06 664, 635 aka2 enz,,,,
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 160
- Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 20:34
- Locatie: Zwijndrecht
- Contacteer:
Hoi, dat getik waar jij het over hebt zit ook in mijn 664 blok, heel duidelijk hoorbaar.
Ligt niet aan de kleppen, die staan goed,en is duidelijk hoorbaar bij de rechter cilinder.
Ik heb ooit is gelezen dat het verschil tussen een 664 en een 635 niet alleen de lagere compressieverhouding is, aangezien dit dan een lager vermogen zou betekenen.Om dit terug te winnen zou de kleptiming,(nokkenas dus)ook anders zijn.
Ik zeg er direct bij dat ik dit ooit is gelezen dacht te hebben, kortom weet niet zeker wat er van waar is, maar vond het zelf vrij aanemelijk klinken.
Mijn 664 heeft ook nog geen problemen gegeven en daarmee rijd ik ook dagelijks plank op de snelweg.
Ligt niet aan de kleppen, die staan goed,en is duidelijk hoorbaar bij de rechter cilinder.
Ik heb ooit is gelezen dat het verschil tussen een 664 en een 635 niet alleen de lagere compressieverhouding is, aangezien dit dan een lager vermogen zou betekenen.Om dit terug te winnen zou de kleptiming,(nokkenas dus)ook anders zijn.
Ik zeg er direct bij dat ik dit ooit is gelezen dacht te hebben, kortom weet niet zeker wat er van waar is, maar vond het zelf vrij aanemelijk klinken.
Mijn 664 heeft ook nog geen problemen gegeven en daarmee rijd ik ook dagelijks plank op de snelweg.
2cv az 1968
Dat klopt ook, hij heeft iets minder vermogen door de lagere compressie. Om toch nog wat pk's te hebben, is de nokkenas iets scherper. De curve 'piekt' dus wat meer: vermogen is niet breed in de toeren beschikbaar.Cubitus schreef:Ik heb ooit is gelezen dat het verschil tussen een 664 en een 635 niet alleen de lagere compressieverhouding is, aangezien dit dan een lager vermogen zou betekenen.Om dit terug te winnen zou de kleptiming,(nokkenas dus)ook anders zijn.
La vie est belle.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
ik heb nu een visablok, loopt erg goed ondanks dat ie al 210.000 km heeft gelopen. mijn oude blok (lees orginele) was ook een 664, in 3 jaar tijd van 70.000 naar 170.000 km gereden, waarvan erg veel plankgas op de snelweg, maar ik had nog lang niet het idee dat ie op was, had best nog 100.000 km bij gekund. Maar ja je bent jong en je wil wat..
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
Nou ja als iemand een adres heeft....we kunnen nieuwe kopen voor 65 eur
Trouwens mijn blokkie heeft ruim 2 ton gereden en was toch wel aan revisie toe
Octaan 91 heb ik ook eens per ongeluk erin gemikt (wereldmeeting in Oostenrijk), de plopmobiel had toen grote moeite om met aanhanger en inzittende de berg op te komen. Mijn conclussie is dat Octaan 91 niet echt bevorderlijk is voor je blokkie en je gewoon pk's gaat missen.
Plop
Trouwens mijn blokkie heeft ruim 2 ton gereden en was toch wel aan revisie toe
Octaan 91 heb ik ook eens per ongeluk erin gemikt (wereldmeeting in Oostenrijk), de plopmobiel had toen grote moeite om met aanhanger en inzittende de berg op te komen. Mijn conclussie is dat Octaan 91 niet echt bevorderlijk is voor je blokkie en je gewoon pk's gaat missen.
Plop
Plopperdeplop
hello
is dat dan een nokkenas met gewone specificaties of kan je er ook krijgen die wat bijgewerkt zijn voor meer pk's ? op www.2cv.be kan ik er geloof ik getunde voor 100 Euro krijgen dacht ik
greets robin
is dat dan een nokkenas met gewone specificaties of kan je er ook krijgen die wat bijgewerkt zijn voor meer pk's ? op www.2cv.be kan ik er geloof ik getunde voor 100 Euro krijgen dacht ik
greets robin