Vraag over kopen 2cv

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
jj5
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 28 jun, 2009 15:21
Locatie: Den Haag

Vraag over kopen 2cv

Bericht door jj5 » zo 28 jun, 2009 15:50

Ik ben alweer een tijdje autoloos (student) nadat mijn vorige auto in de prak is gereden toen er iemand achterop is geknald. Nou heb ik een OV en heb ik gewoon geld gecashed van de verzekering en weg gezet. Maar is toch een gemis geen auto en nou begon mijn vader er laatst ineens over dat hij er voor de leuk wel een 2cv bij zou willen. Ik heb het altijd wel leuke wagens gevonden en na wat googlen zie ik het wel zitten zoon 2cv. Er stond een 2cv dichtbij te koop maar daar zaten gigantische roest gaten in en hij was slecht overgeschilderd dus zijn we maar weer snel zijn weg gegaan.

Nou vroeg ik me af wat een gemiddelde eend nou moet kosten die een beetje in redelijke staat is en dan bedoel ik vooral optisch en de carrosserie.

Ik heb een maat waar ik in het weekend langs kan om te sleutelen in de (dealer)garage van zijn vader dus motorisch kan ik zelf altijd nog het een en ander oplossen.

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 675
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Bericht door gillis » zo 28 jun, 2009 16:20

WELKOM!!

Motor: Die boxer motortjes zijn eigenlijk niet kapot te krijgen dus...motorisch zou ik als laatste naar kijken.

Chassis en koests (plaatwerk zonder de deuren spatborden en deuren) zijn het belangrijkste of meeste werk. een deurtje of spatbord is zo vervangen (zeker met een bevriende garage).

Er zijn topics over waar je naar kan kijken (http://publicaties.2cv.nl/ en dan Aankoop of tips of zo iets)

"genieten" en "er aan rotzooien" er zijn wel de kern worden voor een eenden bezitter....maar dat geldt eigenlijk voor het hele leven wat mij betreft! :lol:
onder druk wordt alles vloeibaar

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » zo 28 jun, 2009 16:45

Het klinkt alsof je daar ook kunt lassen, dus dan zou carosserie ook geen probleem zijn ;) ik zou richten op een prijs van rond de 1500 euro. Niet overhaast kopen, er word ook veel rotzooi aangeboden voor dit bedrag. Let goed op de bekende plekken als voetenbak, kofferbakbodem etc, die zijn terug te vinden in de link van gillis

Succes met je zoektocht en welkom!

jj5
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 28 jun, 2009 15:21
Locatie: Den Haag

Bericht door jj5 » zo 28 jun, 2009 17:33

Lassen is nou net het enige wat ik daar niet kan doen :roll:

Maar ik hou marktplaats voorlopig goed in de gaten budget ligt rond de 2000-2500 dus als jullie tips hebben die zijn welkom :)

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 675
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Bericht door gillis » zo 28 jun, 2009 17:40

laten ik(we) eerlijk zijn....als ik een goede, mooie, harde 2cv voor weinig te koop weet te staat...koop ik m!

Verkoop hem voor weinig aan een vriend of voor veel aan een vreemde.

zo is het. dus succes!

maar er zijn er nog genoeg de moeite waard dus dat ik nou net die ene voor jou neus weg kaap, is zeer onwaarscheinlijk.

Goed kijken, testen je niet laten dollen (verkoop praat, of schijn) en je komt vast een leuk "project" tegen.
onder druk wordt alles vloeibaar

henk.beton
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 149
Lid geworden op: do 9 apr, 2009 14:45
Locatie: vlijmen

aankoop 2cv

Bericht door henk.beton » zo 28 jun, 2009 17:43

allereerst welkom op 2cv-forum.Bij het kopen zijn een paar punten belangrijk.Neem geen overhaastige beslissingen,belangrijk is het chassis,
als dat vernieuwd of goed is ,ben je al goed op weg.Zoals deuren en schermen zijn makkelijk te vernieuwen.bodemplaten en deurdorpels moeten hard zijn.Technisch is geen probleem zeker als je vrienden een garage hebben.Succes namens eendrijder Henk :D

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » zo 28 jun, 2009 21:07

Voor 2500 - 3500 koop je een prima 2CV, zeker in Frankrijk. In Nederland zijn de eenden meestal minder goed qua chassis en koets en vaak wat beter qua techniek, alhoewel ik in Nederland flink wat kneuzen heb zien langskomen. Soms koop je wel wat goedkoper dan de aangegeven prijs maar krijg je binnen enige tijd extra kosten voor je kiezen.

