Restauratie Dyane Confort '67

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
SamClukkers
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door SamClukkers » wo 24 jun, 2009 20:43

Dat betwijfel ik, je hebt al bijna geen materiaal. :mrgreen:

Gebruikersavatar
duckie
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 63
Lid geworden op: za 12 jan, 2008 09:36
Locatie: Willebroek (België)

Bericht door duckie » vr 26 jun, 2009 13:36

Ik kan er toch niet aan doen dat ik vorige keer niet direct alles gevonden heb. Volgende keer zal ik alles klaarleggen, dan moeten we minder zoeken!
2cv spécial 1986
C5 break SX

ArneBrys
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 105
Lid geworden op: di 5 mei, 2009 16:05
Locatie: Humbeek

Bericht door ArneBrys » vr 26 jun, 2009 14:37

Ik heb nog wel een 46 liggen. (Op een km of 10 van Mechelen)
Je mag die altijd wel komen halen op voorwaarde dat ik hem terug krijg.

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » ma 29 jun, 2009 15:20

Sam had ondertussen al een Ami6-dynamosteun op mijn nieuw Frans 21pk-spruitstuk gebraseerd. Zodoende heb ik nu een nieuw Belgisch exemplaar. Gestraald (door mijn fietsenmaker :wink: ) en hittebestendig gelakt:

Afbeelding

Afbeelding

Veerpotten eraf:

Afbeelding

De voorste centreerbussen zijn rot en de potten zelf gaan ook uit elkaar.


Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » ma 29 jun, 2009 15:42

Ook met mijn herenfiets van '47 gaat het langzaam maar zeker:

Afbeelding

Afbeelding

Let op de goude biezen. Met de hand getrokken door mijn handige fietsenmaker. Ik wacht nog geduldig op kader en spatborden.


Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » ma 29 jun, 2009 16:46

Mooi velg lint zit er op 8)
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » ma 29 jun, 2009 16:59

gaaf! Ook je spruitstuk ziet r mooi uit, wat voor hittebestendige lak heb je gebruikt?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » ma 29 jun, 2009 17:47

Eerst zinkspray tot 500 °c en dan Motip hittebestendig. Ben niet zo'n Motipfan eigenlijk maar weet niet goed wat ik anders zou moeten gebruiken. Als het niet houdt is het snel weer gestraald en in iets anders gelakt.


Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » ma 29 jun, 2009 19:28

Net het spruitstuk even gepast en tot mijn grote ergernis past het gewoon niet. Rechts zijn in- en uitlaatbuis naar mekaar toe getrokken door de hitte van het braseren. Terug los braseren dus en opnieuw braseren als het op een cilinderkop zit. Les geleerd.

Dit geval vat zowat heel mijn blok samen. Ik ga het helemaal terug opnieuw doen, ik vind het gewoon niet goed genoeg en ik weet bijna zeker dat ik teveel vloeibare pakking gebruikt heb. Wordt dus vervolgd.

Geeft mij ook nog enige bedenktijd over hittebestendige verf. Tips?


Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5071
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 29 jun, 2009 20:09

In een frans 2cvboek stond, vloeibare pakking alleen op de binnenste helft van het pasvlak> Het verdeelt zich verder tijdens de montage.

Op een franse site hadden ze het over barbequeverf voor het spruitstuk. Te koop bij de bouw afdeling van de een of andere supermarkt. Ik heb er hier nog nooit van gehoord.
diverse Citroens, wat anders.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 29 jun, 2009 20:38

ook wel kachelzwart.

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » di 30 jun, 2009 19:15

Ik hoor wel eens bij de speciaalzaak wat die aanbevelen. Ik vond wel iets speciaal voor uitlaatspruitstukken bij Restom, een Frans bedrijf gespecialiseerd in producten voor restauratie van oldtimers. Maar ze hebben het enkel in zilver en zilver = lelijk!

Sam heeft vandaag mijn spruitstuk gered. De twee achterste steuntjes doormidden geslepen, spruitstuk pas gemaakt en dan met de halfautomaat terug dicht gelast. Mooi afgevijld en het is precies nooit gebeurd :wink:


Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » di 30 jun, 2009 20:19

Ook de veerpotten blijken in iets mindere staat dan gedacht. Uiteindelijk zijn bij demontage de twee voorste centreerbussen doorgeslepen. Ik draaide de moer telkens vast op de afdemprubber omdat deze vastgeroest was op de centreerbus. Vooraan zijn de deksels van de potten rot en ook de stangen vooraan zijn serieus aangetast.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Kan iemand mij iets vertellen over de kwaliteit van de imitatiestukken zoals centreerbussen, afdemprubbers, enzovoort? Waar staat de trouwens de markering AV op de potten?


Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » di 30 jun, 2009 20:36

Yannick schreef:Waar staat de trouwens de markering AV op de potten?
Aan de voorzijde :mrgreen:
Ergens vooraan de potten. Zit er ingestanst van binnen uit. Kan door allerlei antiroestspul en verf en dergelijke slecht te zien zijn.

En anders trekstangen volledig uittrekken, korte is de voorkant ;)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

ArneBrys
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 105
Lid geworden op: di 5 mei, 2009 16:05
Locatie: Humbeek

Bericht door ArneBrys » di 30 jun, 2009 20:51

Die AV is soms nogal moeilijk te zien maar staat der weldegelijk op. Je moet wel zien dat de tectiel en roest der wat af is, anders zie je er zo over.

De centreerbussen zijn nog origineel te krijgen.
Ik heb zelf imitatie veerpot"deksels" gebruikt en imitatie rubbers en deze leken toch van degelijke kwaliteit maar ik denk dat de tijd dit enkel kan uitwijzen (en die van mij staan er nog maar juist op).

Plaats reactie