revisie visa

Alles over visa-conversies.
thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » di 28 aug, 2007 17:57

Die hoeven ook maar 24 uur mee te gaan he ;) :lol:
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 28 aug, 2007 19:06

Ja maar een eend overleeft het en een spyker gaat kapot :) :lol:

custom blauw
Beginner
Beginner
Berichten: 27
Lid geworden op: di 6 feb, 2007 19:56
Locatie: dalfsen
Contacteer:

Bericht door custom blauw » di 4 sep, 2007 18:47

björn schreef:gisteren met ramon het blok open getroken
dit rostertje lag los onder in het karter
hij is af gebroken van de oli pomp
en heefttoen tegen draaiendee delen aan ge zeten
zo als je ziet op de foto mist er een stukie van het rooster
of dit de oorzaak is?
denk ik wel
de cilinders en zuigers zien er goed uit en de stoterstangen zijn ook nog goed.
wel voelde ik allemaal fijn metaal gruis in de karter helft bodem

Afbeelding
Afbeelding
he hallo. ik heb mijn visa blok weer in mekaar zitten met snelle nokkenas en de koppen iets aangepast. heb dat roostertje eruit gehaald. dat was een tip van die gene waar ik de nokkenas vandaan heb. hij en zijn maat hadden 13 visa blokjes ooit gekocht en allemaal uit elkaar gehad en van de 13 waren er 7 waar het roostertje van kapot was. en dat is niet fijn voor je motortje. als je het weg laat kan volgens mij geen kwaat. die visa blokjes van hun rijden allemaal zonder roostertje en ze merken er niks van.
groeten jochem
mooi blauw is niet lelijk 2cv6 custom, en een mooie ribbelkap uit '59 rat look in aanbouw..
http://www.customblauw.nl.tt/

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2160
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 4 sep, 2007 19:39

Ik heb 10 jaar geleden eens een visa blok open gehad en daar was ook dat rooster afgebroken.
Het rooster lijkt mij alleen overmatig klotsen van de olie tegen te gaan.
Misschien waren ze bang dat de olie de draaiende krukas raakt en daardoor gaat schuimen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 7 sep, 2007 16:15

het is ook een antischuimplaat maar niet voor de krukas maar voor de nokkenas. En schuim is het laatste wat je wilt. Voordeel wel met moderne olieën is, is dat er anti schuim dopes in verwerkt worden.

BW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 7 jan, 2007 11:36

Bericht door BW » do 10 apr, 2008 12:09

ik heb gisterren ook een warmloper gehad, mijn blok is net 2 weken gereviseerd en heeft 400 km perfect gelopen nu is gisterren echter de koelventilator losgekomen tijdens een rit op de autostrade.
ik heb het pas gemerkt toen het lampje van de oliedruk begon te knipperen. het blok heeft zo nog een kleine 20 seconden gelopen omdat ik niet direct opd e pechstrook kon. ik hebd e motor volledig laten afkoelen de ventilator vastgezet en verder naar huis gereden (was 5 km van huis verwijderd)

nu heb ik ern nieuwe olie opgedaan, oliefilter vervangen, nieuwe bougies gemonteerd de koppen nagetrokken en kleppen gesteld. ze heeft net 20 minuten gedraaid en heb er een kleine tesrit mee gemaakt. de bobine was aan vervanging toe omdat deze een ontsteking mise en de motor wat sputterde als ik wat gas bijgaf
nu merk ik dat ze net iets meet sputterd. verder ziter een tik inde cilinderkoppen maar die zit er al van bij de revisie in de koppen zijn nagekeken en er was niks mis mee.

kan iemand me zeggen hoe ik eventueel kan zien of mijn blok schade opgelopen heeft en wat ik nu best doe voor ik de auto weer in gebruik neem?

mvg

björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1402
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
Locatie: hillywood (hilversum)

Bericht door björn » do 10 apr, 2008 13:17

ik denk ga haal de kopen er af en kijk in de cilenders of je geen krassen of groeven ziet
en gaaat gewoon een stuk rijden rustig en met gereedschap en een anwb pas opzak
jemoest toch noch je blok inrijden
en als het kan een oli temp meter in bouwen dan zie wat temp doet
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » wo 24 jun, 2009 09:44

Hey forummers,

ik zal dit topic maar eens nieuw leven inblazen....

ben bang dat mijn visablok ook last heeft van een afgebroken antischuimplaat, zelfde tik/rammel die Björn toen in zijn blok had, kun je die er zomaar uithalen en uitlaten?

ik heb nog een ander onderblok liggen (ook 644) die duidelijk veel minder km's heeft gelopen, maar verder weet ik er niks van, heeft wel redelijk wat axiale speling op de krukas, maar dat heeft dit blok ook....

kun je eigenlijk op een andere van buiten erachter komen of de antischuimplaat nog vast zit??? (carterplug??)

greetzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 24 jun, 2009 14:36

Lijkt mij wel Rusty, aftapplug er uit en met lampje en stok het carter in duiken.

Uithalen moet je blok splitsen, uitlaten zou ik niet doen, anti schuimplaat is er om te voorkomen dat je olie gaat schuimen en A erg snel slijt en B slechter gaat smeren.

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » do 25 jun, 2009 10:38

k meende dat t nie zoveel kwaad kon om m eruit te halen? Iets met dat nieuwe olie sowieso niet zo snel schuimd oid... :roll:
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 25 jun, 2009 15:53

Met een onderliggende nokkenas zou ik dat niet weg laten, olie wordt behoorlijk door de mangel genomen, hoe modern deze ook is. Let wel dat vroeger was een oliewissel van 5000KM nog normaal en dat is al een behoorlijk stuk verbeterd. Tevens is en blijft het een luchtgekoelde motor, dus je olie slijt zo wie zo sneller.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » do 25 jun, 2009 16:09

hmm denk dat ik dan toch maar het andere onderblok ga gebruiken, ben niet zo'n voorstander van blokken splitsen. daar komt bij dat die veel minder km's heeft gedraaid!

iig thanks voor de info!

(heeft een gewoon 6 blok ook zo'n plaat?? en waarom breken die dan niet??)

greetzzzzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » vr 26 jun, 2009 10:59

owkej, maar bij een eend hoeft t toch ook niet om de 5000 km, terwijl die ook niet zo'n roostertje heeft?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 26 jun, 2009 15:16

Zover mijn kennis rijkt heeft elke 4-takt een antischuim / spat plaat.

Plaats reactie