Ga voordat je wat koopt eerst een cursus Eendologie volgen bij het Eendeei in Rotterdam. Leuk en je weet daarna waar je op moet letten. http://www.eendeei.nl/

henk.beton
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 149
Lid geworden op: do 9 apr, 2009 14:45
Locatie: vlijmen

Bericht door henk.beton » zo 28 jun, 2009 21:31

Hallo,Hier ben ik het niet helemaal mee eens.Een eend in Frankrijk zijn ook niet meer zo goedkoop.Kom regelmatig in zuid Frankrijk en ze worden ook daar schaars.
En voor een student lijkt mij dit niet de beste oplossing.Groetjes eendrijder Henk

jj5
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 28 jun, 2009 15:21
Locatie: Den Haag

Bericht door jj5 » zo 28 jun, 2009 22:45

Ik zit er inderdaad niet echt om verlegen om veel tijd te stoppen in het opsporen van een eend in frankrijk. Op MP ook al een aantal leuke 2cv's gezien die gaan we eerst eens langs

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 675
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Bericht door gillis » zo 28 jun, 2009 23:42

die fransen denken soms dat een hoop roest goud waard is zeker voor een gekke nederlander "een hele nette auto" zo proberen ze hem dan te verkopen...papier i.p.v. plamuur..etc.

nee, ik ben ook niet meer zo van eendjes halen uit Frankrijk.

goed zoeken en keuren en niet verlieft worden...
onder druk wordt alles vloeibaar

jj5
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 28 jun, 2009 15:21
Locatie: Den Haag

Bericht door jj5 » ma 29 jun, 2009 20:49

Nog bedankt trouwens voor de link naar http://www.eendeei.nl. Ondanks dat ik opzich wel redelijk kan sleutelen (aardig wat jaartjes aan brommers en scooters gesleuteld en een versnellingsbak wissel bij mijn vorige auto gedaan). Is dit toch leuk ga me denk binnenkort inschrijven voor de eendologie cursus

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » ma 29 jun, 2009 21:13

De cursus zal je zeker goed doen. Nog even terug over de prijzen van eenden in Nederland en Frankrijk.

Als je zelf alles kan, sleutelen, restaureren, lassen en spuiten en als je veel tijd hebt, koop dan een donorauto in Frankrijk. Die hebben vaak een goede koets, die in Nederland flink schaars zijn. Voor minder dan 1000 Euro vind je al een goed exemplaar en waar vind je die in Nederland?

Als je wat minder zelf kan moet je meer neerleggen voor hetzij een betere auto, hetzij voor een (gedeeltelijke) restauratie bij een (semi) professional in Nederland.

Het is inderdaad waar dat je veel dure eenden in Frankrijk ziet, maar die zijn dan meestal in goede staat c.q. goed gerestaureerd. Het gaat uiteraard om het chassis en de koets, al het andere is bijzaak. Je koopt in Frankrijk een goede gerestaureerde 602 motor voor ongeveer 600 euro (inclusief bak)

Zelf kocht ik een perfecte Dyane in Frankrijk voor 3500 Euro. Er waren wat kleine problemen die ik zelf gefixed heb (lekke benzineslang, gammele bobine, olielekkage bij de achterste keerring) maar de auto heeft geen spatje roest, noch op de koets, noch op het chassis. Dat komt omdat de auto altijd binnen gestaan heeft. Dat kom je in Nederland nauwelijks tegen.

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » ma 29 jun, 2009 22:04

kijk ook eens op www.eendenmarkt.nl
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Bosuit
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 93
Lid geworden op: ma 28 aug, 2006 17:09
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door Bosuit » ma 29 jun, 2009 23:31

jj5 schreef:Nog bedankt trouwens voor de link naar http://www.eendeei.nl. Ondanks dat ik opzich wel redelijk kan sleutelen (aardig wat jaartjes aan brommers en scooters gesleuteld en een versnellingsbak wissel bij mijn vorige auto gedaan). Is dit toch leuk ga me denk binnenkort inschrijven voor de eendologie cursus
De cursus eendologie is een echte aanrader. Er loopt daar erg veel kennis, ervaring en hulp rond. Bovendien is de sfeer erg relaxed. Doen dus!
Always look on the duck side of life!
Afbeelding
AK 400

henk.beton
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 149
Lid geworden op: do 9 apr, 2009 14:45
Locatie: vlijmen

aankoop 2cv

Bericht door henk.beton » ma 29 jun, 2009 23:57

Het verhaal over eenden kopen in Frankrijk is volgens mij niet zo makkelijk.Als de eenden daar goedkoper zijn geef mij dan maar eens een adres.Ga regelmatig naar Frankrijk en kijk daar ook naar eenden maar zijn moeilijk te vinden of duur.En krijg je dan een nieuw kenteken nr.
dat vind ik persoonlijk niet zo mooi.Groete Henk :roll:

Plaats reactie