk zelf veel met epifanes , ijssel lakken door elkaar.
succes so far in ieder geval
greetz david
je hebt epifanes primer gebruikt als ondergrond voor een 2 k lak?
deze primer moet een zogenaamde schakelverf zijn tussen 1 en 2 k lak.
1k over 2k lak heen kan, andersom kan NIET.
de uitzonderingen daarop zijn zogenaamde schakelverven die, de naam zegt het al, verschillende lagen over elkaar mogelijk maken.
epifanes heeft daar idd goede verven voor.
vettigheid, siliconen etc lijken het niet te zijn.
het lijkt erop, wat ik althans kan zien op de foto's, dat de lak "verschroeid" is, te dik aangebracht en/of te snel over elkaar.
mocht je meer info wilen dan kun je mij ook even pm'en dan geef ik je mijn telnr. misschien kan ik je verder helpen.
werk zelf veel met epifanes , ijssel lakken door elkaar.
succes so far in ieder geval
greetz david
-
- Veelvuldig poster
is het niet zo dat er op de delen aan de binnenkant van je deuren die je op de foto hebt staan wat tectyl is achtergebleven, bij bijna alle deuren die ik heb losgehaald was het daar behoorlijk vettig. al zou je dan volgens mij een andere structuur krijgen.
dit lijkt idd meer op een reactie van een oplosser (verfafbijt!) op lak.
iig suc 6 met opnieuw lakken!
greetzzzzzzzz
rusty
dit lijkt idd meer op een reactie van een oplosser (verfafbijt!) op lak.
iig suc 6 met opnieuw lakken!
greetzzzzzzzz
rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
@ david, maar m'n koets is aan de binnenkant ook met die epifanes geschilderd en daaroverheen ook dezefde lak..dus naar mijn idee moet dit het probleem niet zijn...en ik heb in de jachtverfwinkel over mijn verf systeem gehad...tis een multiprimer....
@ rusty, Ik denk idd dat het vettige plekken zijn geweest, want anders had alles moeten gaan bobbelen...en en en er zat idd te weinig primer op dus de lak kan met de ondergrond hebben gereageerd.
@ ak350, tis bijna niet zichtbaar dus laat het zo... ik kan altijd nog eens een deurtje overdoen toch??
maar ik ga nu (na het internetten) verder met alles extra in de primer zetten en ga zondag weer een nieuwe poging wagen met lak spuiten
ik heb vertrouwen
@ rusty, Ik denk idd dat het vettige plekken zijn geweest, want anders had alles moeten gaan bobbelen...en en en er zat idd te weinig primer op dus de lak kan met de ondergrond hebben gereageerd.
@ ak350, tis bijna niet zichtbaar dus laat het zo... ik kan altijd nog eens een deurtje overdoen toch??
maar ik ga nu (na het internetten) verder met alles extra in de primer zetten en ga zondag weer een nieuwe poging wagen met lak spuiten

Eendje uit '70
I LUV EEND RIJDEN!
I LUV EEND RIJDEN!